Cina84 skrev 2014-04-30 14:41:06 följande:
Tack! :)
Det måste vara skönt att den är borta nu. Hur länge fick du vänta på att ta bort den?
Visst är det både en lättnad att man är igång med att utreda men ändå sorgligt?! Skönt att få veta vad som krånglar såvida det går att rätta till. Varför så svårt!!
Jag fick veta av doktorn att om cystorna som sitter på min ena äggstock har funnits där en längre tid så har de säkerligen gjort att jag inte fått någon ägglossning från den. Det har ju minskat våra chanser rätt mycket tänker jag mig. Jag hoppas också att de försvinner men kan ändå inte låta bli att tänka, att om de kvarstår så kan de troligt vara orsaken till det hela. Om de däremot försvinner så beror det på något annat som vi måste ta reda på..
Sorry för mitt sena svar... Jag behövde inte vänta länge på att få min cysta borttagen, det gick väldigt snabbt faktiskt från allra första läkarbesöket (som jag gick på pga att jag inte lyckats bli gravid och då inte hade en aning om att jag hade en cysta) tills det blev operation, ca 1½ månad ungefär. Läkaren som opererade mig sa dagen efter operationen att hon förstås inte kunde säga säkert, men att cystan mycket väl kunde ha gjort så att jag inte blivit gravid tidigare. Den var ändå så pass stor också, nästan 10 cm - tänk att man gått runt med den utan att veta om det! Något som ändå tyder på att det var cystan som hade ett finger med i spelet var att jag nu faktiskt är gravid!!! Att det gick så pass snabbt efter operationen känns som ett riktigt mirakel, hade ju nästan börjat ge upp hoppet och pga min ålder hade vi hunnit gå på bara en behandling också. Är nu i vecka 12+4 och i början av maj borde vi få en ny liten familjemedlem om allt går bra! :)