• JJF

BIM Juni 2014

Hej! Bim maj tråden har blivit så tyst nu i slutet av mån så jag hoppar hit med er nu :) För er som int vet mig, så är jag 27 år, inne på andra försöket och BIM är 31/5 eller kanske 1/6 alltså ganska strax.  Hade UVI och åt kur, nu har jag lite liknande smtom som vid UVI men kissar inte alls ofta, har bara lite molvärk och ryggont. Bröstvårtorna ömmar om man klämmer på dem (varit så sedan ÄL). Allt smakar konstigt och i munnen är det en söt syrlig smak nu för femte dagen, kan vara svamp i svalget.  Inga flytningar, ingen mens ännu, inget illamående, inga sjuka bröst, inga humörsvängningar, ingen graviditetskänsla :(

• JJF

Hur mycket "hoppar" er temperatur innan BIM? har försökt hålla koll och min temp har varit denna vecka 37,13  37,24   37,34  37,45  och 37,55  inte så att det bara stigit utan hoppat mellan dessa temperaturer. Känner mig inte sjuk alls men min vanliga temp är ca 36.84  

• JJF
    Murrmys skrev 2014-05-30 21:32:00 följande:

Verkar vara i sin ordning :) hoppas den inte sjunker...för då betyder det att du är gravid ju ;)
    Hoppas som tusan :)
  • JJF
    eagle87 skrev 2014-05-30 22:16:32 följande:
    Jag hoppas oxå. :) när har du bim? Har du ngr andra symptom? Du körde samma metod som mig va?:)
    Körde samma metod ja!
    Har BIM idag eller imorgon.
    Känner mig icke gravid på nåt sätt men hoppas trots allt. Tempen hög, bröstvårtorna ömmat sedan ÄL, nu ömmar de på sidorna också lite, en aning molvärk och ryggvärk men inga tydliga symtom annars. 
  • JJF
    joss82 skrev 2014-05-31 07:58:09 följande:
    Ok, hoppas det var det jag hade! Har inte kommit något mer. Åh, nu vill jag att det ska vara BIM snart!

Inatt ska vi sova över i en stuga med kompisar och deras lilla dotter. Vill inte dricka alkohol så nära BIM, men de kommer definitivt att reagera på att jag inte dricker och det känns jobbigt att de ska tro att jag är gravid när jag kanske inte är det? Vad hade ni gjort/sagt?
    Om du inte vill säga hur det är,kan du ju säga att du äter nån kur/annan medicin för nåt och att du inte får dricka då :) 
  • JJF

BIM idag, ännu ingen mens bara mer bröstvärk på sidorna, mer molvärk o mer ryggvvärk. Kanske BIM är imorgon först...tröttsamma väntan :(

• JJF
    Milie skrev 2014-06-01 14:44:07 följande:
    Det som var viktigt, enligt mig, var att inte påstå att saker och ting kvittar på ett tvärsäkert sätt då det kanske inte gör det. Självklart måste man vara källkritisk men hur svårt är det att säga "Jag tror.." eller liknande?

Gulesäcken - den TRODDE jag inte bildades förrän flera veckor senare. Det vore intressant att veta mer om den, så om du vet att den finns med från början så tar jag tacksamt emot en länkning från en sida som påstår det.

Hur lång tid från BIM skulle inplantationen vara då?
     www.ehd.org/resources_bpd_illustrated.php&language=87

Kankse ni får svar på denna sida :)

Annars också en intressant sida med mycket info :)
  • JJF
    Kissekatten2014 skrev 2014-06-02 12:16:45 följande:
    Är det spökstreck eller ett svagt plus?Fick strecket efter ca 5 min. Har bim 6/6. I lördags fick jag metallsmak i munnen en kort stund, idag vakna jag med lätt ömma bröst mest ont i höger. Hade rikligt med flytningar igår, idag knappt inget.. phpTt5nkI06698.jpg
    svårt att se men ett streck är där ju nog, du som såg det irl vilken färg var det? 
    Är själv på endera BIM + 3 eller BIM +2, ingen mens ännu och jag som brukar vara svullen innan mens är inte alls det nu, tempen har hållt sig vid 37,50, vad har du för temp? har svindel ofta vilket jag inte haft på läänge. Testar inte ännu eftersom jag har inträdesprov till min högre utbildning imoron och måste vara skärpt, så om jag plussar blir jag distraherad o om jag får minus blir jag ledsen, så jag fokuserar på provet o sen testar jag (om inte mensen har kommit).
  • JJF
    Kissekatten2014 skrev 2014-06-02 17:53:56 följande:
    Jag tempar inte.. Testet såg ut mer rödfärgat än grått.. Men vi får se tar inte ut något i förskott..
    Nå då låter det ju bra om det var mer rödfärgat :) nä man lär sig att inte glädjas i förväg, beskyddar sig från eventuellt bakslag.
    Kissekatten2014 skrev 2014-06-02 17:57:20 följande:
    Hoppas att det går bra på inträdesprov låter spännande smile1.gif .. Testa efter provet.. smile1.gif
    Tack, är nervös nog för både inträdesprovet och testandet :) 
  • JJF

Detta test (RSFU) gjorde jag nu på eftermiddagen på BIM +3 (kanske)
    Saknar ord för att beskriva känslorna

Svar på tråden BIM Juni 2014