• rosahelikopter

Bruna flytningar v.8 :(

Hej!
    Är gravid i v 8 och igår när jag skulle på toa hade jag en lite brunblandad flytning i trosan. Den var liksom inte mörkbrun, snarare ljusbrun och "utblandad" med dom vanliga flytningarna. Torkade mig och då kom det även lite sånt på pappret. Efter det har det varit som vanligt, inget brunt alls. Och har heller inte haft ont alls. Har läst massor och det verkar vara 50/50. Många har så och det är ändå ok men många får även ma/missfall.

Nu vill jag höra era erfarenheter. Ni som fått ma, ökade flytningarna och hur mycket hade ni? Och ni som det gick bra för får såklart gärna också berätta.

Ska på vul imorgon 9:20, är så jäkla nervös!

• Svar på tråden Bruna flytningar v.8 :(
  • ihnfsa

Jag hade en blödning i vecka 8.

Går in i vecka 37 denna vecka och allt har varit bra hela vägen. Så det behöver ju inte vara någon fara!

• Tiii

Jag blödde floder i v 8. Levrade klumpar och födde senare en frisk son.
    Ge inte upp!! Lycka till!

• Solros78

Jag har ett ma och ett mf bakom mig och både upptäckte jag precis så, en liten pyttebrun blödning. Det var inget mer. Vid ma (som var i v 11) fick jag sätta igång missfallet medicinskt men vid mf som var i v 6 började det blöda mer en vecka senare.

• alx l

Lycka till på VUL! Jag hade en brun flytning i v 13, det var ett MA. Hade inte ont eller något annat. Hoppas det går bra för dig!

• december06

Jag hade ett missfall i v.12+6. Det började med bruna slemmiga flytningar i 2 dagar, gick sedan över till färskt blod och menssmärtor. Så om dom upphört nu är det säkert ingen fara!

• Ingrid Marie

Hade ett MA mellan mina första två barn. 

Det visade sig bara som sparsamma, ljusbruna flytningar. 
    Inget ont, inget rött blod, ingenting mer än bara lite brunt. Syntes bara ibland på pappret efter toabesök, det blev aldrig mer än så. Missfallet fick framkallas med läkemedel. 

Flicka 2009, Flicka 2013, Bebis i magen BF 2 sep 2014 ♡
  • susannanilsson86

Hej!
    Det har jag också haft från och till. Är i vecka 9+4. Var inne på UL igår för att kolla läget och allt såg fint. Hoppas det är samma för dig. Min BM sa att det är vanligt med färgade flytningar.

Lycka till!!

• nozpa

Har haft samma. Har 2 barn och en tredje i magen. Runt vecka 8-9 varje gång har det börjat. Med nr2 var det liksom mängder, klumpar och rann och ja det var kört.. Trodde jag. Men nejdå, hon mår så bra så. :)

När jag gjorde mitt kub förra veckan frågade jag sköterskan hur det såg ut, då jag haft blödningar denna gång och varit inne på koll varpå det konstaterades att moderkakan var lite lös i ena kanten. Hon sa då att den alltid är det, men att alla blöder inte. Det beror på hur lågt den sitter, livmodens form osv.

Det är vanligt, men jag tänker inte säga att det garanterat är bra. Så är du jätteorolig är det bästa att du ringer och försöker få ett VUL så du vet.

• Dashess

Hej! Vilken bra fråga! Jag är i typ samma sits. Ni som blödde under vecka 8, hade ni "menssmärtor" också? J

• Insanejane77

Tråkigt att säga men precis så där hade jag vid ett av mina MA. Blödde inte riktigt utan bara bruna vattniga flytningar som kom och gick. När dom försvann hoppades jag att det bara var lite förvirrad mens som dykt upp men när jag gick på VUL så hade graviditeten avstannat kring då jag hade min blödning. Det hela slutade med att jag fick ta abortpiller för att hjälpa kroppen stöta ut fostret.
    Hoppas på en bättre utgång för dig! Lycka till!

Svar på tråden Bruna flytningar v.8 :(