• Baby2014

BIM Juni 2014

Hur är det möjligt att få positivt på clearblue digitala med dubbelindikator och negativt på stickor?

• Baby2014
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-09 21:09:41 följande:
    Får du blinkande eller fast gubbe?

Jag har fast gubbe
  • Baby2014
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-09 23:05:13 följande:
    Det var ju lite konstigt.

Ja. Detta hände sist jag använde testen. Fick fast gubbe två dagar före alla andra test inklusive rosa cb digitala... Tis positivt med lila cb, tors positivt med apotekets, rosa cb och billiga stickor.
  • Baby2014
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-09 23:41:44 följande:
    Okej. jag har också strul med dom. Är på dag 20 i cykeln idag och på 6e dagen med blinkande gubbe=/ vet inte om de är så bra de här testen..

Jag hade blank ring sen två dagar senare hade jag fast gubbe. Glömde testa dagen innan. Fattar inget, har kört på nu iaf så får vi se hur det går...
  • Baby2014

Jag har fortfarande negativt på ägglossninsstickorna. Idag slocknade cb digitala med fast gubbe så jag gjorde ett nytt test imorse som visade tom cirkel. Gjorde sen ett till test nyss och den visar fast gubbe igen...

• Baby2014
    JhjärtaK skrev 2014-06-11 15:08:40 följande:
    Använder du deras lila eller rosa? (lila är den med dubbel hormonindikator)

Om du använder den lila så skall man enbart testa med morgonurin med dessa tror jag, annars kan man få "falskt" positivt test. Vad menar du med "idag slocknade cb digitala med fast gubbe"?

Vilken dag i cykeln är du på? Jag brukar ha ÄL på dag 18 och sen en lutealfas på 12 dagar så en cykel på 30 dagar. När dottern blev till kom ÄL på dag 21 först (använde dock då pergotime vilket kan senarelägga ÄL). 

Jag fick positivt på den lila cb för två dagar sen med första morgonurin. Sen är ju gubben dä i två dygn. Så när den hade slocknat idag så kollade jag igen men denna gång med em urin och en sticka imorse med morgonurin. Jag är på cd 20 brukar ha äl på cd 26.

Det står att man kan få falsk positivt för hög fertilitet men inte för max fertilitet som fast gubbe är. Är totalt förvirrad. Samtidigt som stickorna visade negativt i måndags när jag fick fast gubbe på lila cb.
  • Baby2014

Nu så! Enligt tempen hade jag äl i tisdags när lila cb visade fast gubbe... undrar bara varför stickorna fortfarande visar negativt och lila cb på onsdagen igen visade fast gubbe.

Antar att det bara är att vänta och se men vi inseminerar så det krävs ju lit arbete och planering.

• Baby2014

Grattis!

Vädurtjejen skrev 2014-06-12 22:23:01 följande:
    Testade med testlagret nu på kvällen. Hade inte kissat på 4h och fick ett svagt streck. Kan och vågar inte tro det. Fick mf för 8 veckor sen. Har bim på måndag

• Baby2014

Vilken resa det har varit med min äl! Cb lila visade fast gubbe i måndags medan stickorna visade negativt. Idag visar stickorna positivt och jag har ont i brösten äl.värk och rikliga äggviteflytningar. Alltså tror jag mer på äl nu. Tempen dippade imorse igen.

Kommer ALDRIG mer köpa lila cb äl test!

Svar på tråden BIM Juni 2014