• Wishme

BIM Juni 2014

Baby2014 skrev 2014-06-24 10:25:03 följande:
    Imorse såg jag ett svaaagt streck på hcg stickan, igår var det helt blankt! Spännande! ÄL+9

Då är de nog något ska du se :)
  • Wishme
    Mollemolle81 skrev 2014-06-24 14:53:21 följande:

Testade mig imorse igen...starkare streck sen igår! Har ju så många test kvar från testlagrets...18 kvar så testar lite då å då....lär ju sluta att testa om några dagar!

Som sagt inte haft några som helst symtom fram till jag plussade....inatt hade jag haft uppsvälld mage å det kör i den...varit lite kass i magen sen midsommar, det var säkert ett tecken...

Idag har jag börjat få lite ömma bröstvårtor...är lite seg å trött....jobbar natt denna veckan så det kan ju va därför med...men inga direkta jättesymtom! Verkligen olika från person till person....slipper gärna illamåendet då det kommer bli jobbigt på jobbet....

Ja okej de är skillnad mellan varje graviditet hos samma person också  ..

Jag va gravid 2008 och då fick jag alla möjliga symptom.. Kräkningar, metallsmak i munnen, yrsel, ömma bröst och mer... 

Nu har jag bara lite smått molande värk i tjejmagen (som lätt mensvärk) och pytte lite ömma bröstvårtor =) 
  • Wishme
    Lola8200 skrev 2014-06-24 19:48:33 följande:

Åh vad jag hoppas på den här månaden..det sticks och värker lite dovt..jag känner mig inte ensam i kroppen heller..hoppas hoppas

Hoppas de är nåt där inne nu då ? =) 
    när ska du testa ? 
  • Wishme
    Annette79 skrev 2014-06-24 21:15:55 följande:
    Åh Grattis :)) Gud vad roligt att du fått ditt plus, jag är inte förvånad ;))

Hehe jasså varför är du inte de ? ;)

Visste du att jag va de ? :) hehe
  • Wishme
    Lola8200 skrev 2014-06-24 21:23:45 följande:
    Jag ska testa den 30 juni och jag känner nästan på mig att det är ett plus..någonting är annorlunda men känslan gäller hela mig..precis som att jag är i en sinnesstämning av lugn..superdator,men kul

Hoppas på de iaf :)

Lycka till ..
  • Wishme
    Milie skrev 2014-06-25 00:05:43 följande:

GRATTIS! Fasen, vad roligt. Även om du onekligen verkade gravid då mensen var så sen så vet man ju aldrig innan test.
    Ne men precis , det va ju därför jag ställde in mig på ett satans blankt test .. Men ICKE =)
    Det va klarare än något annat jag sett =)

Så himla härligt detta, både jag och sambon har så mycket tankar och funderingar och planer och så ..

Igår sa han: Ja men då är du jätte stor på jul? , ja nästa sommar går vi med barnvagn vid stugan (sommarstället), så du hinner ju fylla 24 =)
    Massa roliga saker, och så vill han boka en resa i typ oktober så vi hinner resa en gång till själva innan bebben kommer =) hehe
  • Wishme
    MonDieu skrev 2014-06-25 07:09:41 följande:

"Inte gravid" sa CB digital. Vart är mensen då om man får fråga? Jaja, nästa gång då.

Ne precis ge inte upp !
    När har du bim ?
  • Wishme
    MonDieu skrev 2014-06-25 07:55:19 följande:
    Men alltså visst har jag fattat det rätt att BIM står för beräknad icke mens? Jag borde fått mens i söndags-måndags typ, har jag testat för tidigt då? 
    Ja du har fattat rätt =) De står för då man skulle ha fått sin mens..
    Nja , de finns ju dom inte plussar förena bim+5 eller bim+10..

Jag vågade ju inte testa, så jag väntade ju 13 dagar =)
    Så min mens va sen 13 dagar igår !

Men jag fick ju tydligt plus med  =)

Lycka till .. testa om någon dag igen =)
  • Wishme
    MonDieu skrev 2014-06-25 08:16:02 följande:
    Men vad bra! :) Då behöver jag ju inte sura ihop på mensen och tänka att det luras. Några speciella tester som rekommenderas? :) Har ett CB digital kvar men kan vara kul att spara för att se vilken vecka som gäller :)
    Jag kan inte tipsa om några tester , men jag ångrar nästan att jag testade med cb digital också .. För jag hade fått plus med cb vanliga först , men ville se veckan också .. men den visar ju bara max 3+ .. Men då vet jag ju iaf att jag är över 3 veckor, fast de visste jag ju innan eftersom att mensen va sen 2 veckor =)
  • Wishme
    combat90 skrev 2014-06-25 08:58:30 följande:
    Fick superneg på bim-1 men pos på bim+3. Mitt tips är helt klart att hålla ut o vänta på mensen först! Sen testa, mkt roligare :)

Jag trodde ju jag väntade mensen , men hade jag inte testat igår hade jag fått vänta ca 8-9 månader till ;) hehe
  • Wishme
    combat90 skrev 2014-06-25 09:44:50 följande:
    Haha ja ju senare man plussar desto bättre tror jag.

Nu nojar jag över vad som ska hända o längtar till v12 då 80% risk av misfall har minskat eller vad dom säger. Dessa dagar sen jag plussade har gått långsamt..
    Ja precis .. ja blev inskriven idag =) 
    Tog blodtryck och vägde mig och pratade massa om hälsan och så .. Ska tillbaka den 7 augusti ! Sen måste jag vänta till runt v.18-19 för första ultraljudet.. 
    Men tur att de är semester nu så att man gör mycket saker =) 
  • Wishme
    combat90 skrev 2014-06-25 14:24:05 följande:
    Jag ringde dit o fick tid för inskrivning när jag e i v10. I slutet av juli. Eviga väntan. När kan man egentligen veta så allt e ok. För jag e så nojjig att de kanske inte händer så mkt där inne. Öven om jag känner växtvärk som bara den.
    Jag ska säga dig att så tänker jag med, jag ska ju tillbaka när jag är i vecka 12 , de är i början av augusti !! 

Ja man vill ju veta innan så att allt ser bra ut ! Men nope, vänta blir de..
    Ja och jag som knappt har symptom tror ju att jag inte är gravid ändå ! fast jag är ju de =) 
  • Wishme
    combat90 skrev 2014-06-25 20:39:44 följande:
    Oj ja de va ännu längre för dig. Men kan man inte vända sig till nån när man e orolig?

Man kanske inte behöver oroa sig men jag gör det iaf. Säg nåt som kan lugna mig;) haha jag har otrolig växtvärk men den e på ena sidan mest. Än så länge inget illamående eller så. Bara trött o hugrig:P. Inatt krampade livmodern lite. Inte så smärtsamt men obehagligt är det. Hoppas det är normalt!! Detta är så nytt och så har man ingen man kan prata med mer än sambon eftersom vi inte kommer avslöja något förän vi vet det är ok där inne.

Jag kunde fått komma tidigare .. Men jag har semester och vet inte om jag ska va hemma ..

Ja man kan ju ringa till Mvc om man vill :)

Ja de finns ju inte så många man pratar med nu ;) de är ni här inne och sambon.. Detta ska hållas hemligt tills man vet att de ser bra ut :)
  • Wishme
    Malin1992 skrev 2014-06-26 16:15:24 följande:

Yippi jag e gravid :D

Grattis =) 
    När hade du bim nu igen ! ? =) 
  • Wishme
    Jonej skrev 2014-06-26 20:01:38 följande:

Jag är också gravid! Det var jag som pratade om att jag var så röd och varm i ansiktet för några dagar sedan, så det är tydligen ett gravidsymptom! :)

Kul med fler gravida kvinnor =) 
    Grattis !
  • Wishme
    viljan90 skrev 2014-06-27 10:08:18 följande:

Alla ni som plussat!!!, hur har era flytningar varit innan plusset.. Som vanligt innan mens eller torra, eller mer???

Mina har vart som vanligt =) 
    Lite varje dag ! 
  • Wishme
    Malin1992 skrev 2014-06-27 10:29:58 följande:

Är det ngn som e gravid o har vita flytningar?

Jag är gravid och har samma flytningar som innan !

Vita =) Inte jätte mycket men inte lite heller , lagom !
  • Wishme
    cs03 skrev 2014-06-29 15:19:47 följande:
    Här går det undan. Se mitt inlägg ovan. Gjorde cb digital som visade gravid 1-2 jippiiiihoooooo på första försöket!!!!!!!
    Grattis =)
  • Wishme
    Mström skrev 2014-07-03 17:16:49 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här, om jag platsar vill säga. Jag ligger just nu på BIM+6 och imorse plussade jag! Tänker göra ett nytt test imorgon för att "säkerställa" det positiva beskedet!

Mström 26 år, 1a försöket, 1a barnet.

Grattis :)
Svar på tråden BIM Juni 2014