• Cina84

Bollen är i rullning

julii skrev 2015-01-16 15:49:16 följande:

Va härligt! Äntligen :) hur ser planeringen ut? :)

En spruta fram till tisdag då jag börjar med två sprutor. In på vul på onsdag. Utifrån hur äggen har mognat då planerar vi vidare. Jag ska verkligen fokusera på att tänka positivt. Det ger mig ingenting att gå och oroa mig.
  • Cina84
    julii skrev 2015-01-16 17:20:29 följande:

Du har helt rätt! Lycka till nu :D

Tack :).

Har de små liven börjat härja i magen än?
  • Cina84
    julii skrev 2015-01-16 20:18:44 följande:

Oh ja, känner dom varje dag och de syns även utanpå magen. Min sambo har oxå fått känt ett par gånger :) redan i v.26 nu, tycker det går väldigt fort faktiskt :p

Åh vad mysigt det låter :). Ni måste njuta för fulla muggar :)
  • Cina84
    julii skrev 2015-01-16 22:56:06 följande:

Ja absolut men samtidigt känns det konstigt. Ta mig inte fel nu för jag är överlycklig och längtar men ändå får jag sådana tankar och funderingar om jag kommer bli en bra mamma, om vi kommer klara av det osv det är mkt som snurrar i huvudet. Hoppas att det är normalt :p

njae det vete tusan... ;)

jag kan tänka mig det, jag kommer vara likadan.. Det hade varit bra med en offknapp när det blir för mycket tänkande ;).
  • Cina84

Var på vul idag för att se hur det går med äggproduktionen. Det går bra för dem, ska bara öka dosen lite så att de blir ännu fler så nästa vecka blir det äggplock och ev. Återinsättning om det hela går vägen :). Så kanske kanske att jag är gravid i slutet av nästa vecka :).

• Cina84

Idag är det dags för äggplock. Jag är spänd, förväntansfull men mest nervös :|. Men det ska nog gå bra.

• Cina84
    Blåblomman skrev 2015-02-16 10:59:17 följande:

Hur har det gått Cina84?

Det gick åt skogen :(. Surt men jag visste att risken fanns... Bara till att ta nya tag och på det igen!

Hur går det för er förresten? Har ni fått tid än?
  • Cina84
    Blåblomman skrev 2015-02-17 11:38:08 följande:

Nä vad trist. Men ja nya tag. Här har vi fått svar på remissen och vi har blivit godkända för ivf. Står nu vi i kön i alla fall!

Skönt för er! Du ska se att ni snart är igång. Jag hängde knappt med när allt startade för oss. Hade helt klart räknat med att vi skulle få vänta mer än vi fick.
  • Cina84
    Coocoo skrev 2015-02-17 19:16:31 följande:

Får jag fråga vad som gick snett Cina84? Överstimulering? 

Vilken klinik går du på?

Skall själv påbörja mitt första IVF nu i Malmö. Har äggplock v 11.

Det var nog bara rätt och slätt att det inte fäste. Det är ju inte garanterat att det lyckas precis som vid ett vanligt försök.

Jag går på rmc i Malmö. Lycka till, du kommer att bli väl bemött :).
  • Cina84
    Coocoo skrev 2015-02-17 19:57:42 följande:

Åh okej, då förstår jag! Ja än så länge är jag nöjd med RMC och hoppas verkligen det skall gå vägen. Kör du igång med försök 2 nu direkt?

Önskar er lycka till :).

Man måste vänta en mens innan man får göra nästa försök. Så det blir till att vänta å vänta lite till ;)
  • Cina84
    julii skrev 2015-05-13 18:38:09 följande:

Hur går det för er här? :)

Det går lite sådär.. Har gjort ett FET också som inte gick vägen men vi sätter hoppet till nästa FET som vi snart ska göra :). Hur går det för dig? Din måste väl snart vara färdigbakad ;).
  • Cina84
    julii skrev 2015-05-13 19:16:22 följande:

Okej, vad innebär det?

Ja mina bebisar blev 7 veckor igår, de föddes 24mars i v.34 men allt har gått toppen :)

Nämen jisses!!! Grattis!! <3.

Vid vårt första ivf försök plockade de ut ett antal ägg och befruktade dem. Av dem var det tre som blev fina embryon. Ett av dem stoppades tillbaka direkt och ( det gick inte vägen med det) de andra två frystes in till ev fler försök. FET är när man sätter tillbaka ett fryst embryo som man tinat upp precis innan återföring. :)
  • Cina84
    julii skrev 2015-05-14 08:53:26 följande:

Åh va spännande, lycka till :)))

Tack! Spännande men också en troligt nervös tid innan man får veta om det gått vägen.. Men jag håller tummarna för detta försök ska gå vägen. Annars får vi göra ett nytt ivf med sputor och äggplock å sånt å det är en lite mer krävande process.
  • Cina84
    julii skrev 2015-05-14 18:19:35 följande:

Ja det är alltid nervöst innan, håller tummarna för dig. För mig vart det en otroligt udda o tragisk situation, barnens pappa gick bort 8 veckor innan barnen föddes. Så jag är nu ensamstående med mina tvillingar. Både enorm sorg och lycka på samma gång..

Jag ryser i hela kroppen!!!! Fy vad hemsk och vad mina tankar går till dig <3! Vilken ofattbar situation du är i!!

Vill bara skicka en jättestor Kram <3
Svar på tråden Bollen är i rullning