• JJF

BIM Juni 2014

eagle87 skrev 2014-06-07 20:05:55 följande:

Jag är så jävla röd kommer mer o mer rosa på pappret. Hoppas hoppas hoppas det inte är mens på g. Så så rädd nu. Mår illa.
    Min bästa väninna hade en helt vanlig mens på BIM fast hon var gravid, håll ut!! kramar
  • JJF
    combat90 skrev 2014-06-08 16:42:20 följande:
    Alltså nu behöver jag ha lite svar.. har aaldrig efter ägglossning känt såhär mkt som nu och jag har känt såhär sen i fredags efter vi hade myst!!. Bara två dagar sen jag hade ÄL och de kan ha skett vid frukosten då jag fick stanna upp med de jag gjorde..
    Jag har en krypande/ stickande känsla över livmodern/äggstocken. Kan de vara möjligt eller kan tarmen också spöka på samma ställe?? :S sen får jag från o till stark strålande smärta bak i ländryggen + mensvärk/molvärk typ.. Aldrig känt de innan o jag känner inte efter mer denna gång än förra månaden. Någon som vart med om nåt liknande?? Ägget har ju inte ens fäst än om de nu kommer de?!?!?!
    Nu är det här bara min erfarenhet; denna gång hade jag sådana upplevelser som du beskriver allt efter ÄL tills jag plusade efter BIM, senaste dagarna har varit de första då det inte känns så sjuttons mycket. Men (antagligen) från att spermien mötte ägget har jag haft starka symtom. Läste nånstans att det redan då börjar produceras hormon som kan ge symtom så jag antar att det handlar om det, vet inte annars hur det kan vara så. 

fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

"Under transporten genom äggledaren måste det befruktade ägget annonsera sin ankomst till livmoderslemhinnan. När ägget har delat sig några gånger börjar det därför tillverka hormonet humant koriongonadotropin, hCG, som signalerar att ägget är på väg.

Det är troligen denna signal som får kvinnans kropp att ställa om från månatlig menstruationscykel till graviditet."

• JJF
    combat90 skrev 2014-06-08 17:07:21 följande:

Så du kände med direkt efter ägglossning? Något är de jag känner som inte går att förklara iaf!! Ingen av mina tidihare månader med ägglossning har varit som nu.. jag håller tummarna för ett plus.. när plussade du? :) och grattis!!! :) såå spännande
    Tack, Jo direkt efter, förstod inte själv vad det var, tänkte att det kanske var tarmen som krånglade men när symtomen inte tog slut o jag plusade på BIM+1 i tisdags så förstod jag.
  • JJF
    snö 81 skrev 2014-06-11 07:01:02 följande:
    Har varit helt övertygad länge att det inte tog sig denna månad. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molvärk i magen kommer och går. Men när ingen mens kommit på BIM +1 tog jag ett test för skoj skull. Än så länge tror jag inte på det... phpNTKuMj08229.jpg
    Grattis!
  • JJF
    majja77 skrev 2014-06-11 07:34:47 följande:
    Ni som inte kör med äl tester, hur annalyserar ni eran äl?
    Jag har aldrig kört med tester. Får ordentliga Äl-flytningar som tydligt är trådaktiga, testar med fingrarna :) sen har jag mensliknande v'ärk. Har regelbunden cykel 28 dagar, så den infaller alltid på samma tidpunkt två veckor innan mens. Räknat med att ägget lossnar sista dagen av äl-flytningarna. Flytningarna brukat räcka 3-4 dagar
  • JJF
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 17:37:04 följande:
    Tjejer, vad säger ni om denna bilden, är det bara jag som ser vad jag vill se? eller tolkar ni det också som ett plus? 2 dagar innan BIM (vet att 10/6 står som bim på listan men det ska vara 13/6).. php37yt7M24361.jpg
    Grattis!!
  • JJF
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 21:55:15 följande:
    Så gjorde jag med först men ville kontrollera med test en månad vilket visade att jag hade äl ca 4 dagar senare än jag trott och långt efter mitt äl sekret upphört. Resulterade tydligen i att jag blev gravid på första försöket med testen :)
    Åh intressant! Isåfall väldigt bra med ältest! 
  • JJF
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 22:42:34 följande:
    Detta testet är taget nu ikväll (efter att jag inte kissat eller druckit på 4 timmar) och nu är det ju ingen tvekan längre! Herremingud! phpaOznkf07491.jpg
    Tusen grattis :)
  • JJF
    Bäbislängtan skrev 2014-06-13 09:47:46 följande:
    Hade knappt tänkt testa den här månaden alls, så mycket besvikelser. Men gjorde det ändå idag, BIM imorgn eller ev söndag. Fick detta, inom tiden. Ena bilden är trixad, samma ursprungsbild, syns fortfarande tydligt nu när testet torkat. Törs vi glädja oss?

O ja vi gläds! GRATTIS!!
  • JJF
    Malin1992 skrev 2014-06-14 20:15:34 följande:
    En till fråga :) vet ngn varför jag mår dåligt av att ta folsyra??
    Hur vet du att det är folsyran som gör att du mår dåligt? :)
Svar på tråden BIM Juni 2014