• ungmamma94

Missnöjd efter bröstförstoring.. Fler?

Augusti 2013 så gjorde jag en bröstförstoring. Det är nu ca 8 månader sedan. Känner mig inte helt nöjd över resultatet. Satte in 300 cc. Hade ungefär A och nu C . Känner mig ändå inte helt 100 på resultatet och funderar nu på att lägga in 150 eller 200cc till. Finns det fler som blivit missnöjda och gjort om? Hur har ni gått till väga? Fick ni betala hela summan igen eller hur gick det till? Min kirurg är medveten om att jag känner såhär men ville jag skulle fundera lite till.

• Svar på tråden Missnöjd efter bröstförstoring.. Fler?
  • frupotatisen
    ungmamma94 skrev 2014-04-30 23:31:50 följande:

Augusti 2013 så gjorde jag en bröstförstoring. Det är nu ca 8 månader sedan. Känner mig inte helt nöjd över resultatet. Satte in 300 cc. Hade ungefär A och nu C . Känner mig ändå inte helt 100 på resultatet och funderar nu på att lägga in 150 eller 200cc till. Finns det fler som blivit missnöjda och gjort om? Hur har ni gått till väga? Fick ni betala hela summan igen eller hur gick det till? Min kirurg är medveten om att jag känner såhär men ville jag skulle fundera lite till.

Sjukt missnöjd men inte pga storleken utan åkt på sjukt mycket infektioner och fått göra om samma op 6 jävla ggr! Jag blev gravid när 7:de op skulle bli så skulle höra av mig när bebis är lite större. Min son är bara 5v så blir ingen op än på ett tag men då ska dom ta bort massa mera skinn å lyfta dom. Sugen på att lägga in mera . La in 450cc i varje. Hade B har nu 70H . Låter kanske stort men passat bra till min kropp utan att se konstigt ut. Jag tror jag får betala för inläggen nu betalar jag bara för narkosen 2500kr
  • mammaåten

Är det för storleken du är missnöjd skulle jag inte lagt i sådär lite, 150-200 ger CIRKA en kupstorlek större, vissa kan fortfarande ha samma bh-storlek till och med.

Vad har du för profil på brösten? Du kan inte öka den samtidigt så kanske de syns lite mer också.

• enimini

Kapp, jag har! La in först 300 cc, men tyckte inte om dom, storleken eller hur dom var placerade. Så jag la in 500 cc istället nåt år senare och gick till en helt ny kirurg. Skitnöjd nu, kunde inte blivit bättre. Man ska vara 100% nöjd, inte bara lite.

• enimini
    enimini skrev 2014-05-01 14:50:46 följande:
    Kapp, jag har! La in först 300 cc, men tyckte inte om dom, storleken eller hur dom var placerade. Så jag la in 500 cc istället nåt år senare och gick till en helt ny kirurg. Skitnöjd nu, kunde inte blivit bättre. Man ska vara 100% nöjd, inte bara lite.

Grrr...jäkla auto korrekt...JAPP ska det stå...inte kapp...
  • Flisan79

Storleksbyte kommer du troligen få bekosta helt själv.

Det absolut vanligaste missnöjet är just att man tog för små från början.
    Till skillnad mot mammaåten tror jag absolut att 150-200 cc till kan räcka. Det är stor skillnad på 300 cc och 500 cc. Däremot 50-100 cc gör inte så stor skillnad.

• mammaåten

Hänvisar till plastikoperationsforum så kan du läsa vidare där, bara googla efter det.

Där kan du kolla runt och få jättemycket bra råd, dessutom kan man kolla på bilder osv :)

150-200cc är fortfarande ca 1 kupstorlek större och i vissa fall inte ens det, vilket inte ger sån stor synlig skillnad när man redan har bröst. Att gå från 0 till 500 på en gång ger såklart ett väldigt stort intryck men när man redan har bröst ger det inte någon extrem skillnad alls.

• Flisan79

Jag har varit medlem på POF sen 4 år tillbaks och är inne i stort sett varje dag.
    100 cc ger ca en kupstorlek. Att lägga in typ 600-700 som isf skulle vara alternativet är troligen inte intressant om man från början valt 300. Det är nämligen väldigt stora implantat som ger STORA bröst.

• mammaåten

Då om du använder sökfunktionen där och söker på större storlek ser du att i stort sett alla (alla trådar jag kollade i) säger att man ska gå upp minst 150 för en större storlek.

Det var också därför jag sa att hon samtidigt kunde öka i profil, förutsatt att hon inte redan har uhp eftersom att det då ger en visuell större skillnad även om inte själva implantatet ökar så himla många cc.

• Flisan79

Och hon skrev ju redan 150-200. Du skrev att det var för lite. Jag skulle snarare tro att det är lagom. Jag baserar det på hennes första val. Tar man 300 så antar jag att man inte är ute efter att bli bystdrottning. Vilket man blir om man går över 500 cc (förutsatt att man inte är mullig och 180 cm lång för då kan man givetvis lägga i mer utan att det ser för mycket ut)

Alla de trådar jag läst har folk funderat på att öka från typ 350 till 425. Det ger ju väldigt lite skillnad och då brukar folk skriva att man måste öka iaf 150 cc.

• mammaåten

Det kan ju bero på förutsättningar och att man var "feg" första gången eller helt enkelt att det blev mycket mindre än vad man trodde. 150-200 säger de flesta ger ett "fylligare" resultat, men oftast inte större. Och som sagt oftast inte större kupstorlek heller, har hittat någon som fått en kupstorlek större, vilket ju i stort sett inte är något om man verkligen tycker brösten är för små. Vill man ha en synligare skillnad så skulle jag gått upp i profil om jag inte ville/hade möjlighet till att ta mer än 200cc mer.

Fast det stämmer inte helt, jag har en bekant som har 350 och hon ser ut att ha riktiga bomber medan jag har en annan vän (som dessutom är mycket smalare) och har 500, och på henne ser det inte alls stort ut, utan bara naturligt.

Ja, jag har också sett dom. Några matskedar utspridet på hela tuttarna gör ju inte alls mycket. Jag förstår dom som får komplikationer och måste byta implantatsmärke och samma cc inte finns i samma mått i det nya märket, men då vill dom ju ofta inte ha större just dom tjejerna heller :)

• ungmamma94
    Flisan79 skrev 2014-05-01 20:53:41 följande:
    Och hon skrev ju redan 150-200. Du skrev att det var för lite. Jag skulle snarare tro att det är lagom. Jag baserar det på hennes första val. Tar man 300 så antar jag att man inte är ute efter att bli bystdrottning. Vilket man blir om man går över 500 cc (förutsatt att man inte är mullig och 180 cm lång för då kan man givetvis lägga i mer utan att det ser för mycket ut) Alla de trådar jag läst har folk funderat på att öka från typ 350 till 425. Det ger ju väldigt lite skillnad och då brukar folk skriva att man måste öka iaf 150 cc.

Jag var nöjd i början efter operationen. Visste ju att dom var svullna men inte att det var så svullet. Har sedan operationen gått från D till C. Alltså en hel storlek vilket jag inte trodde. Jag är ca 165cm och väger 65kg. Är alltså inte pinnsmal och vill inte heller bli det för att jag ska hitta brösten. Tror inte själv att det skulle bli för stort med D/E på mig. Andra kan tycka det är stort med själv tror jag inte det. Folk förstår inte varför jag gör det men jag gör det för mig och ingen annan :)
  • Flisan79

Jag klandrar dig verkligen inte TS. Jag själv har ju gjort research i fyra år nu och velar fortfarande. Det handlar just om storleken. Jag vill ha perfekt storlek. Just därför kollar jag inlägg mellan 350 och 500. Jag har insett att mindre blir för smått och större för stort.
    Därför håller jag fast vid vad jag skrivit. Trots att jag är lång och jämför med de som är lite längre. Tycker jag i allra flesta fall att över 500 blir för stort. Alltså, jag gillar stora bröst men det är inte snyggt när brösten blir allt man tänker på.
    Så 450-500 (550 om det kniper) blir absolut en skillnad som heter duga. Du är ju inte så lång heller.

• ungmamma94
    Flisan79 skrev 2014-05-01 21:18:08 följande:
    Jag klandrar dig verkligen inte TS. Jag själv har ju gjort research i fyra år nu och velar fortfarande. Det handlar just om storleken. Jag vill ha perfekt storlek. Just därför kollar jag inlägg mellan 350 och 500. Jag har insett att mindre blir för smått och större för stort. Därför håller jag fast vid vad jag skrivit. Trots att jag är lång och jämför med de som är lite längre. Tycker jag i allra flesta fall att över 500 blir för stort. Alltså, jag gillar stora bröst men det är inte snyggt när brösten blir allt man tänker på. Så 450-500 (550 om det kniper) blir absolut en skillnad som heter duga. Du är ju inte så lång heller.

Provade nu att fylla ut påsar med 300ml. Alltså så jag får 600cc. Enligt mig så blev det inte stor skillnad. Ska kontakta min kirurg och be att få komma in och prova ut nya inlägg och sedan utgå därifrån.
  • ungmamma94
    Flisan79 skrev 2014-05-01 21:30:37 följande:
    Är dina nuvarande bakom muskeln?

Ja det är dom
  • Lindsey Egot the only one

Vet många unga tjejer som är missnöjda med sina bröst för att kirurgen sagt att de bör lägga in mindre än vad tjejerna själv har önskat. Oftast för att större ser onaturligt ut och kirurgen tänker mer på det än att tjejer av idag faktiskt inte bryr sig om det.

Vet en tjej som skulle göra från en B kupa till en F kupa men när svullnaden hade lagt sig så blev det en E kupa. Den tjejen vill nu göra en G kupa till sin lilla smala kropp på 156cm.

• Flisan79

Mmm, då "försvinner" ju även ca 50 cc. Om du dessutom hade väldigt lite egen vävnad så förstår jag att de kan ha blivit små på dig.

Det är ju lite svårt med ristestet tycker jag. På vissa blir resultatet större med implantat och på andra mindre än vad ristestet visade.

Vad har du för profil nu? Har du runda eller anatomiska?

• mammaåten

Har du en kirurg med 3Dkamera? Måste vara mycket svårare att få en hum hur det ser ut när man redan har inplantat, innan är man ju ofta platt :p  Eftersom att du inte är pinnsmal som du själv sa tror jag inte att det blir några problem för dig att bära upp lite större inlägg, jag har själv 350 och är både kortare och väger mindre - mina syns knappt i kläder. Ingen som skulle chansa på att jag har fejk då :) Tycker du gör rätt i att prova inlägg hos kirurgen, hoppas ni kommer fram till något som känns bra! :)

• ungmamma94
    Flisan79 skrev 2014-05-01 22:50:32 följande:
    Mmm, då "försvinner" ju även ca 50 cc. Om du dessutom hade väldigt lite egen vävnad så förstår jag att de kan ha blivit små på dig. Det är ju lite svårt med ristestet tycker jag. På vissa blir resultatet större med implantat och på andra mindre än vad ristestet visade. Vad har du för profil nu? Har du runda eller anatomiska?

Runda
  • FruOMor

Jag har 450 cc 168 lång och väger 57 kg, nu har jag 70 G/H vilket låterjätte stort men de ser inte alls stort ut! Jag vill göra om dem till 600-650 men får vänta tills ja fött!

Svar på tråden Missnöjd efter bröstförstoring.. Fler?