• Anonym (Orkar inte)

Vill bara bryta ihop

Det här blir en skriva av sig tråd för mig. Kan inte somna pga min ångest. Behöver verkligen sova men det går inte för att jag är så deppig. Vet inte om jag är känslig och överdriver att det är för mycket runt om kring mig.

Har väl ett väldigt bra liv med en underbar man, våra barn, fint hus och ett roligt jobb. Min man och jag har varit ihop i 15 år sedan vi var tonåringar, vi har rest massor och upplevt massor ihop vi har verkligen gjort verklighet av våra drömmar.
    Men nåt som har plågat mig/oss är att vi inte har många vänner. Vänner från skoltiden valde jag bort eftersom de bara sög energi från mig och var så missunnsamma och bara ville trycka ner mig. Och sedan dess är det svårt att hitta riktiga vänner och göra saker med.

Har väl bekanta som man träffar för en fika ofta tillsammans med våra barn. Men att ha en vän som man kan fika, shoppa, prata med, träna eller festa med verkar inte finnas. Har haft personer de senaste åren som jag trott varit mina vänner men jag har bara blivit utnyttjade. Jag är bra att ha när de mår dålig och behöver prata av sig, vill ha skjuts, hjälp med renovering, bli bjudna på mat/fika, vill att jag eller sambo ska fixa jobb åt dem med hjälp av våra kontakter. Man ställer gång på gång upp är snäll och generös och hoppas att den här gången kanske det är en riktig vän...men nej blåst igen. Jag vill inte bli bitter och tro illa om alla människor men att ha haft det så här i över 10 år börjar jag bli jävligt uppgiven. Trots att jag har haft väldigt självupptagna och rent ut sagt elak människor runt mig så har så klart min självkänsla fått sig många törnar men jag har trots allt någon inre styrka så jag har kämpat pluggat, fått roliga fina jobb, gjort verklighet av alla mina drömmar...men det jag inte kan göra verklighet av är att hitta och skaffa riktiga vänner och det tär på både mig och min sambo enormt mycket. Allt annat kan man fixa i livet men inte vänner Rynkar på näsan

Kan inte förstå vad som är fel på mig och min sambo. Vi har båda haft flera jobb där vi båda är väldigt omtyckta. Mina kollegor känner mig som den sociala, skämtsamma, trygga kollegan som alltid ställer upp. Tror ingen har en aning om vilket ensamt liv jag och min sambo lever. Och jag har inte legat på latsidan vad det gäller att försöka hitta vänner. Går på öppna förskolan, babysim, tränar på gym, har ett fritidsintressen som jag utövar varje dag, försöker få kontakt med grannar, träffa kollegor även privat. Så jag isolerar mig verkligen inte. Har även testat på kontaktsida på nätet för att träffa vänner och där träffat en tjej men vi var rätt så olika och växte ifrån varandra när jag fick barn. Så alla vanliga tips om hur man skaffar vänner i vuxen ålder har jag försökt med.

Men det som fått mig att må sämre än någonsin är att min man och bästa vän och den person jag litat mest på i hela världen och som alltid funnits där när jag varit ledsen över vänner som svikit mig har bedragit mig. Den chocken när jag fick veta fy fan jag bara föll och tappa andan. Hur han kan svika mig när han vet hur dåligt jag mått när mina vänner svikit mig jag kan inte förstå.

Han gjorde det när jag satt hemma med vår minsting som bara var ett par månader gammal och vi var lyckliga så lyckliga. Jag hade valt att skita i att försöka hitta vänner och bara glädjas åt min underbara familj och då gör han så här. Hans ursäkt var att han också kände sig ensam och ville träffa andra människor och då dök hon lägligt upp och överröste honom med komplimanger så de hamnade i säng. Han tyckte det skulle bli spännande med en äldre kvinna men han ångrade sig redan i sängen men genomförde hela ligget ändå???!!! Sedan fortsatte han träffa henne bakom min rygg tills jag tvingade honom att erkänna.

Så nu några månader efter avslöjandet är jag så jävla slutkörd både fysiskt och psykiskt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Att redan innan man blir bedragen vara  deprimerade och känna att det är svårt att lita på människor har gjort att jag tänker så nattsvart nu. Jag hatar mig själv och vill bara dö och det är något som jag upprepar för mig själva hela tiden om hur jävla värdelös jag är eftersom ingen kan respektera mig eller älska mig för den jag är. Jag tror jag brakar ihop snart pulsen är skyhög på mig, magvärk och huvudvärk, ångesten i bröstet och mitt sårade hjärta orkar inte merRynkar på näsan Men jag har kört på järnet eftersom jag hatar mig själv nu och inte litar på att min man älskar mig precis som jag är längre eller att han ens kommer stanna kvar. Jag har haft sån press på mig att gå ner i vikt och bli snygg igen efter graviditeten. Hela tiden pressa mig till att träna massor, tänka på vad jag äter och vara en bra mamma och fru och mitt på det börjat jobba lite och har ett krävande fritidsintresse som slukar ett par timmar varje dag. Och ingen att prata med eller ösa ut hur dåligt man mår.  Nu orkar jag inte mer jag vill bara bli lycklig men hur fan gör man???

Blev ett långt inlägg som jag inte vad jag vill med egentligen bara skriva av mig. Någon som är eller varit i en liknande sits?

• Svar på tråden Vill bara bryta ihop
  • Anonym (Känner igen mig)

Jag förstår att du behöver skriva av dig, det kan vara skönt att få det ur sig och ner på papper.

Min sambo hade en affär(dock HANN de inte ligga för jag hittade sms och hann stoppa det) men jag vet hur det svider i hjärtat och det känns som att marken försvinner under fötterna.

Jag satt med vårt barn på 6 månader när jag upptäckte att han flörtat med tjejer genom att smsat/på Facebook flörtat och pratat om sex och även va medlem på internet sexchat..

Min värld blev ett helvete på jorden och jag har som du, många bekanta, lite mer fika o äta middag vänner, så jag stod ensam men vårt barn med känslan av att jag önskade att jag bara kunde dö.

Hade det inte varit för att jag var en mamma och aldrig skulle överge mitt barn, hade jag nog tagit livet av mig.

Så dåligt mådde jag, och jag berättade inte för en käft. Förutom min sambo som först förnekade allt och sen erkände allt. Jag var mammaledig och satt ensam med vårt barn varje dag med ångest över att jag var ensammast på jorden.

Det "slutade" men att jag bröt totalt ihop framför min sambo och han fattade hur jävla ont han gjort mig.

Han sökte hjälp hos en psykolog(på eget initiativ) för han kände att han hade något behov av uppmärksamhet från fler än mig, han gick i terapi i 2 månader och jag satt hemma med lika mycket ångest. Jag hade ingen, han fick prata av sig.

Jag ville att vi skulle gå vidare och valde att förlåta.

Nu har det gått 4 år, vårt förhållande har läkt och är myyyycket bättre för han körde sig att kommunicera på terapin, så på så vis är allt bra igen.

Men kontentan. Jag gick igenom mitt livs värsta tid, utan en enda vän som stöd. För jag vågade inte öppna upp mig för någon vän, för alla mina vänner är "goda bekanta" och jag vet inte hur de skulle ta det.

Men jag vet att mitt problem är att jag inte öppnar mig, mina vänner märker såklart att jag aldrig går in på djupet och då gör inte som det heller.

Ett tips till oss båda, ta den "vännen" som känns mest nära/pålitlig/ärlig och säg att du har något jobbigt och känsligt som du skulle vilja anförtro eller be om råd. Jag har svårt att tro att någon skulle vända det emot dig, den skulle snarare öppna sig mer tillbaka..,

Men som sagt det är lätt att säga, men det gäller att våga..

• Anonym (Orkar inte)

Tack snälla att du tog dig tid att läsa mitt svamliga inlägg och skriva ner ett svarGlad 

Så skönt för dig att din sambo inte hann gå hela vägen, önskar att det var detsamma för mig. Kom på min man när han hade sms kontakt med henne hemma på kvällen det var på fredagen och hon hade börjat flörta på måndagen. Märkte att något var väldigt fel och han var så ångerfull att han gått över gränsen och chattat och skickat sms med anspelningar till sex. Han såg hur förstörd jag blev och hur ledsen och upprörd jag blev och lovade att bryta kontakten, vilket han gjorde på lördagen.

Någon månad senare märkte jag att allt inte var som det skulle igen, frågade ut honom så gott som varje kvällen om han hade kontakt med henne eller var otrogen, han nekade och sa att jag bara inbillade mig och var larvig. Sedan lite mer än tre månader  sedan som jag kom honom första gången kunde han inte ljuga längre utan erkände att han haft sex med den där äckliga kärringen två månader tidigare. Fy fan mitt hjärta bara brast. Om det bara varit lite hångel eller att han åtminstone berättade direkt när han haft sex med henne eftersom han ångrade sig. Men han var rädd för vad hon kunde göra så han fortsatte träffa henne och ha kontakt med henne dock utan att ha sex. Dagen efter jag tvingade honom erkänna bröt han all kontakt med henne, vilket var jobbigt för henne eftersom hon ville flytta ihop med min man och älskade honom.  

Och nu har jag kommit in i en sån obehaglig känsla kan inte alls lita på honom eftersom han ljugit för mig så många gånger. Om bara denna smärta kunde gå över men det känns som vi bara står och stampar och bara får ett sämre förhållande än vi någonsin haft.  Det sjuka är att min man aldrig slutat älska mig eller varit missnöjd med mig på något sätt han bara låg med henne av nyfikenhet. Trots att vi alltid haft ett väldigt aktivt och helt underbart sexliv och han vet nu att han inte kan få det bättre säger han. 

Har ingen direkt jag kan prata med eller rättare sagt lita på vet att de för vidare saker och jag vill att så få som möjligt ska veta om det här. Många skulle nog känna skadeglädje eftersom vi har ett så bra förhållande och min man är verkligen inte typen  man någonsin skulle kunna tro vara otrogen.

Jag försökte ta upp det med en tjej som jag stöttat och hjälpt mycket när hon haft det svårt för några år sen. Men hon är så ego att hon brydde sig inte när jag sa att det hänt något fruktansvärt jobbigt och jag var nere på botten, så jag berättade inte anledningen till mitt dåliga mående. Idag mådde jag så dåligt så jag tänkte ringa någon sorts hjälplinje? men fegade ur.

Min man fattar inte riktigt hur illa han gjort mig han tycker det räcker att han säger att han älskar mig och ångrar sig för vad han gjort. Men jag behöver massor med bekräftelse just nu och närhet och kärleksförklaringar men han fortsätter som innan men inget är som innan. Jag bryter ihop och hotar med att lämna men han börjar inte bry sig mer om mig utan tycker vi ska gå vidare och glömma allt som hänt, han vill inte höra tals om kärringen eftersom han mår så dåligt då men det har han sig ju själv att skylla.

Tycker inte att jag är någon som inte vågar öppna upp mig för människor tvärtom vissa kan jag känna mig väldigt trygg med och vara ärlig med. Men att jag blivit bedragen känns så fult och pinsamt att jag är trist och aldrig vill ha sex så min man måste gå till någon annan. Det är väl mina tidigare fördomar om varför någon är otrogen att man inte får det man vill där hemma, men nu vet jag att man kan ha ett väldigt bra förhållande och ändå kan en part vara otrogen. Känner mig fulare och värdelösare än någonsin och det är en så jobbig känsla som jag inte kan hantera. Och att vara så mycket ensam gör allt mycket värre. När jag väl gör något som tex någon aktivitet med mina kollegor mår jag mycket bättre och får energi så tänk att ha kompisar att träffa någon gång i veckan skulle verkligen lyfta mig tror jag.

Tack för dina råd men tyvärr så har jag ingen så schysst person i min närhet som skulle orka lyssna och bry sig om vad som hänt mig, sorgligt men santRynkar på näsan

Och idag känns allt så mycket värre när alla andra har vänner att umgås med vid högtider och man alltid är ensam. Att människor ska vara så rädd att släppa in nya personer i sin kompiskretsen det är inte farligt jag lovar det kan vara väldigt kul och stimulerande att träffa nya människorFlört

• Anonym (Känner igen mig)

Förstår att du lever i ett helvete. Har du berättat för honom att han måste ändra sig om du ska kunna gå vidare? Jag förlät min sambo efter att han berättat, men sen efter någon vecka insåg jag att jag inte alls hade förlåtit. Hatade honom samtidigt som jag älskade honom. Det tar så lång tid, men det går att komma över det, förlåta och nästan glömma. Jag tog tjejens nr och kontaktade henne, jag beskrev hur illa sårad jag var av både honom men att hon kunde flörta och hålla på när hon visste att jag fanns. Det kändes bra på nåt sätt, att lägga över min ilska och ångest på henne. Jag saknade också bekräftelse och mer ångest av min sambo, jag sa att jag skulle lämna honom och lät han tro det en dag tills han grät och hyllade att han ångrade sig och älskade bara mig. (Ja så jävla elak blev jag) det var min hämnd, sen förlät jag honom på riktigt men det tog tid innan jag kunde slappna av. Hans dator och mobil blev fienden, han tog bort sin Facebook och jag läste varenda sms ett tag. Sen blev det bättre och bättre och nu är jag inte lika orolig längre, man märker ju även när någon har något att dölja, det har han inte längre...

Svar på tråden Vill bara bryta ihop