Inlägg från: ImseVimseSpindel |Visa alla inlägg
  • ImseVimseSpindel

BIM Juni 2014

sarasessi skrev 2014-06-06 09:39:16 följande:
    Hur vet du att äl inte har varit? Känner du av äl? Jag går inte oftast efter sekret, går mest på värk och äl-testen, men märker dock förändringar i sekretet dagarna då jag får stegring. Tror jag brukar ha min våtaste dag "peak day" två dagar innan äl.

Jag kör med clearblue ÄL-tester och har haft blinkande gubbe i tre dagar, väntar på att det ska bli fast gubbe. Men känns ju som att ägglossningen borde komma snart om jag hade äl-flytningar första dagen med blinkande gubbe. Kände även på tappen igår och tyckte den va mjuk och inte helt stängd (vet att många har åsikter om att känna på tappen).
  • ImseVimseSpindel
    combat90 skrev 2014-06-06 10:13:47 följande:
    Oj nu blev de ett inlägg till. Tog precis ettt ägglossningstest som är superposiivt!! Så de hoppas jah släpper snart då:)

Härligt:) Vilken dag är du på nu när du fick superpositivt äl-test?:)
  • ImseVimseSpindel
    combat90 skrev 2014-06-06 10:53:17 följande:
    Haha härligt!:) de får bli "baka" för mig med idag!! Hört att man ska komma efter mannen för att sammandragningarna ska hjälpa till. eller va de innan?! Hmm

Det har jag med hört:) men vet inte heller vilken ordning. Nån som vet? Brukar försöka med samtidigt:)
  • ImseVimseSpindel
    Södertös skrev 2014-06-06 11:15:33 följande:
    Det ska va efter mannen... det hjämper ju inte att ha orgasm samamdragningar om där inte är sperma.. man ska liksom hjälpa dom in! Men det är ju inte fel att få en innan med hehe...

Samtidigt då?:):)
  • ImseVimseSpindel
    combat90 skrev 2014-06-07 09:29:32 följande:
    Vad e de? :)

Endel säger att det ska kunna räta till om man har lång cykel eller oregelbunden mens eller om man inte får igång ägglossningen.

Jag har lång cykel. Är på dag 18 och har inte fått ägglossning än.

Jag testade det förra gången jag blev gravid men då fick jag utslag två gånger på äl-test, dels på dag 18 och sen typ 32 eller nåt. Jag blev gravid då vid sista utslaget för ägglossning. Cykeln skulle blivit ännu längre då om jag inte skulle blivit gravid men jag blev ju ändå gravid. Funderar på om jag skulle testa igen:)

Tänkte om fler har erfarenhet av agnus castus och kan råda mig lite:)
  • ImseVimseSpindel
    JhjärtaK skrev 2014-06-07 15:50:51 följande:
    Visst är det frustrerande! Fick ingen glad gubbe idag heller vid kl 12 men nu var teststrecket nästan lika starkt så jag hoppas på glad gubbe senare idag eller imorn

Ja tålamodet är långt borta just nu. Börjar bli orolig att jag inte har någon ägglossning. Äl-sekretet verkar vara borta nu:/

Använder du de med dubbel hormonindikatorn? Testar du flera gånger om dagen? Och kan man kolla på strecken? :) många frågor nu men det är så skönt att bolla tankarna:)
  • ImseVimseSpindel
    JhjärtaK skrev 2014-06-07 17:36:33 följande:
    Nej testar med de rosa och igår och idag har jag testat två gånger för jag kände att ÄL verkligen borde vara på gång och fick detta nu

Men det där testet visar ju ägglossning:)
Svar på tråden BIM Juni 2014