• Murrmys

BIM Juni 2014

Idag var det lite trådiga flytningar så ev är ÄL idag, så ikväll måste jag väl våldta gubben om han somnar :D nä då, skämt å sido...

Märkligt det här, när ÄL varit är det en så låååång väntan och jag som har regelbunden mens kommer säkert hållas på halster denna månad bara för att liksom! Men men...bara att räkna ner!

• Murrmys

Ingen sugen man idag så får väl se, tror vi missat chansen "/ men det är ingen fara, kommer fler tåg! Och liten chans finns det ju alltid!

• Murrmys
    sarasessi skrev 2014-05-23 00:52:50 följande:
    Nästan positivt på äl-testen nu på kvällen, troligtvis helt positivt imorgon. Sambon kommer hem ifrån sin tjänsteresa lördag kväll. Vi borde väl hinna pricka äl? Ägget släpper ju först 24-48 h efter fullt utslag och sen är ju ägget befruktningsbart ca 1 dygn. Håller tummarna att det vill sig denna gång, vi börjar bli väldigt otåliga. Håller tummarna för många februaribebisar. Kram på er!

Det verkar väl som ni har goda chanser att pricka ÄL?! :)
  • Murrmys

Jisses! Nu ska det väl bara bli ett frö av detta! Skoj :D

ramada skrev 2014-05-23 17:32:45 följande:
    Tror inte de blir så mycket mer positivt! då är det ju frågan då igårkväll blev det ligga av och enligt "metoden" då innebär det att det ska bli ligga av ikväll, lördag och söndag sen en paus för måndag och sen tisdag o.s.v. om jag fattat det rätt :-P fast det blir ju 4 dar på rad men som det stod var det varannan dag fram till positivt ÄL-test och sen 3 dar på rad, jaja tror inte mannen är kinkig! spännande!!! Nu följer det intressanta med att hålla koll på tempen också.

Precis som förra känningen men när jag troligen inte hade "riktig" ÄL efter pillerstoppet så kändes det som att "han rotade runt uppe i magen" igår :-P så det verkar stämma.... Bara att hålla tummarna och köra på!

• Murrmys

Välkommen!

Är det många som plusar i maj alltså? :) detta är första försöket för mig så har precis börjat hänga på fl. Gjorde det jättemycket när vi planerade och var gravida med sonen också. Ganska precis 5 år sedan han blev till :) så tar det sig på första så kommer det bli fb typ en vecka efter sonen...men gick över 17 dagar med honom så räknar med det igen, men först ska vi ha plus på Stickan :)

Solägget skrev 2014-05-24 07:38:39 följande:
    Hej, hoppar in här från maj-tråden.

Bim 17/6 , 6:e försöket andra barnet.

Håller tummarna för att statistiken för plus ska bli lika bra som i majtråden :)

• Murrmys
    Solägget skrev 2014-05-24 09:07:28 följande:
    Det kändes som om det var ovanligt många som plussade i majtråden :)

Jag hängde också en del på Fl när jag var gravid med 1:an - det var 2 år sedan nu ungefär. Nu hoppas jag på plus snart för det börjar kännas segt med alla tester och ha koll på alla dagar hit och dit ;)

Lycka till!!

Hur länge har ni försökt denna gång?
  • Murrmys
    ImseVimseSpindel skrev 2014-05-25 17:42:16 följande:
    Vilken dag i cykeln brukar ni ha ÄL? :)

Dag 12-13 cykel på 25 dagar. Men denna månad vet jag inte, känns som den blev senare och att vi missat det lite. Men det får visa sig, tar det sig inte nu så Tempar jag nästa

Månad, gjorde så förra gången och plussade då på andra försöket :)
  • Murrmys
    ImseVimseSpindel skrev 2014-05-25 17:42:16 följande:
    Vilken dag i cykeln brukar ni ha ÄL? :)

Dag 12-13 cykel på 25 dagar. Men denna månad vet jag inte, känns som den blev senare och att vi missat det lite. Men det får visa sig, tar det sig inte nu så Tempar jag nästa

Månad, gjorde så förra gången och plussade då på andra försöket :)
  • Murrmys

Det låter absolut som det kan vara ägget som fäste ;) håller tummarna!!

joss82 skrev 2014-05-27 11:08:05 följande:
    I morse när jag var på toaletten fick jag nästan som kramp eller hugg i livmodertrakten. Satt i kanske en halv minut eller så och när jag reste mig blev jag faktiskt lite yr, illamående och svimfärdig. Låg i sängen någon minut och sen gick det över. Har dock fortfarande en liten molande värk på höger sida där hugget kom imorse. ÄL+6 eller 7 idag. Kan det betyda något?

Svar på tråden BIM Juni 2014