Blanda olika frukter/grönsaker med samma kilopris
Nyfiken att se hur ni gör när ni handlar frukt av olika slag :)
Hamnar allt med samma kilopris i en påse eller läggs gröna och röda äpplen separat även om de kostar lika mycket?
Nyfiken att se hur ni gör när ni handlar frukt av olika slag :)
Hamnar allt med samma kilopris i en påse eller läggs gröna och röda äpplen separat även om de kostar lika mycket?
Blandar aldrig.
Blir det inte svårt att få det rätt i kassasystemet då för kassörskan då jag antar att olika frukter har olika PLU-koder?
Man ska inte blanda om det inte uttryckligen står att man får det.
Anledningen är att när kassapersonalen "piper" varan räknas den av i lagersaldot.
Man ska ju inte blanda. Affären ska ju registrera hur mycket av varje sort de säljer.
Med ovanstående. Affärerna uppskattar inte att man blandar. Det är olika varor, även om det har samma kilopris. Affärerna måste kunna ha koll på hur mycket de säljer och av vad.
Förr blandade jag gärna, tyckte det var slösigt med flera plastpåsar med kanske bara en paprika i varje, men eftersom de registrerar in allt för sig, så har jag slutat med det.
Blandar aldrig...såklart
Blandar ibland när jag självscannar varor (jag vet att jag inte ska så heller men det blir ändå så ibland). Häromsistens så svabbade jag in satsumas för att jag inte hittade några clementiner i apparaten och dom hade samma pris så...
Blandar aldrig. Det kan ju vara rea eller något annat som gör att priset ändras i kassan.
Man ska aldrig blanda om det inte uttryckligen står att man får blanda. Det blir helt fel i butikens lagersaldo!
Blandar inte, det står uttyckligen i bland frukten att man inte får blanda de olika sorterna. De scannas in sort för sort, ej efter kilopris