Inlägg från: Södertös |Visa alla inlägg
  • Södertös

BIM Juni 2014

combat90 skrev 2014-06-07 08:24:07 följande:
    Tar tempen direkt innan jag stiger upp ur sängen. Varje dag i stort sett. Den mest säkra metoden e att ta de i rumpen. Men jag tar de oralt precis som när jag kollar om jag har feber. Har gjort de i två månader bara så har fått en liten bild om hur jag ska ligga innan o efter äl. Så rätt bra att man ser då om man haft äl. Så att kombinera med ältest tycker jag funkar bra. Frågan e om det tar bara ;)

Tack Men hur är det... kan man kolla det för att se om man är gravid med? O stiger graderna med en gång eller måste man va i en spec vecka?
  • Södertös
    JhjärtaK skrev 2014-06-07 19:27:43 följande:
    Tempen stiger efter ÄL och brukar hålla sig högre över BIM och fortsatt framåt om man är gravid men om man inte lyckats bli gravid går tempen ner igen någon dag innan mens som jag förstått det.

combat90 skrev 2014-06-07 19:29:34 följande:
    Efter äl så ligger tempen cirka 0,2-0,5 grader högre än innan äl. Om tempen sjunker så är de så att mensen oftast kommer och är du gravid så ligger tempen högt under hela graviditeten sägs det. Men jag tycker inte man ska lita på de. min temp sjunker först när mensen e slut.. så jag tar nog hellre o lita på mensen där ;) jag låg på 36,0 innan äl precis. Och nu har den stigit till 36,5 vilket innebär att en ägglossning har skett!! :)

Tack så mycke för svaren Ja jag litar nog inte på temp... så får bli tester här men intressant o veta!
  • Södertös
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 17:37:04 följande:
    Tjejer, vad säger ni om denna bilden, är det bara jag som ser vad jag vill se? eller tolkar ni det också som ett plus? 2 dagar innan BIM (vet att 10/6 står som bim på listan men det ska vara 13/6)..

Är inte hundra på hur man läser av dom testen... men vist är där ett svagt sträck mellan dom 2 andra Vågar man gratulera?!
  • Södertös

Förresten behöver er hjälp... när har jag bim? Räknar jag den 17/5 som dag 1 då jag fick mens så är det dag 28 på fre. Men enligt äl-kalendern här så är bim på lör... vilket stämmer?

• Södertös

Hmmm... kan man se skillnad på mens eller ev grav flytningar? Hade lite molnande värk i tjejmagen ca 1 v efter äl. Sen försvann det nästan helt i några dagar.. Men idag har jag kännt av det igen o nu ikväll tycker jag att flytningarna har ökat. Dom va lite vita o lite vattniga. Pappret blev liksom glansigt (mysigt haha...) Har bim på fre eller lör.

• Södertös
    Dolly08 skrev 2014-06-11 22:39:51 följande:
    Hej alla!! Har läst här på fl hur länge som helst men aldrig skrivit av någon anledning :) Blev oplanerat gravid förra året men det blev tyvärr mf i ca v6 och sedan dess har det legat på is då min karl velat vänta lite.. Men lagom till äl (för ca 2 veckor sen) så ändrade han sig!! Efter som jag hade mf så vill jag inte gärna spekulera mina symptom med någon ifall att det bara är hjärnan som luras som så många andra gånger ;) Hursom, har haft lite magkänsla av att det kanske blev nått den här gången och (troligtvis) idag är bim. Igår natt vaknade jag mitt i natten av det värsta illamåendet (mår aldrig illa utan anledning) som från ingenstans och var uppe och spydde 3ggr tills jag äntligen kunde somna om i sittande ställning. På morgonen mådde jag halvdant men tänkte åka till jobbet ändå, blev avrådd och stannade hemma iaf och spydde resten av dagen också.. Blev såklart nyfiken och tog ett digitalt test mitt på dagen eftersom jag inte kissat på 6 timmar men hade druckit en hel del och spytt... Det var neg.. Har såklart haft andra "symptom" men efter som det här redan är en roman så skippar jag dom ;) Såå kan testet visa neg av av den anledningen? Mensen har fortfarande inte kommit och den är väldigt regelbunden..

Hej hej... tråkigt med mf.. har själv gått igenom det. Jag vet faktiskt inte hur känsliga dom är... men jag vet att på cb där man kan se vilken v man är i bör man ta morgonurinen för att va säker. Sen är där ju dom som inte plussat fråns någon dag efer bim.
  • Södertös
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-12 07:18:43 följande:
    GRATTIS Palmhjärtat :)

Dag 23 idag och 9e dagen med blinkande gubbe på clearblue äl-test. Kommer nog sluta testa nu och anta att det inte blev nån ägglossning den här månaden.
    Hoppas bara inte mensen dröjer fööör länge nu =/.

Hur går det för er andra som har/ haft BIM nu i dagarna?:)
    Usch.. vad tråkigt =/
    Nä hoppas den kommer fort då!
    Jag har Bim imorgon fre 13 kul! haha... eller på lör.. jag vet inte eftersom räknar jag dagarna så blir dag 28 imorgon o äl kalendern här visar på lör.
    Börja få molnande värk i tjejmagen igen igår efter några dagars uppehåll.. tyckte även flytningarna tilltog lite...
    Så jag vet inte när jag ska testa... vad tycker ni? ska jag testa redan ikväll? Kör apotekets egna... o visar inte den något så tar jag lör/sön morgon om inte mensen kommit...
    Känner liksom inte för att ta det fre den 13 haha...
  • Södertös

Tog ett test nu precis.. visa neg Dock har jag bim imorgon eller lör. Kan det va helt neg nu o ändå visa positivt imorgon tex?

• Södertös
    gabriellap skrev 2014-06-12 20:13:37 följande:
    tog ett gravid test nu bim-2 och tycker jag ser ett svagt streck men väntar nog till imorgon med morgonurinen för att vara mer säker:)

Då har du med den 14? Jag har bim imorgon eller på lör... tog ett test i middags som va neg. Dock bara 4 timmar efter förra toa besöket. Har som mensvärk o ör trött men kan bero på pollen med :-/ Gjorde faktiskt lote ont o få ett neg... men mensen har ju inte dykt upp o imte bim inu så än finns det väl hopp... Hoppas ditt blir starkare imorgon
  • Södertös
    gabriellap skrev 2014-06-12 20:37:55 följande:
    aa jag har den 14:) med min dotter testade jag inte positivt förrens bim+4 så det behöver verkligen inte vara kört för dig:) har ni försökt få barn länge? jo jag hoppas att det blir starkare imorgon:)

Ok skönt o höra att det inte är kört... bara rädd att mensen ska komma. La p-piller i jan o blev grav direkt efter den mensen. Va på ul i v10 (mars) men då såg dom att fostret stannat i v 6-7 ca. Så fick avbryta mitt grav allså fick ett mf. Sen blödde ja i 4 v... mens på det...o sen typ mens direkt igen. Så det är xörst denna mån som jag vet att jag haft äl (har kört test) Så jag vet inte vad jag ska säga för tid... det blir ju 6mån men vi har ju bara haft typ 2 försök... Det jobbiga är att jag inte har några direkta garv symtom förutom typ mensvärk Har ni försökt länge?
  • Södertös
    gabriellap skrev 2014-06-12 21:29:08 följande:
    usch vad tråkigt.. men det enda positiva med missfall är ju att det troligtvis går hela vägen nästa gång:) vi har ju en dotter på är 10 månader så vi har väl egentligen inte riktigt försökt förutom denna månad,jag har heller inga gravidsymtom och det hade jag heller inte när jag väntade dottern fram till v 8 då kickade illamående mm in:)

Ja man hoppas ju på att det är så.. Dett är vårt första så jag har inget att gemföra med förutom gravet innan... Där hade jag ont o brösten från typ äl. Lite små yr... o sen fick jag mensvärk någon dag inann mensen skulle komma så jag va ju säker på att det va den... men det va det inte. Mådde lite små illa sen men inte alls så jag behövde spy. Nu har jag haft ont i ca 1 v från äl o fram... sen avtog det nästan helt några dagar för att dyka upp igen igår. Är som sagt trött men eftersom jag har pollenallergi så kan det va det med.. o sen är jah typ hungrig o sugen på saker hela tiden. Men jag kan va ett riktigt matvrak i perioder så inget direkt tecken där iheller... Aja man kan ju bara vänta o se... Oj då blir det när mellan era mem det tycker jag bara är bra... jag o min syster är där 1 år mellan bara o vi har haft så roligt tillsammans.
  • Södertös
    JhjärtaK skrev 2014-06-13 06:33:22 följande:
    Mitt enda gravsymptom båda mina graviditeter har varit just molande värk innan BIM. Får annars mensvärk först när mensen börjat. Så än finns det hopp!

Ååå... tack! Precis vad jag vill höra Ja o jag har inget minne av att jag har kännt såhär innab mens tidigare utan precis som du att det kommer först när mensen kommer. Förra mensen hade jag nog inte ont alls. Men har bim idag eller imorgon så ska vänta till mån o testa. Hade gått över 2 dagar sist o plussa starkt då.
  • Södertös
    Vädurtjejen skrev 2014-06-13 00:01:04 följande:
    Tack snälla alla söta rara men jag avvaktar med att hoppa av glädje till det är ett solklart plus. Min man fyller år på tisdag så jag skulle så gärna vilja överraska han. Har inte berättat något än. Tänk om det är på riktigt! Läskigt med ett till barn och så otroligt häftigt!! Gaaah

Det har vatt min önskan att få kunna överraska så gud vad kul! Håller alla fingrara o tår för er
  • Södertös
    Lambo skrev 2014-06-13 07:42:16 följande:
    Låter som här!!! Det avtog (gick till ryggen visserligen) rätt mycket o idag satte det igång igen. BIM om två dagar, räknar med att den kommer i och för sig. Håller tummarna för dig!
    Ja jag ska försöka ställa in mig på att mensen ska komma nu för jag blev verkligen ledsen igår när jag fick neg. Så då märkte jag ju hur mycke jag har snöat in på att plussa!
    Man ska kanske inte gå o känna så mycke o hoppas så mycke... inte lika långt att falla till marken då.
    Så jag ska försöka att tänka lite neg nu.. bättre att bli positivt överraskad =)
    Dock vet jag inte om jag klara det haha...
  • Södertös
    combat90 skrev 2014-06-13 08:43:15 följande:
    Aldrig haft så här mkt lotionflytningar som igår kväll. Först fick jag stick o hugg ner mot ljumsken.. sen började flytningarna o fick massa på pappret när jag torkade mig igår. Vad kan de betyda äl+4 ?? Aldrig haft så mkt flytningar tidigare vad jag vet.
    Jag försökte hitta om flytningar o vad det innebär då jag tyckte mina med öka på ett par dagar sen. Men jag hittar både att det kan va grav o mens... så blev inte klokare av det. Det är nog från person till person...
    Mina är mellan lotionsaktiga till lite "glatta" men ingen aning vad dom betyder =/
  • Södertös
    HGS skrev 2014-06-13 21:18:19 följande:
    Hörni, nu behöver jag lite input. Jag hade BIM igår och fick bruna flytningar på morgonen. Kom lite blod sen under dagen  men sen bara bruna flytningar. I natt ingenting och idag lite bruna flytningar igen. Mensen brukar vara runt 4 dagar i alla fall. Läste att mensen kunde bli kortare efter att man slutat med p-piller, det här är bara den andra riktiga sen p-pillerstopp. Å andra sidan var den första (som jag hade i maj) helt normal. Men vad tror ni, är det p-pillerna som fortfarande spökar? 

Vissa får ju typ mens när dom ska ha den fast dom är gravida. O vissa får bara en liten blödning. Så kommer det inte igång jade jag nog testat mig
  • Södertös
    gabriellap skrev 2014-06-13 10:36:19 följande:
    åhh jag skulle ju hunnit med att ta ett gravtest med morgonurin idag men det glömde jag helt av mig så får ta ett imorgon bitti istället!

Hur har det gått för dig?
  • Södertös
    gabriellap skrev 2014-06-14 11:41:17 följande:
    jo mensen har ju inte kommit iaf, kunde inte hålla mig igår så på eftermiddagen tog jag ett till gravtest och där var också ett mycke svagt plus så jag ska ge mig attan på att ha is i magen och försöka vänta till att testa imorgon eller på måndag för att se om strecket blir starkare eller om det är så att jag har blivit knäpp och bara ser streck överallt:P hur går det för dig:)?

Okej. .. men det låter ju bra Jo Bim igår eller idag men ingen mens inu.. Tog ju neg test i tors men ska vänta till mån o testa. Mina känningar i tjejmagen har minskat igen...
  • Södertös
    gabriellap skrev 2014-06-14 12:08:44 följande:
    ja mensen måste hålla oss långt borta från oss så vi kan få våra plus:) antar om man ser på ditt namn att du bor på söder?:P hur gammal är du?:)

Tyvärr fick jag nog min mens nu bruna flytningar som ökarpå.. så kag gissar att den börjar idag! Jaja.. känns bättre så än att få ett neg test faktiskt. Ja jag bor i skåne o är 28. Sj?
  • Södertös

Jaha tjejer! Nu har min underbara mens kommit... så kul!! Så jag hoppar ur denna tråden nu. Men lycka till allihopa o grattis än en gång till er som har plussat

Svar på tråden BIM Juni 2014