Inlägg från: Anonym (Ledsenso) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsenso)

Blåst på huset. Vilken är er värsta mäklarupplevelse?

Värsta var när vi budat mot en annan budgivare om lägenhet. Mäklaren ringer och säger att säljarna godtagit vårt sista bud. Hurra! Bestäms att möta för skriva kontrakt samma kväll. En timme innan ringer mäklaren och säger de fått ett bud på 5000 kr mer som de vill ta, och tycker vi ska buda mer. Kändes totalt oseriöst, så aldrig Mäklarringen för oss! Sniket tycker jag ta 5000 ynka mer...

• Anonym (Ledsenso)

Fantastiskt med människor som er! Solskenshistoria . Känner ett par med flerfunktionshindrat barn som letar enplansvilla som kommunen godkänner ( måste vara på visst vis om jag förstått rätt för hjälp handikappanpassa). Verkar inte vara lätt.

Anonym (Dutte) skrev 2014-05-05 12:33:00 följande:
    Vi var på en visning av en enplansvilla, vilket är väldigt ovanligt i denna stadsdel.

Vårt tak var på 3.3 miljoner, och familjen som vi budade mot hade som gräns 2,9 miljoner.

Vi vann budgivningen och fick i samband med detta reda på att den andra familjen hade en handikappad pojke i rullstol och var därför så hängivna att få detta hus då det inte fanns några trappor osv.

Vi bestämde oss då för att dra oss ur, och "låta den andra familjen vinna budgivningen".

Trots att vi älskade den villan.

Men då blev mäklaren skitsur! Han gick väl miste om några extra tusenlappar.

Fy fan vad arg jag blev, här ger vi upp ett hus som vi verkligen ville ha för en familj som behöver huset bättre och så kommer den jävla fjanten till mäklare och grinar för att hans arvode inte blir så mycket som han först trodde.

Empati, din nolla. Empati!

Svar på tråden Blåst på huset. Vilken är er värsta mäklarupplevelse?