Liten present på första dejten
Hej,
Äntligen dags för en dejt, det är den första dejten efter ett 20 årigt förhållande.
Funderar på att ta med en röd ros som present när vi träffas. Har kollat runt lite och meningarna känns klart delade om vad man ska göra.
Vi båda är runt 40 och båda med långa förhållande bakom sig och båda har varit singlar något år.
Vi har pratat mycket, framför allt via SMS.. ca 700 sms på 15 dagar, med diverse innehåll, men vi har lärt känna varandra bra på detta viset tycker jag.
I vilket fall som så är det dags för en träff.. vi ska ta en promenad på stranden och i närheten finns in lunchrestaurang som vi ska äta på. Dejten har vi valt att begränsa lite i tid... om att i fall det inte känns bra .
Så... Ska jag ta med en röd ros som present? Själv tycker jag nog det skulle kännas bra att ha en med,men vill ju inte verka "desperat" eller så. Sen tänker jag om man har en ros med på första dejten, vad har man då på andra... tredje... fjärde dejten o.s.v.
Tjejer och killar vad säger ni.. skriv gärna om Ni är tjej eller kille i ert svar
/G
PS. Svårt att hitta rätt forumdel för denna fråga, men hittade någon annan liknande fråga här.