• NILE90

BIM Juni 2014

Hoppar in här jag med. Har ÄL idag, använt stickor som visat max fertilitet idag. :) har haft sex sön, mån, ons, fre, idag och så kör vi förmodligen i morgon och eventuellt mån (kanske tisdag istället). BIM 7/6, men kommer inte testa förrän 9/6 eftersom jag har min syster på långväga besök och vet om att jag inte kommer kunna hålla mig för att berätta om hon är här då. :)

• NILE90
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    1/6, JOLI, 11:e försöker med 1:a barnet
    2-3/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 NILE90, 23 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 Manelma, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet 
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    14/6 Annemi, 32 år, 1:a försöket, 3:e barnet
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet
    18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    18/6 Nini, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    18/6 MagicQueen, 38 år, 6:e försöket, 3:e barnet
    19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet
    19/6 Såg fågeln, 2:a försöket, 4:e barnet
    19/6 Becks5, 25 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    19/6 Eriksson 85 28 år, 11:e försöket, 1:a barnet
    22/6 Mira14, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    22/6 utökafamiljen, 23 år, 5:e försöket
    ??/6 JhjärtaK, 32 år, 2:a försöket totalt, 1:a efter mf, 2:a barnet
  • NILE90

Har haft ÄL i helgen, nu är det bara den lååånga väntan till BIM kvar 7/6. 

Ska verkligen anstränga mig för att inte testa innan BIM. Men tycker det vore väldigt knepigt om det inte blev något denna månad då jag verkligen känt (och testat med stickor) ÄL + att vi haft mysigt sen förra helgen. Så chansen finns ju definitivt. 

Är förövrigt 1:a riktiga försöket, vi bestämde oss 1 dag efter ÄL förra månaden att vi ska börja försöka, så jag ska väl inte hoppas på allt för mycket. ;) 

• NILE90
    snö 81 skrev 2014-05-26 11:20:01 följande:
    Kunde inte låta bli att ta en sticka också nu på förmiddagen. Har nu denna äl alltså testat med stickor, clearblues enkla OCH dubbla tester. Vore väl fan om man inte prickade rätt då :)

Älskar dessa bevis på att kroppen fungerar :)

Visst är det en liten lättnad när man äntligen får två starka streck på stickorna. Drog en ÄL-dans hemma i vardagsrummet i lördags (och söndags) när jag såg mina starka streck. Sambon tyckte jag knäpp. 

Hoppas på att få dra en plus-på-stickan-dans snart också :D 
  • NILE90
    Miini skrev 2014-05-26 11:56:13 följande:

Hade också ÄL i helgen. Jag har gett upp all form av självdiciplin att vänta till BIM. Laddade upp ordentligt med stickor och har lovat mig själv att få börja på ÄL+8 och sedan göra varannan dag (kommer säkert bli varje dag ändå :P).

Hoppas att det går bra för oss. Det här är första riktiga försöket för oss, och jag hoppas massor att det funkar direkt. 

Förra månaden testade jag två gånger, en på ÄL+8 (tror jag) och sen en på ÄL+10, samma dag kom mensen också. Funderar på att köpa fler stickor nu så att jag har OM jag nu inte skulle kunna hålla mig och kan ju vara bra att ha till nästa omgång tänker jag också, om det nu inte skulle ta sig. 

Jag hoppas verkligen att det tar sig, blir så himla deppig om det ska behöva ta flera flera försök för oss...
  • NILE90
    Miini skrev 2014-05-26 13:26:38 följande:
    Samma här. Dels bli deppig för att det inte tar sig så fort som man vill, och dels för att både jag och sambon har mycket sjukdomar och mediciner, så för varje gång det inte tar sig kommer ju oron att stiga. Det kan ju mycket väl vara så att vi inte är ett dugg fertila. Dessutom har den kvinnliga sidan av min släkt en ökad risk för att komma i klimakteriet tidigt (min mamma hade inte ens hunnit fylla 30), så den biologiska klockan tickar på...

Oj, ja då förstår jag att du är lite orolig. :(

Både jag och sambon är friska som nötkärnor, inga mediciner och inga ökade risker för något i släkten så det känns som att om det inte tar sig nu så är det väl något fel på oss som vi inte vet om. Det behöver ju inte vara något fel, men tanken finns ju alltid. 

• NILE90
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 14:30:05 följande:
    Brukar din mens komma på ÄL+10? Om ja så betyder det att du har en lutealfas på 9 dagar och vill verkligen inte måla fan på väggen men en lutealfas som är under 10 dagar kan medföra fertilitetsproblem då det befruktade ägget inte har lika lång tid på sig att fästa i livmoderslemhinnan innan mensen sköljer bort det. Jag antar att du testade med ÄL-test och inte gick enligt något app/annan uträknare?

Som sagt, brukar inte mensen komma såpass tidigt så är det ju ingen fara. "Normalt" anses att ha en lutealfas på 12-16 dagar och 10 dagar och uppåt skall inte påverka. 

Sen jag slutade med piller har jag mina cykler varit: 28, 28, 29, 30, 26 dagar. Är första månaden som jag provar med ÄL-test så jag antar att jag hade min ÄL tidigare än vad jag trodde förra månaden och att cykeln bara försöker återgå till "normala" 28 dagar. Så förra månaden följde jag bara min app och antog att jag hade ÄL enligt den, ska man gå på symtom så hade jag förmodligen ÄL runt 3 dagar tidigare och därför en lutealfas på 13 dagar. 

Denna månaden har jag stenkoll. ÄL i lördags eller söndags, strecken såg lika starka ut. BIM 7/6. 

Tycker för övrigt att det inte är riktigt okej av dig att påstå att jag har fertilitetsproblem utan att veta bakgrunden, även om det inte var det du menade. 

• NILE90
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 15:02:01 följande:
    det sägs 12-48 timmar efter fullt utslag. Jag kände att min kom rätt så snabbt efter att jag fick glad gubbe, kanske 12 timmar för sedan var molvärken över och då antar jag att ägget redan hade släppt. 

Jag fick maxutslag på stickorna lör-sön (kunde verkligen inte urskilja att någon var svagare) men hade en väldigt kännbar värk i livmodern igår förmiddag, under kvällen var värken borta och idag känner jag ingenting. Vi har myst sön, mån, ons, fre, lör, sön och är nu i valet och kvalet om vi ska hoppa över idag och mysa på tis, eller om vi kör idag också och hoppas det funkar. 

Grejen är den att min mamma kommer och hälsar på mellan ons-sön och det är väl kanske inte läge att ha det lite mysigt när hon finns i rummet bredvid. Annars hade vi ju kört idag och myst på ons också. 

• NILE90
    joss82 skrev 2014-05-26 15:57:41 följande:
    Men om mensen kommer på ÄL+10 så är väl lutealfasen på 10 dagar? Man har ägglossning och sedan kommer mensen tio dagar senare, då måste ju lutealfasen vara tio dagar?

Jaa men jag är ganska säker på att jag hade ÄL tidigare den månaden också. Det återstår väl att se nu om jag får mens på ÄL+10 eller om den kommer på ÄL+14.
  • NILE90
    snö 81 skrev 2014-05-26 16:21:35 följande:
    Lutealfas kortare än 11 dagar kan försvåra en graviditet så jag hoppas din lutealfas är 14 dagar.

Alla andra månader har jag i alla fall haft en lutealfas som är runt 14 dagar, så än är jag inte orolig för det där. Går dessutom att behandla om det skulle vara så...
Svar på tråden BIM Juni 2014