• julii

Bollen är i rullning

Tror att det kommer gå toppen för er. Förstår att väntan är lång men de är det värt i slutändan :)

• julii
    Cina84 skrev 2014-11-13 20:00:21 följande:

Idag fick vi papperet att vi är satta i kö för att påbörja ivf! :D. Det står att väntetiden är ca 3 månader men jag hoppas innerligt att vi har turen på vår sida och får en tid snart!!!... Nervigt och pirrigt på samma gång!

Va härligt! Hoppas de går fort :)
  • julii

Hur går det? Har ni hört något mer?:)

• julii
    Cina84 skrev 2014-11-24 16:53:06 följande:

Nope inget än. Jag tänkte ringa till dem imorgon imorgon för att höra ung. Hur länge vi kan tänkas behöva vänta. Äl till helgen och även om chansen är liten så satsar vi ändå :).

Ja visst ska ni göra det, man vet ju aldrig 8 kroppen kan ju överraska :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-11-25 20:36:25 följande:

Vi har fått tid :D. Ringde dit idag och fick bokat tid den 23 dec. Snacka om julklapp ;). Så första chans till bebis blir antagligen i januari..

Va härligt!!! Grattis :)
  • julii
    Blåblomman skrev 2014-11-26 20:51:44 följande:

Ja hade väl hoppats lite extra den här gången efter spolningen men känns som att mensen är på g vilken dag som helst. Ska testa till helgen om den inte kommit innan dess.

När jag plussade var jag oxå säker på att mensen skulle komma. Hade mensvärk som vanligt ett par dagar innan men så fel jag hade. Så ge inte upp:)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-11-26 21:26:44 följande:

Exakt! Tänk så fel du hade :)

Ja visst, imorgon går jag in i vecka 18! :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-12-12 14:49:50 följande:

Känslan när man inser att det inte tog sig denna gång heller....... Jag vet att chansen är liten men hoppet finns där ändå alltid. Bryt ihop ett tag och sen gå vidare är det gamla vanliga som gäller.

Känner igen den där känslan så himla mycket och jag lider med dig. Hoppas att du iaf får en trevlig fredagskväll och skön helg! :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-12-12 17:00:00 följande:

Tack fina du :). Det ska jag ha.Det ska inte få förstöra den!

Bra, håll humöret uppe! :)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-12-23 08:17:54 följande:

Idag är det dags för första mötet i Malmö. Jag är både och förväntansfull. Nervös för att något mer "fel" ska hittas eller att det inte ska gå vägen och förväntansfull för att det förhoppningsvis ska ge oss det i önskar.

Lycka till!!
  • julii
    Cina84 skrev 2015-01-16 15:29:36 följande:

Idag drar vi igång! :D

Va härligt! Äntligen :) hur ser planeringen ut? :)
  • julii
    Cina84 skrev 2015-01-16 15:59:19 följande:

En spruta fram till tisdag då jag börjar med två sprutor. In på vul på onsdag. Utifrån hur äggen har mognat då planerar vi vidare. Jag ska verkligen fokusera på att tänka positivt. Det ger mig ingenting att gå och oroa mig.

Du har helt rätt! Lycka till nu :D
  • julii
    Cina84 skrev 2015-01-16 19:49:34 följande:

Tack :).

Har de små liven börjat härja i magen än?

Oh ja, känner dom varje dag och de syns även utanpå magen. Min sambo har oxå fått känt ett par gånger :) redan i v.26 nu, tycker det går väldigt fort faktiskt :p
  • julii
    Cina84 skrev 2015-01-16 20:49:49 följande:

Åh vad mysigt det låter :). Ni måste njuta för fulla muggar :)

Ja absolut men samtidigt känns det konstigt. Ta mig inte fel nu för jag är överlycklig och längtar men ändå får jag sådana tankar och funderingar om jag kommer bli en bra mamma, om vi kommer klara av det osv det är mkt som snurrar i huvudet. Hoppas att det är normalt :p
  • julii
    Cina84 skrev 2015-05-13 19:06:22 följande:

Det går lite sådär.. Har gjort ett FET också som inte gick vägen men vi sätter hoppet till nästa FET som vi snart ska göra :). Hur går det för dig? Din måste väl snart vara färdigbakad ;).

Okej, vad innebär det?

Ja mina bebisar blev 7 veckor igår, de föddes 24mars i v.34 men allt har gått toppen :)
  • julii
    Cina84 skrev 2015-05-13 20:50:04 följande:

Nämen jisses!!! Grattis!! <3.

Vid vårt första ivf försök plockade de ut ett antal ägg och befruktade dem. Av dem var det tre som blev fina embryon. Ett av dem stoppades tillbaka direkt och ( det gick inte vägen med det) de andra två frystes in till ev fler försök. FET är när man sätter tillbaka ett fryst embryo som man tinat upp precis innan återföring. :)

Åh va spännande, lycka till :)))
  • julii

Ja det är alltid nervöst innan, håller tummarna för dig. För mig vart det en otroligt udda o tragisk situation, barnens pappa gick bort 8 veckor innan barnen föddes. Så jag är nu ensamstående med mina tvillingar. Både enorm sorg och lycka på samma gång..

Svar på tråden Bollen är i rullning