Inlägg från: ImseVimseSpindel |Visa alla inlägg
  • ImseVimseSpindel

BIM Juni 2014

gabriellap skrev 2014-06-16 23:16:33 följande:
    nä nu börjar jag tro att jag kanske inte är gravid ändå jag har ju tagit 3 stycker cleablue och alla har visat svaga plus och idag tar jag ett rfsu test och det var helt blankt:/ nu är jag en aning förvirrad 
    Ja, jag tycker också du ska ta ett digitalt så du får reda på vecka:)
  • ImseVimseSpindel
    Lola8200 skrev 2014-06-16 21:24:24 följande:
    Är det någon mer än jag som fått tipset om att mysa varenda dag runt äl istället för varannan?

Vi brukar försöka mysa varje dag runt ÄL, men när jag blev gravid med dottern så hade vi bara sex 2 dagar de två då jag hade glad gubbe på äl-testet och det gick ju jättebra:) 

Kanske borde testa det igen.

Men jag har hört lite olika om det där så det är nog inget som är mest rätt:) 

• ImseVimseSpindel
    JhjärtaK skrev 2014-06-17 07:22:11 följande:
    Negativt igen men kan aaaana en skugga men vete sjutton om det är min hjärna som "hittar på den" för att jag så gärna vill se ett till streck smile4.gif  

Men vad sjutton är det för sådan mensvärk som jag har till och från det har jag aldrig innan bim förutom de två gånger jag varit gravid. Kanske har min kropp blivit lite knäpp av att jag fick mf för en dryg månad sedan?

Jaja, jag fortsätter att testa, inte så mycket mer man kan göra liksom förutom att invänta mens och det är jag alldeles för otålig för att orka göra smile2.gif
    Då finns det ju hopp:) skicka bild på testet om du inte slängt det?! :)
  • ImseVimseSpindel
    JhjärtaK skrev 2014-06-17 07:31:24 följande:
    Här är med vanliga kameran, ser någon något alls? Om någon vill och kan trixa så får ni mer än gärna göra det!

Jag tycker också att jag skymtar något om jag vinklar skärmen lite, men det är väldigt svårt att se då med. 
    Du får ta imorgon igen:)
  • ImseVimseSpindel

GRATTIS ni som plussat nu i dagarna. Det börjar bli väldigt många, va roligt:)

Om jag hade glad gubbe i kl 6 i söndags kväll på rosa clearblue (testade inte dagen innan så vet inte om jag skulle fått det då också) När tror ni ägget släppte då?
    Vi hade sex  söndag kväll, igår kväll och så får vi se om det blir idag med. 
    Hur länge lever ägget?

• ImseVimseSpindel
    Wishme skrev 2014-06-19 10:35:40 följande:
    Ne jag vill nog testa hemma först =) men frågan är bara när jag vågar .. de kommer inte bli i helgen iaf.. ska åka till gbg idag , så de kommer gå lätt som en plätt att vänta ut helgen iaf.. på måndag kommer ju mensen va 12 dagar sen så då börjar de ju nästan bli onormalt för min del att den inte kommer.. 1-2 dagar hit eller dit med sen mens de är väl en sak men 12 dagar .. :P hehe 

så till veckan får vi se vad som händer =) 

Ja men precis , roligare att ha mindre til kvar till v.12 då riskerna minskar drastiskt.. 
    Men blir du inte mer besviken om det skulle vara så att du inte är gravid? När du väntat så länge. Att du mer och mer tror att du är gravid när mensen inte kommer. 

Jag testar inte heller innan BIM, men jag vill gärna göra det så snabbt som möjligt sen om mensen är sen så det är över:) haha. Är också rädd för att få negativt, men är ännu räddare för att hoppas och tro, och sen visar det sig att jag har fel :P
  • ImseVimseSpindel
    Wishme skrev 2014-06-19 11:11:06 följande:
    Fast jag tror inte att jag är gravid utan att de är kroppen som bråkar med mig.. de är nog de som gör de lätt att vänta också ..

Blir nog besviken hur jag än gör.. men detta känns rätt för mig =) 
    Ja, man ska göra det som känns rätt:):)
  • ImseVimseSpindel

Grattis alla ni plussat:)

Nån som har/ haft känningar i ljumsken som graviditetstecken?

Brukar inte ha så innan mens. Tror BIM är på söndag

• ImseVimseSpindel

Har inte känt nåt mer i ljumsken, ingen molvärk direkt och inga ömma bröst. Är lite dålig i magen som jag brukar va innan mens så jag tror mensen kommer komma, men jag stannar kvar här ändå för jag har så lång cykel (ca. 40 dagar) så nästa BIM kommer va i augusti och vet inte om nån börjat på en sån tråd än.

Fler än jag som har så lång cykel? 
    Det tar så himla lång tid mellan försöken =/

• ImseVimseSpindel
    combat90 skrev 2014-06-26 09:19:51 följande:
    Min cykel är på 35. Och ja sån tid de tar mellan mens o ägglossning. Men sen är min lutealfas på 11 dar så där går de fort:P men nu fixade vi de på första rikiga försöket iaf. De andra månadena har vi inte försökt pricka in äl som denna. :) men dryga väntan hela tiden. Även nu när man plussat!! Lycka till!!
    Ja:) men man väntar ju hellre med en liten i magen, helt klart :D
  • ImseVimseSpindel
    MonDieu skrev 2014-06-26 10:22:53 följande:
    Japp, 36-37 dagar! Den som väntar på något gott... får vi tänka! Men det blir som lite segt.

Ja, man får väl göra det:) Vi hoppas på att vi inte ses i augustitråden:)

• ImseVimseSpindel
    viljan90 skrev 2014-06-26 11:04:15 följande:
    Jag testade med apotekets egna... Helt blankt... Men kunde inte hålla mig imorse så tig ett rfsu testa tidigt.. Där kom ett svagt mes synligt test.. Dock har blod börjat komma nu i trosorna..:(:(
    Viken dag är du på?
  • ImseVimseSpindel
    JhjärtaK skrev 2014-06-26 13:40:14 följande:
    Jag hade så innan vi fick dottern, då fick jag hjälp med pergotime för att min gynekolog trodde inte att min ÄL var speciellt "stark" när den kom såpass sent i cykeln. Dock hade jag generellt längre än 40 dagar (längsta 48,sen 42, 35 och 39 dagar. Den cykeln med pergotime skulle blivit 31 dagar men dottern blev till då istället ).

Startar du en BIM-lista för augusti så joinar gärna jag då jag inte tror att vi vågar försöka igen med två mf på raken så min nästa BIM är den 22 augusti.
    Åh, det blev ett till missfall=/ va jobbigt. Testade du positivt innan BIM?
    Men det kan nog vara bra för kroppen att få vila lite så jag tycker ni gör rätt i att vänta en mens.

Jag har BIM på måndag om jag nu hade nån ägglossning över huvud taget. Men när mensen kommer så startar jag en augustitråd om du inte hunnit före. Vet iof inte hur man gör men det löser sig:)
  • ImseVimseSpindel

Jag är GRAVID :) :)

Testade på eftermiddagen efter mycket velande. Har ju inga direkt tydliga symptom och är nog innan BIM men ville veta om jag skulle avstå helt från alkohol när vi är iväg i helgen.

Testade med cb och fick snabbt ett fint + så jag cyklade och köpte ett som visade veckor också:)

Trodde verkligen inte jag var gravid samtidigt som jag ändå tyckt att jag är tröttare än vanligt:)

• ImseVimseSpindel
    viljan90 skrev 2014-06-28 09:09:47 följande:

Grattis!! Vilken start på helgen!! Fantastiskt roligt!!

Har Bim passerat! Eller du vågade testa innan?? Sitter vid telefonen o den är så knäpp så kan bara se de tre senaste inläggen :/!!

Vad var dina syntom... Ååå så spännande för alla er som plussat!

Jag tror jag har BIM imorgon men eftersom vi är iväg nu så ville jag veta så jag chansade och det va starkt pluss:)

Hoppas bara den lilla vill stanna. Är så rädd för missfall. Trodde inte vi skulle lyckas på första försöket.

Jag har inte så mycket tydliga symptom. Är trött och blev mer åksjuk än vanligt när vi åkte bil. Känner mig allmänhet lite skumt haha. Det är typ det:)
Svar på tråden BIM Juni 2014