Csn skuld och arbetslös. Hjälp snälla.
Din sambo är försörjningsskyldig - iom att ni bor ihop så räknas ni som ett helt hushåll.
Hans inkomst påverkar också din möjlighet till nedsättning.
A-kassa?
Din sambo är försörjningsskyldig - iom att ni bor ihop så räknas ni som ett helt hushåll.
Hans inkomst påverkar också din möjlighet till nedsättning.
A-kassa?
Lägg ihop era respektive inkomster och leta i tabellen för 2 vuxna + 1 barn. Då ser du var gränds för nedsättning går.
Ja man kan ju önska att det var på ett annat sätt. Om du inte ville lasta din sambo med dina skulder - varför är du inte med i A-kassan?
Personligen tycker jag det är naturligt att en familj håller ihop och tar hand om varandra.
Är det ett alternativ att vara särbos en tid om du ABSOLUT inte vill betunga din sambo med dina skulder?
Jag hade noll i inkomst nu några år med ungarna för att maximera föräldraledigt. Kollade upp vad som krävdes för nedsättning i samma veva men fick snällt betala.
Ja. Hoppas du hittar jobb snabbt. Iaf sommarjobb!
Fast kvalificerar sig ett hushåll för soc bidrag betyder det att hushållet som helhet ligger under norm.
Om TS sambo tjänar bra kan hon inte söka socialbidrag eller nedsättning.
Nej. Ärlighet är nog den bästa metoden.
Sätt dig ned med din sambo och diskutera hur ni kan lösa det så att båda är nöjda.
Är det verkligen ett jätteproblem?
Oj det var extremt mycket! Jag och min man har 5-6 åriga utbildningar och betalar runt 4000 i kvartalet.
Jag tycker också att du kan ringa CSN och höra med dem om det går att dra ner på betalningstakten iom att du betalar så stor summa. Stort utomlandslån eller turbosnabb amortering? Det kan ju påverka!