Bollen är i rullning
Tror att det kommer gå toppen för er. Förstår att väntan är lång men de är det värt i slutändan :)
Tror att det kommer gå toppen för er. Förstår att väntan är lång men de är det värt i slutändan :)
Håller tummar och tår! !
Idag fick vi papperet att vi är satta i kö för att påbörja ivf! :D. Det står att väntetiden är ca 3 månader men jag hoppas innerligt att vi har turen på vår sida och får en tid snart!!!... Nervigt och pirrigt på samma gång!
Hur går det? Har ni hört något mer?:)
Nope inget än. Jag tänkte ringa till dem imorgon imorgon för att höra ung. Hur länge vi kan tänkas behöva vänta. Äl till helgen och även om chansen är liten så satsar vi ändå :).
Vi har fått tid :D. Ringde dit idag och fick bokat tid den 23 dec. Snacka om julklapp ;). Så första chans till bebis blir antagligen i januari..
Ja hade väl hoppats lite extra den här gången efter spolningen men känns som att mensen är på g vilken dag som helst. Ska testa till helgen om den inte kommit innan dess.
Exakt! Tänk så fel du hade :)
Känslan när man inser att det inte tog sig denna gång heller....... Jag vet att chansen är liten men hoppet finns där ändå alltid. Bryt ihop ett tag och sen gå vidare är det gamla vanliga som gäller.
Tack fina du :). Det ska jag ha.Det ska inte få förstöra den!
Idag är det dags för första mötet i Malmö. Jag är både och förväntansfull. Nervös för att något mer "fel" ska hittas eller att det inte ska gå vägen och förväntansfull för att det förhoppningsvis ska ge oss det i önskar.
Idag drar vi igång! :D
En spruta fram till tisdag då jag börjar med två sprutor. In på vul på onsdag. Utifrån hur äggen har mognat då planerar vi vidare. Jag ska verkligen fokusera på att tänka positivt. Det ger mig ingenting att gå och oroa mig.
Tack :).
Har de små liven börjat härja i magen än?
Åh vad mysigt det låter :). Ni måste njuta för fulla muggar :)
Hur går det för er här? :)
Det går lite sådär.. Har gjort ett FET också som inte gick vägen men vi sätter hoppet till nästa FET som vi snart ska göra :). Hur går det för dig? Din måste väl snart vara färdigbakad ;).
Nämen jisses!!! Grattis!! <3.
Vid vårt första ivf försök plockade de ut ett antal ägg och befruktade dem. Av dem var det tre som blev fina embryon. Ett av dem stoppades tillbaka direkt och ( det gick inte vägen med det) de andra två frystes in till ev fler försök. FET är när man sätter tillbaka ett fryst embryo som man tinat upp precis innan återföring. :)
Ja det är alltid nervöst innan, håller tummarna för dig. För mig vart det en otroligt udda o tragisk situation, barnens pappa gick bort 8 veckor innan barnen föddes. Så jag är nu ensamstående med mina tvillingar. Både enorm sorg och lycka på samma gång..