Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

Passar denna klänning för en bröllopsgäst?

Anonym (D) skrev 2014-04-29 21:09:41 följande:
    Jag har inte alls den kroppstypen som modellen på bilden har så jag gissar att den inte skulle se lika "vulgär" ut på mig. 

Jag gissar att den skulle se ut mer som denna fast längre:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../

Om man även föreställer sig att jag kommer använda sjal, kommer den fortfarande att se vulgär ut? 

Det är inte en stor grej, jag kan titta efter en annan klänning men det är trevligt att höra era synpunkter :)

Snälla säg att du skojar?  

OM du nu ska ha billigt postordetjafs, så skaffa åtminstone lite stiligt postordertjafs.
    Jag rekommenderar dessa t ex:

Vit m blommönster 100% bomull ca 850:-
    www.laredoute.se/derhy/klanning-allocution-fran-derhy/441529

Desigual blå mönstrad, viskos o polyester ca 800:-
    www.laredoute.se/desigual/klanning-fran-desigual/441550&Ns=RankValue6|1&Nao=18

Men du kanske gillar sånt som ser ut som ett babydoll-nattlinne?

www.victoriassecret.com/sleepwear/babydolls-and-slips/sheer-babydoll-dream-angels&CatalogueType=OLS

typ såhär?

• UniqueSnowflake
    Anonym (ggg) skrev 2014-04-29 21:37:15 följande:

Denna klänning i en annan färg kanske?

Det här är otroligt stylish och chic - alltså kommer TS inte förstå sig på den. Lite "societet" över den. Jag uppskattar den dock, snygg!
  • UniqueSnowflake
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-05-02 13:06:41 följande:
    Här är två klänningar som visar knä. Jag tycker att båda skulle fungera till både till klädkod kavaj och mörk kostym, om man täcker axlar och dekolletage om man ska bevittna en vigsel i kyrkan. Men du håller inte med eftersom man kan se knäna?
    Den rosa, med en kavaj alt liten kofta eller linnejacka till och fina smycken, fungerar.
    Den andra, nej, strandklänning, ser billig ut dessutom.
  • UniqueSnowflake
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-05-03 22:57:28 följande:
    Den bruna skulle ju vara bröllopsfin med rosa tvåradig pärlcollier och puderrosa tunn kofta eller kanske guldskimrande scarf och en enkel guldlänk runt halsen och armleden. 
    Nix. Tycker inte om
    - "ryschet" som bildas av det fula dragbandet i midjan.
    - dragbandet i midjan
    - att klänningen har olika längder.

Men smaken är som baken. Kombinera det du sa med den rosa klänningen, eller rentav, den rosa klänningen i den bruna nyansen  = jättefint.
  • UniqueSnowflake
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-05-05 21:23:19 följande:
    Haha, vad roligt att du säger det - jag är också väldigt anti-dragband men många många stora designers har ju kört dragbandsmidja flera sommarsäsonger! Jag trodde att det bara var jag som var hopplöst efter, men vi är alltså två... smile2.gif
    Solig Skål
Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?