julii skrev 2014-05-02 15:44:02 följande:
Vad fick du/ni göra för utredningar :)? Va fick ni för hjälp? Är du o din partner jämn gamla? Haha många frågor nu :p
Det började med att man lämnade massa blodprover. När de kom tillbaka och inget var fel på dem så fick maken lämna sperma prov och jag gjorde en äggledarundersökning. Men alla prover såg bra ut så läkaren sa att vi skulle försöka själva i 6 månader till och om jag inte skulle bli gravid då så skulle det bli IVF. Men jag blev gravid månaden efter äggledarundersökningen, många brukar tydligen bli gravid då eftersom man spolar äggledarna.
Jag är 22 nu men var 20 när vi började utredningen och maken är nu 33 så han var 31 när vi började.
Jag tror mycket släppte ångest och stress släppte när jag fick reda på att vi skulle få hjälp på ett eller annat sätt.
Det som jag var mest orolig för var att jag inte kunde bli gravid. Både min mamma och min syster hade problem att bli gravida.
Det är bara att fråga på då jag även har erfarenheter av att min syster oxå gick utredning men hon hade andra problem som hon fick hjälp med.