• viljan90

BIM Juni 2014

ÅÅ missat att denna tråden kommit upp, är inte helt haj på det här med forumet!

Jag vill också vara med i gruppen! Känner att jag platsar mer i denna gruppen än i majs...

Jag är 21 år, 22 i sommar och jag o min sambo har försökt i ca 6 månader utan resultat...ÄL stickan visade positivt i lördagskväll/söndags morse... Enligt min ÄL app skulle ÄL infalla i tisdags 13/5..

Min mens har alltid varit oregelbunden men fantastiskt nog så har den de 4 senaste månaderna infallit runt den 27-29...

Vi har denna gången försökt ännu mer regelbundet då de andra månaderna har vi missat helt pga resor, jobb och sjukdomar..

Hoppas på flera plus  nu i JUNI!!!!

• viljan90
    Madelen b skrev 2014-05-16 22:37:25 följande:
    Kör ni alla med ägglossnings test?
    Ja jag har börjat med ÄL test de senaste två månaderna.. det kan skilja så många dagar hos mig där jag är som mest "motaglig" och pga att min sambo lider av en sjukdom så hans sexlust är tyvärr inte på topp just nu så vi gör det de dagar när det är som säkrast så att han kan släppa pressen o slappna av de andra dagarna mer och bara mysa...

• viljan90
    joss82 skrev 2014-05-17 17:05:58 följande:
    Suck, trodde äl var på gång den här helgen men nu har strecken blivit svagare igen :(. Märker dock av början till äl-flytningar så hoppas testen skärper till sig snart!
    Tråkigt!!  tycker det är så svårt att tyda de testen.. men vrider och vänder i alla ljus för att se något... likadant med gravtest.. där kan man ju sitta o studera dom hur länge som helst!
    Men är det inte så att när det visar ett streck så ska ÄL komma inom 24-36 timmar? så står det på förpackningen till mina iallafall och det sa barnmorskan när jag var där för undersökning..

Men jag har gjort så att jag antecknar varje månad runt äl dagar och försöker sammanställa liknande symtom... har faktiskt aldrig tänkt på det med flytningarna runt äl.. men när stickorna visat positivt har äl flytningarna (tror jag iallafall) kommit 1-2 dygn efter!

• viljan90
    Milie skrev 2014-05-17 20:23:27 följande:
    Jag la till dig i listan. Jag känner igen mig lite på det där med bristande engagemang från sambon. Jag vet ju även att min sambo verkligen vill ha barn, men ja. Ibland kommer kommentarer gällande hur väldigt engagerad jag är. Det kanske har något att göra med att de inte riktigt tänder på att allt ska vara så genomtänkt? Jag spånar bara. Jag personligen har inget problem med att planera sex. Jag tycker det är lite småroligt faktiskt, hehe.
    Har samma "problem" med min sambo... Han känns inte lika engagerad och vill vara med o planera.. Tror inte han riktigt vill ta det till sig fören när man verkligen blivit gravid... han vet ju hur besviken jag blir var gång mensen kommer...

Sen hatar min sambo planerat sex också... blir som en spärr för honom och då vill han inte... han vill bara ha spontant...
  • viljan90
    eagle87 skrev 2014-05-18 00:19:00 följande:
    Min man är likadan. Vi kör just nu ett upplägg med varannan dag Osen 3 dagar i rad vid ÄL. Han hatar oxå planerat. Han vill liksom ha ett kärleksbarn som bara blir till. Inte sexschema. Men de är ju inte så enkelt, han tycker de händer när de hönder men jag vill bli gravid NU. Jag hatar när mensen kommer. O blir så ledsen. För honom är de mer såhär aja de va väll inte menat.
    Ja. och ååå vad jag hatar den kommentaren " det händer när det händer" ush, den får man höra allt för ofta! Haha..

Nä men har man bara spontant sex, ja då är väl kul om det lyckas pricka in ÄL, men det gör det ju ALDRIG! haha, jag får hoppas att min sambo mognar mer i detta och slutar tänka på ödet o slumpen...
    Men måste faktiskt få planera lite...
  • viljan90
    jessi84 skrev 2014-05-18 14:05:02 följande:
    =( inte glad just nu.
    Hur ska jag tyda detta?
    Har varit ute och sprungit och nu när jag gick på toan hade det kommit en liten blödning (vet ej om detta är början på mens) mår illa idag som jag gjorde första dagen då jag sist fick mens men min mens avslutades i fredags så kan ju inte få mens igen så tätt inpå??
    Ska jag skriva in detta i womanlog som ny mens och räkna ÄL efter detta eller klassas detta inte som mens då det bara blir lite under en dag? Får se hur det går resten av dagen.
    Så besviken. Samma symtom med illamåendet =(
    Vad tråkigt!!
    Ibland får jag även blödning ngn dag efter avslutad mens.. fast min är mer som blodig flytning.. mer "kletig och slajmig" om jag nämner alla fräscha detaljer! ;)

Har pratat med barnmorska om detta... hon sa att det tydligen var helt normalt... Det kan vara så att mensen är avslutad men att där fortfarande finns "blod" som ska ner...
    Jag upplevde att jag fick detta när jag märkt att mensen var slut och väntat 1-2 dagar med att ha sex... då kom det.. har hänt mig 3-4 gånger under ca 1.5 års tid när jag fick regelbundet sex efter avslutad mens... Bm sa att man räknar ÄL som vanligt även fast man får detta... Sfå får hoppas att det är något även du fått och att det inte ska vara konstigare och komplicerat än så :)!!

• viljan90
    joss82 skrev 2014-05-20 13:55:51 följande:
    Någon här som har RFSU-stickor? Om jag får fullt utslag innebär väl det att jag har ägglossning inom det närmaste dygnet? Tycker det verkar vara lite olika besked kring det där... Ska ta ett test i eftermiddag också men är rätt säker på att det kommer ha sjunkit nu.

De flesta stickor är väl inom 24-36 timmar.. Brukar stå på förpackningen.. Rfsu gav aldrig utslag på mig medan de fr testlagret gav utslag direkt!
  • viljan90

Bim närmar sig för mig... Eller ja om ca 7-10 dagar iallafall ;)!! Åå vad det är svårt att inte tänka på det... Vill så gärna få ett plus!!

Särskillt eftersom min bästa vän ska ha inom kort så är det de enda hon pratar om och själv får man bara nicka och hålla med... Hade så gärna också viljat vara med o diskutera om olika symtom o kläder o vagn...

Det tär på en att tycka det ät jobbig bara för att man själv vill så gärna... Även fast jag glädjs åt henne så är det svårt att visa att man är glad... När man egentligen tycker det är skit jobbig att höra på henne....

• viljan90

Jaha.. Då kom en liten rödbrun flytning... Är väl tecken på mensen som är på g tyvärr... Blir så ledsen... Funderar på att ta hjälp fr danmark.. Där behöver man inte vänta 1 år o vänta massa extra tid.. Bor i malmö så är ju lätt att ta tåget..! Någon som har erfarenhet från dk?

• viljan90

Ja, mensen kom här också.. Igår.. Konstigt då jag inte kände några symtom på att den skulle komma, som jag alltid gör annars.. Börjar ju ALLTID få sjukt ont och får alltid ts utskrivna tabletter för smärtan.. Men inget denna månaden.. Första på säkert 1,5 år! Men aja... Jag stannar kvar i tråden och flyttar mig istället till den 26-28 Juni! Bättre lycka till er andra!! Väntar med spänning på många andra plus för er andra här!! Kram på er!

Svar på tråden BIM Juni 2014