combat90 skrev 2014-06-08 16:42:20 följande:
Alltså nu behöver jag ha lite svar.. har aaldrig efter ägglossning känt såhär mkt som nu och jag har känt såhär sen i fredags efter vi hade myst!!. Bara två dagar sen jag hade ÄL och de kan ha skett vid frukosten då jag fick stanna upp med de jag gjorde..
Jag har en krypande/ stickande känsla över livmodern/äggstocken. Kan de vara möjligt eller kan tarmen också spöka på samma ställe?? :S sen får jag från o till stark strålande smärta bak i ländryggen + mensvärk/molvärk typ.. Aldrig känt de innan o jag känner inte efter mer denna gång än förra månaden. Någon som vart med om nåt liknande?? Ägget har ju inte ens fäst än om de nu kommer de?!?!?!
Nu är det här bara min erfarenhet; denna gång hade jag sådana upplevelser som du beskriver allt efter ÄL tills jag plusade efter BIM, senaste dagarna har varit de första då det inte känns så sjuttons mycket. Men (antagligen) från att spermien mötte ägget har jag haft starka symtom. Läste nånstans att det redan då börjar produceras hormon som kan ge symtom så jag antar att det handlar om det, vet inte annars hur det kan vara så.
fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget
"Under transporten genom äggledaren måste det befruktade ägget annonsera sin ankomst till livmoderslemhinnan. När ägget har delat sig några gånger börjar det därför tillverka hormonet humant koriongonadotropin, hCG, som signalerar att ägget är på väg.
Det är troligen denna signal som får kvinnans kropp att ställa om från månatlig menstruationscykel till graviditet."