• Cina84

Bollen är i rullning

julii skrev 2014-07-01 13:56:59 följande:

Hallå! Idag var jag på vul. Fanns bara ett endaste ägg på 14 mm, ska tillbaka på torsdag för att se om de vuxit till sig. Var inte alls glad när jag gick därifrån. Tyckte inte jag fick någon hjälp alls. Frågade om slemhinnan oxå om det finns något att göra då fick jag till svar "njaaaaeeee de kanske växer till sig" .... trots att det inte gjort det på 3 månader nu.. usch fan va de börjar bli frustrerande. Förlåt för klagande men usch va jag känner mig nere..

Hej! Bara klaga på, det är lugnt! Du har dina dagar och jag mina.

Vilket lamt svar.. :(. Är det samma du har haft hela tiden? Hade hon ingen tanke på vad det kunde bero på? Ibland känns det som att man själv får söka ev. svar och lösningar.. Finns det kanske någon annan du kan rådfråga?
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-01 17:44:32 följande:

Från början hade jag en annan läkare men han jobbar inte så ofta så då har jag fått en annan läkare som jag inte tycker om speciellt mycket. Hon tyckte att jag skulle gå ner i vikt och sa "så gammal är du inte, du hinner få barn"

Jag ska tillbaka på torsdag och då ska min man följa med oxå. Får jag ingen hjälp då tänkte jag söka mig till en annan klinik. Blev bara så ledsen när hon är så nonchalant och tar allt med en nypa salt.

Ahh okej. Men då vet hon hela din historia. Då tycker man att hon borde ha någon tanke på ev lösning och inte bara säga så. Det hade jag velat ha om jag var läkare..

Klart du blir ledsen det hade jag också blivit om min högsta dröm hade setts som en "bagatell". Vi har pratat mycket på jobbet om människor som jobbar med människor som har glömt syftet och vad som krävs i deras jobb, att de borde se efter nytt jobb. Känns som att hon är en av dem..

Hoppas ni ändå får svar så ni slipper byta.
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-01 20:57:07 följande:

ja jag har oxå tänkt på det, de kanske bara går av farten och på rutin att de glömmer bort den känslomässiga biten.. vi får se på torsdag, jag försöker hålla mig positiv, har jag tur har ägget vuxit ordentligt :)

Håller tummarna för dig :).
    julii skrev 2014-07-01 20:57:07 följande:

ja jag har oxå tänkt på det, de kanske bara går av farten och på rutin att de glömmer bort den känslomässiga biten.. vi får se på torsdag, jag försöker hålla mig positiv, har jag tur har ägget vuxit ordentligt :)

Ja men det låter bra fokus på ägget :). Håller tummarna :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-03 18:54:03 följande:

jo men det gick faktiskt bra, det hade vuxit ordentligt till 20 mm nästa, hon sa att det var väldigt bra med tanke på att det vuxit nästan 5 mm sen i förrgår. Så har troligtvis äl imorgon/under helgen, så nu börjar helvetes väntan :p

blir det inget den här gången så äter jag en kur till men får då göra det utan vul för att dom har sem.stängt i 4 veckor. Så känns helt okej, positiv att det vuxit till sig ordentligt :)

Yeay :). Vad glad jag blir! Visst, den där väntan. fast först lite nöje ;). Frågade du om slemhinnan igen?
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-04 00:00:01 följande:

Va snäll du är, tack :)

Jag frågade om den men hon sa att hon trodde den kunde växa till sig den hade vuxit lite till sen i förrgår så hon trodde att den kunde växa lite till när äl sker, dock var den tunnare än den borde men bättre den här kuren än förra så vi skulle avvakta :)

Hur går det för er? Har ni hört nå eller har något nytt hänt ?:)

Ja men det var ju goda nyheter :). Då går det ju åt rätt håll.

Det har inte hänt så mycket. Jag var i kontakt med Vc idag och han skickade iväg remissen idag så de får den på måndag. Så får vi se. Jag låter det gå en vecka sen tänkte jag höra av mig till Ängelholm för och höra hur jag ligger till.

Lite konstigt är att mensen är sen. Jag trodde förr att den skulle bli tidig av medicinen men men det ska väl rätta till sig.
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-04 15:55:55 följande:

Ja det brukar löna sig att ligga i o tjata så de händer nå =)

Hmm va konstigt, du får fråga om det:)

Jo jag har lärt mig det ;). Ja jag får se om den kommer annars går jag ringa gyn och höra vad der tror det kan bero på.
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-04 23:01:58 följande:

Du kan inte ha sådan tur att du lyckats bli gravid trots allt?

Nej det tror och hoppas( konstigt att skriva) jag inte i och med röda hund vaccineringen.. Jag tror det är som när jag skulle till Ängelholm första gången. Då kom den på dag 42 och jag tror att orsaken var sen äl.
  • Cina84
    julii skrev 2014-07-05 14:18:21 följande:

Okej, ja då förstår jag. Som vanligt med den där mensen så ska den alltid jävlas lite, :p

Exakt ;). Försökte locka fram den med alkohol nu ikväll får se om det ger resultat ;p
Svar på tråden Bollen är i rullning