Smulan 89 skrev 2014-04-29 21:48:26 följande:
Jag tyckte klänningen var fin i den blå färgen. Den hade du kunnat ha på mitt bröllop. Modellen på bilden är 180 cm lång och då är den för kort för att passa på ett bröllop, men eftersom den kommer att på till knäna på dig, så skulle den helt klart fungera på ett bröllop. Det blir alltid gnäll angående urringningar och bara axlar när det kommer till bröllop. Jag hade en urringad och baraxlad bröllopsklänning och det var ingen som påpekade det. Jag hade heller ingen sjal eller något över i kyrkan. Jag frågade prästen extra eftersom jag vet att det är känsligt med bara axlar. Hon sa att bara jag inte tappar klänningen så är det inga problem.
Nej det är klart att ingen kommenterade dina bara axlar, folk är ju väluppfostrade och artiga, men vet du vad de tänkte? Prästerna vågar inte heller säga vad de egentligen tycker, för de vet att många brudar vill ha baraxlade balklänningar. Men om man har respekt för kyrkorummet ska man inte vara baraxlad i kyrkan. På festen efteråt går det bra, men inte i kyrkan.