Vad goras med nastan 9 aring som l;agger sig pa golvet, vagrar ga till skolan?? Hjalp!
Min son blir 9 i maj. Han ar for det mesta en go, glad, lugn, sammarbetsvillig kille. Han trivs i skolan, har mycket kompisar och fritids intressen. Men regelbundet, kanske ungefar en gang i veckan, far han riktiga vredes utbrott som jag kanner mig helt maktlos infor. Han bara skriker och slass och vagrar. Detta kan handa nar som helst.
I morse tex plotsligt efter frukosten pa vag upp till badrummet lade han sig bara i trappan, vagrade flytta pa sig eller gora sig i ordning. Jag var lugn, skojade, bad honom, forsokte distrahera, sa till pa skarpen, hotade, gapade - provade allt jag kunde komma pa men inget funkade. Han total vagrade. Han sa att han var trott och inte madde bra men 5 minuter tidigare var han hur pigg som helst. Till slut fick jag in honom pa hans rum, forsokte "med vald" fa pa honom kladerna men det gick forstas inte. Efter ett tag nar jag sa att jag tar honom till skolan i pyjamas, tog han pa sig, motvilligt, gapandes och argt. Vi skiljdes som vanner men det har kanns inte bra alls. jag kanner mig som varldens samsta morsa och jag vet inte alls hur jag skall hantera dom har situationerna. Jag borjar undra om hans beteende ar normalt? Kanns mer som en trotsig 3 aring. Som sagt, pa det hela taget verkar han hur harmonisk som helst.
Nagon som kan hjalpa??