• Mira14

BIM Juni 2014

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    1/6, JOLI, 11:e försöker med 1:a barnet
    2-3/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet

3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Manelma, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet 
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    14/6 Annemi, 32 år, 1:a försöket, 3:e barnet
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet
    18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    18/6 Nini, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    18/6 MagicQueen, 38 år, 6:e försöket, 3:e barnet

19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet
    19/6 Såg fågeln, 2:a försöket, 4:e barnet
    19/6 Becks5, 25 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    19/6 Eriksson 85 28 år, 11:e försöket, 1:a barnet
    22/6 Mira14, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    ??/6 JhjärtaK, 32 år, 2:a försöket totalt, 1:a efter mf, 2:a barnet
  • Mira14

Jag behöver rådfråga er!

Jag har en tillsvidareanställning och har arbetat där i 1,5 år. Nu har ett jobb dykt upp som jag gärna vill ha. Jag sökte tjänsten och har varit på en intervju, intervju två ska jag på imorgon. På den tjänsten är det sex månaders provanställning.

Är jag dum som söker tjänsten? Jag vill ju inte sluta försöka få barn (försök fem) eftersom jag aldrig kan veta när vi kommer att lyckas, det kan ju lika görna ta ett år till som en månad till...

Hur hade ni gjort?

Saken är den att jag även har tre månaders uppsägningstid på mitt nuvarande arbete så mycket kan hinna hända.

Hade ni väntat med barn, med jobb eller både tackat ja till arbete och fortsätta med barntillverkningen?

Jag är verkligen kluven.. Barn har jag velat ha i flera år då vill verkligen inte ta en paus nu när min sambo äntligen vill!

• Mira14
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 06:54:53 följande:
    Eftersom du har en tillsvidareanställning nu så kanske du kan förhandla bort de 6 månaders provanställningen som är på nya jobbet?

Förklara att din nuvarande arbetsgivare är, och har alltid varit, väldigt nöjd med dig och det känns fel att lämna den anställningstryggheten om det de kan erbjuda känns sämre eller osäkert.

Om du får jobbet så ta det! Ingen vet vad som kommer att hända och att avsluta en kvinnas provanställning pga graviditet får inte hända och det skulle bli värsta ramaskriet om de gjorde det. Jag har en fd kollega som började och hade 6 månaders provanställning och fick reda på precis när hon kom till oss att hon var gravid och berättade det. Hon blev tillsvidareanställd strax innan hon gick på sin mammaledighet. smile1.gif

Tänk såhär, om du tackar nej till jobbet och det sen visar sig att det tar er 1,5 år att bli gravida, kommer du då inte att ångra dig något enormt att du inte tog jobbet?

Och tänk också på att tar du jobbet och ni pausar er verkstad och sen om säg 1 år eller så nu börjar försöka så visar det sig att dina äggreserver håller på att ta slut och hade ni fortsatt försöka så hade era chanser varit betydligt bättre? (Helt osannolikt scenario kanske men du förstår nog vad jag menar).

Lycka till!
    Tack för ditt svar! Jag hoppas att även dom resonerar så Jag har iaf precis varit på intervjun och det kändes väldigt bra så nu är det bara att vänta och se!
  • Mira14
    joss82 skrev 2014-05-26 07:50:54 följande:
    Håller med JhjärtaK, ta jobbet om du är sugen! Man kan ju inte sätta livet på paus bara för att man försöker bli gravid. Och är det en bra rbetsgivare förstår de det.

Ofta har man ju möjlighet att få tjänstledigt från sitt nuvarande arbete för att testa en ny tjänst, har du kollat upp om det är möjligt? I så fall har du ju något att gå tillbaka till om det skulle skita sig eller du inte trivs.
    Nej det har jag inte kollat upp, jag får göra det om jag skulle få jobbet och inte kan förhandla bort provanställningen. Tack!
  • Mira14
    Nika10 skrev 2014-06-02 17:06:00 följande:

En dum fråga kanske men, vilken fas är det som kan ändra på sig? Den mellan mens och äl, eller mellan äl till mens? Om ni hajar vad jag menar?

Det är mellan mens och ÄL som antalet dagar ofta varierar! Dagarna mellan ÄL och mens ska vara ganska konstant men nu senast så hade jag 15 istället för 13.. Ovanligt tydligen!
  • Mira14
    snö 81 skrev 2014-06-03 11:14:47 följande:

Men jag tycker det är jättesvårt att veta hur lång lutalfasen är. Måste man tempa för att få koll på det?
    Ett positivt äl-test säger ju inget om exakt när äl är

Jag brukar tempa så då lägger jag ihop min ägglossningsvärk samt förhöjd temp så vet jag när ÄL varit. Men om du känner eller i alla fall misstänker att du haft ägglossning samt får negativt på test så kan du ju ana när ÄL var.
  • Mira14

Idag blev jag erbjuden ett jobb. Min uppsägningstid är tre månader så kommer inte kunna börja förrän i september. Är jag dum som fortsätter att försöka bli gravid? 6 månaders provanställning.

Vad skulle DU ha gjort?

Vi har försökt i fem månader och det är verkligen ett jobb jag vill ha. I dagsläget har jag en tillsvidareanställning.

Blir jag gravid nu i juni så kommer jag typ vara i vecka 14 när jag börjar..

• Mira14
    JhjärtaK skrev 2014-06-03 21:53:58 följande:
    Kan du förhandla bort provanställningen? Om ej kan du få tjänstledigt från ditt nuvarande jobb för att testa på det nya?

Oavsett så tycker jag inte att du skall sätta vare sig ditt liv eller bebisverkstaden på paus. Ta jobbet och hoppas att de är vettiga nog att förstå att de faktiskt får tillbaka dig sen efter mammaledigheten utifall att du skulle bli gravid nu.

Tänk hur bitter du kanske blir om du inte tar jobbet och det sen tar en jäkla massa tid att bli gravid. Eller om ni slutar att försöka pga jobbet och sen när ni börjar igen så går det inte?
    Tack, du skrev precis det jag behövde få höra Jag försökte förhandla bort provanställningen men icke. Tjänstledighet håller jag på och förhandlar om nu Så jag håller tummarna!

Det finns inte så många utbildade inom min yrkeskategori i min stad så jag har haft väldigt lätt att få arbete så är dem så elaka och avbryter min provanställning så tror jag nog att jag kan hitta något nytt men just osäkerheten gör mig lite nervös..

Tack för ditt svar, det uppskattades!
  • Mira14
    Becks5 skrev 2014-06-09 21:56:15 följande:

Jag behöver lite råd!!

Jag har nästan gått och gett upp att jag har ägglossning då jag inte testat positivt på äl-testerna runt två veckor efter mens varken denna eller förra månaden. Men så idag, på dag 19 så börjar det öka. De fyra till höger är från idag och det längst ut för en timme sedan. Kan det vara en ÄL-stegring? Har även ont o bröstvårtorna och lite öm där nere. Kan det vara nåt eller luras stickorna? Ska ta ett test innan jag lägger mig ikväll också. phpzM7uIN36975.jpg

Jag har inte heller fått positivt på testlagrets stickor de två senaste månaderna. De har gjort om stickorna, jag vet inte om de kan vara mer känsliga nu?!

Även jag har fått ont i brösten och imorse hade jag en temp-dipp så antar att min temp stigit tills imorgon och att min ÄL var idag.

Om jag vag du skulle jag inte stirra mig blid på testen, ha sex varannan dag så prickar ni ägglossningen ändå. Lycka till!
  • Mira14

BIM idag och negativt test så det är väl bara att invänta mensen nu.. Åker utomlands på onsdag så den får gärna komma NU för en gångs skull! Börjar nytt jobb i juli så tror vi kanske tar en paus till september.. Får se om vi klarar det I och gör sig femte försöket för oss nu så det kan ju ta ett tag till innan vi får plus tyvärr. Lycka till för er andra och grattis till er som plussat!!

Svar på tråden BIM Juni 2014