• mandalii

BIM Juni 2014

Ni som har BIM omkring 18-20:e juni som jag, känner ni några symptom redan? Själv hade jag äl i tisdags, dvs 6 dagar sedan, har BIM 19/6. Känner ingenting : (((

• mandalii
    combat90 skrev 2014-06-09 14:46:55 följande:
    Om någon sitter vid en dator så kan ni väl flytta fram mitt bim till 22/6. Jag kommer vilket fall testa innan midsommar om de tyder på något. Om man ska avstå helt från alkohol eller om man kan dricka lite iaf!!
    Jag har ju BIM dagen innan midsommar, så om jag inte får mens den dagen testar jag på morgonen på midsommar, om det blir negativt (vilket jag tror) kan jag supa skallen av mig :((((((((((((((((((Gråter
  • mandalii
    Vifem skrev 2014-06-10 16:21:29 följande:
    Ja det är väl lika bra det, så kan jag bara bli positivt överraskad om jag är längre fram än jag tror. TYp på ÄL+6 om äl va på onsdagen. S åska jag göra. BIM är beräknad utifrån ÄL i fredags, alltså ÄL+4 idag. BIM-10 idag :)
    Hm, "BIM är beräknad utifrån ÄL i fredags", det förstår jag inte riktigt? BIM blir ju inte förskjuten bara för att du har ÄL senare, väl? Lutealfasen däremot förändras. Du har fortfarande samma BIM-datum, oavsett när du hade ÄL.
  • mandalii
    Malin1992 skrev 2014-06-10 13:05:04 följande:
    Jag hade ÄL igår :) så har haft sex två dagar innan, igår o ska ha det idag så får vi se :) har bim den 23 så jag vet inte om jag passar in här lr inte :)
    "Ska ha det idag", hehe, vadå spontant och avslappnat Flört
  • mandalii
    plopp76 skrev 2014-06-10 16:59:23 följande:
    Oftast är det så att lutealfasen är lika varje cykel. Så om du får Äl sent förskjuts BIM framåt och får du ÄL tidigt så blir BIM tidigare :)
    Ahh, då fattar jag, tack! Flört
  • mandalii
    Vifem skrev 2014-06-10 16:44:12 följande:
    Lutesfasen är tiden mellan äl och BIM, min är 14 dagar. SÅ kommer äl tidigare blir ju BIM tidiagre och tvärtom.
    Haha, heeej : ) Tack, då förstår jag! Flört
  • mandalii
    snö 81 skrev 2014-05-28 13:57:14 följande:
    Att tonåringar råkar bli gravida hit och dit tror jag beror på två saker, dels att de skyddar sig lite si sådär och dels att man är grymt fertil i tonåren.
    Sen undrar jag också varför det går så mycket segare att bli gravid med nr 2 än med nr 1.Upplever att det är många här på FL som fick första barnet på första försöket och med andra så får man försöka och försöka i månader...
    Jag har hört att det är tvärtom, att de flesta som fått barn en gång har mycket lättare för att bli gravida andra gången. Gäller min syster exempelvis, tog 7 månader första barnet och första försöket med andra.

Stort grattis föresten till ditt plus! Underbart ju : )
  • mandalii

Jag är nu på BIM-6 men känner absolut INGENTING, inte ens i brösten : ( Tog ett test imorse som var negativt. Vad tror ni, är det helt kört?

• mandalii
    Mollemolle81 skrev 2014-06-14 16:06:08 följande:

Jag känner ingenting jag heller, hade äl i lör eller månd...lite öm i vårtorna men det har jag alltid mellan äl å mens...men å andra sidan kände jag samm, alltså ingenting, men då blev jag gravid...testade då neg på äl +8 å sen positivt på +12'....
    Åh då finns det ännu lite hopp Flört  Tack för svar!!
  • mandalii

Igår på äl+ 10 fick jag en ljusrosa/brun flytning som pågick ett par timmar men som nästan bara syntes på pappret när jag var på toa. Jag har BIM på torsdag. Testade negativt idag : ( Vad kan det ha varit och är det kört eftersom jag inte fick pos på testet imorse?

• mandalii
    Inseminera2014 skrev 2014-06-16 11:51:17 följande:
    Kan det varit nidblödningen? Den kommer väl 10-12 dagar efter ÄL. Med tanke på ljusrosa...
    Aha, kan den komma så sent alltså, trodde att nidblödningar bara kom runt 4-7 dagar efter äl? Eller kan det vara en så kallad "spotting"?

Och om det nu var en nidblödning, varför fick jag få inte positivt på gravtestet imorse? : (
  • mandalii
    plopp76 skrev 2014-06-16 14:38:30 följande:
    Spottings är röd-bruna stänk innan mensen drar igång. Kan komma precis innan eller ett par dagar innan. Är sparsamma och mer som blod i flytningarna... typ :)

Jag har alltid såna 2-3 dagar innan mensen drar igång. Så egentligen tror jag att jag vet redan på fredag-lördag... kanske :) Den gången jag blev gravid kom inget sånt alls. Hade däremot lite rosa på pappret på ÄL+5-6, tror ägget fäste då. Eller så var det nåt annat :)
    Får jag fråga vid vilken ålder du började få spottings? Jag började få det först efter 30, hade aldrig haft det tidigare : (
  • mandalii
    JhjärtaK skrev 2014-06-16 13:07:03 följande:
    Var det en nidblödning så har ju ägget precis fäst och då har inte såpass höga hormonhalter bildats än så att ett grav-test skulle kunna uppfatta dem. Vänta två-tre dagar och testa igen om inte mensen kommer innan dess.

Och ja det kan vara spottings istället, brukar du ha det innan mens i vanliga fall?
    Ja jag brukar få det ca två dagar innan mens, men aldrig fyra eller fem dagar innan, som nu. Började få spottings efter 30 (är 31 nu).
  • mandalii
    Mollemolle81 skrev 2014-06-17 12:12:40 följande:
    Äl+8 idag å negativt....hade inte förväntat mig ngt annat heller...förra månaden när jag blev gravid (slutade i tidigt mf) så var det neg på just denna dagen å sen på +12 fick jag positivt... Var lite nyfiken om ifall det visade ngt idag men icke...nu testar jag på midsommarafton istället! Heja alla oss! Hoppas vi slipper dricka alkohol i helgen!
    Åh nej : ( Jag testade senaste igår på morgonen, och det var då negativt. Har bim på torsdag och tänker inte testa igen förrän då, men mensen lär ju hinna förre. Fick som sedvanligt innan mens spottings i söndags och igår, dock brukar de inte komma så tidigt, snarare 1-2 dagar innan mens.
  • mandalii

Jahapp, BIM imorgon, känner lite lätt molande värk, som vanligt någon dag innan mens. Har haft pyttesmå bruna flytningar sedan i söndags, men brukar ha spottings några dagar innan mens, så det ser jag inte som ngt gravtecken. Testade negativt igår, dock inte morgonurin.

Ni andra som har BIM imorgon, känner ni av ngt, hur mycket har ni testat?

• mandalii
    Wishme skrev 2014-06-18 10:53:38 följande:

Hade BIM 12/6 känner inget alls .. Verken mens eller gravid ..

Hoppas på plus för många denna månad :)
    Men ska du inte testa då?? Shit, att du kan hålla dig : )
  • mandalii
    Wishme skrev 2014-06-18 13:35:09 följande:

Ja många säger så .. Men jag är så rädd för att få ett negativt test .. Så därför vill jag vara helt på sen säkra sidan innan jag testar , känns inte som att min mena uteblir hur länge som helst .. Men allt kan hända ;)
    Jag förstår, alla är vi olika : ) Jag är en så kallad testoman, och det blir en dyr historia. Men klarar inte av att vänta, haha.
  • mandalii

Jag fick min mens punktligt idag på bim. Blir juli-tråden som gäller för mig nu. Så himla ledsen Gråter

Svar på tråden BIM Juni 2014