• Anonym (Aj)

Dålig i magen vid löpning/konditionsträning

Jag har ett underligt och jobbigt problem. När jag är ute och springer blir jag sjukt dålig i magen efteråt om jag tar i mkt under träningen. Inte överdrivet mkt dock! Vrf blir det så? Det är otroligt jobbigt... Ngn klok som kan svara??

• Svar på tråden Dålig i magen vid löpning/konditionsträning
  • Lindsey Egot the only one

När man rör på sig börjar tarmarna arbeta bättre och du förbränner snabbare. Därav kan man uppleva att magen blir krånglig med bla diarréer.

För tio år sedan gick jag en mil om dagen och hade ständiga diarréer i början och gick ner 5 kg på tre veckor men det var för att jag rörde på mig och kroppen ville bli av med slaggprodukterna. Efter tre månader blev magen van vid promenaderna och magen blev mer normal igen.

• Flisan79

Det kallas "löparmage" om jag inte minns fel och är så vanligt att det var en notis i tidningen om någon som var upprörd över all mänsklig avföring som fanns längs med ett välbesökt löparspår. Vissa kan alltså inte ens hålla sig tills de kommer hem ^^

• Anonym (Aj)

Haha okej men då är jag iaf inte ensam om detta!! Kanske blir bättre om jag "vänjer" in magen vid löpturer. Tack för era svar :D

• Anonym (sambon)

sambon är långdistanslöpare och han har alltid minst en bajspaus längs turen så han har alltid med sig toapapper i fickan. väldigt vanligt

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (sambon) skrev 2014-05-02 11:52:52 följande:

sambon är långdistanslöpare och han har alltid minst en bajspaus längs turen så han har alltid med sig toapapper i fickan. väldigt vanligt

Jag hoppas han har med sig en hundbajspåse också.
  • isvinter
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-02 12:19:43 följande:
    Jag hoppas han har med sig en hundbajspåse också.
    Haha
Svar på tråden Dålig i magen vid löpning/konditionsträning