• JJF

BIM Juni 2014

Grattis till plussen! Roligt att vi blir fler i den listan :)

• JJF
    combat90 skrev 2014-06-23 08:55:14 följande:

Jag är få lycklig att jag inte vet vad jag ska ta vägen!!!!! Vi lyckades på första riktiga försöket efter tre månader utan piller.. jag är GRAVID. Hoppas nu att grynet vill stanna kvar hos mig!!!! ???

Grattis!!!
  • JJF
    utökafamiljen skrev 2014-06-23 10:52:19 följande:

Jag är graviiid!!! Darrar i hela kroppen och kan knappt tro det!

Grattis! så fint med plus i tråden :)
  • JJF
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-23 22:53:39 följande:

Grattis alla ni plussat:)

Nån som har/ haft känningar i ljumsken som graviditetstecken?

Brukar inte ha så innan mens. Tror BIM är på söndag

Ett av mina första graviditets symtom var känningar i ljumsken, som jag har haft dagligen sedan ÄL (är nu i vecka 8) dvs molvärk och dragningar stick och pirr, stretchande och klämmande.
  • JJF
    Miini skrev 2014-06-23 22:54:52 följande:

Någon som har koll på grav-tecken? Vet att det förekommer att man får torra slemhinnor när man är gravid, men hur tidigt kan de inträffa? På ca äl+7 skulle jag och karln ligga och det sved skitmycket om han rörde mig där nere. Fick sköta den delen själv och efteråt ömmade det massor i slidan (sorry för intima detaljer). Samma sak nästa gång vi skulle ligga. Haft lite molvärk i magen, men det kan mycket väl vara önsketänkande. Gjorde ett test i morse som var helt blankt. 

Finns det hopp eller är det bara att packa ner teststickorna till nästa månad?

Jag blev torr efter ÄL och hade inga flytningar fram tills ca början av vecka 7, nu har jag sparsamma flytningar lie då och då. 
  • JJF
    Milie skrev 2014-06-25 00:13:54 följande:

Fick just världens hugg i buken. Det gjorde faktiskt riktigt ont, men varade bara runt en minut. Det högg till på höger sida och där har jag i princip aldrig ont eftersom jag inte har någon äggstock på den sidan.

Jag är FG+6 om några timmar. FG = fast gubbe på CL digital, lila. Heh. Orkar inte skriva ÄL+5, 6 eller 7. Gissningsvis är jag ÄL+6.

Hur som helst.. Någon som känt av infästningen? Som ni kanske gissat så är det det jag hoppas att det var.

Jag vaknade på ÄL+5 av det som jag är säker på att var då ägget fäste, det högg till i vänster sida, ägget hade lossnat från höger sida. Ettriktigt knipande hugg liksom du beskriver.
  • JJF
    Milie skrev 2014-06-25 17:05:12 följande:
    Högg det till och sen gick det över snabbt? Jag har läst vissa som fått ont runt den här tiden och sen har det hållt i flera dagar och det har visat sig att de är gravida.

För mig var det bara ½ - 1 minut smärtan satt i.
    Jo det högg till och gick över snabbt, under en halv minut iaf. Har inte haft ett enda liknande hugg efter det.
  • JJF
    Milie skrev 2014-06-25 21:37:01 följande:
    Åh, vad spännande! Hoppas, HOPPAS att det var infästningen jag kände.
    Hoppas det! min mamma sa att hon också har känt det alla tre gånger hon väntat oss barn :)
  • JJF
    viljan90 skrev 2014-06-27 10:08:18 följande:

Alla ni som plussat!!!, hur har era flytningar varit innan plusset.. Som vanligt innan mens eller torra, eller mer???

Öken utan flytningar, till skillnad från icke gravid innan mens.
  • JJF
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-28 01:35:11 följande:

Jag är GRAVID :) :)

Testade på eftermiddagen efter mycket velande. Har ju inga direkt tydliga symptom och är nog innan BIM men ville veta om jag skulle avstå helt från alkohol när vi är iväg i helgen.

Testade med cb och fick snabbt ett fint + så jag cyklade och köpte ett som visade veckor också:)

Trodde verkligen inte jag var gravid samtidigt som jag ändå tyckt att jag är tröttare än vanligt:)

lisohl skrev 2014-06-28 08:39:45 följande:

Jag är också gravid!! Fick 2-3 veckor på Cb digital.

GRATTIS!

• JJF
    Murrmys skrev 2014-07-01 16:13:10 följande:

Nån får gärna flytta mig på listan :)

grattis murrmys :)
  • JJF
    eagle87 skrev 2014-07-01 17:24:46 följande:

Ni som plussat var era flytningar annorlunda ån vad ni brukar ha innan mens?

mina flytningar var annorlunda än vanligt innan mens, som icke gravid blev jag helt blöt i trosorna av vattniga flytningar innan mens så det var vanligtvis ett tecken på att mensen komer att börja men som gravid var jag torr. Långt inne fanns nog lite helvit klimppig (ursäkta) flytning men den kom inte ut :)
Svar på tråden BIM Juni 2014