• Eissi

    Varför får jag inte min mens?

    Hej! Detta är mitt första inlägg så är inte helt säker på vart jag ska posta frågan.

    Men så här är det:
    Min mens har alltid varit väldigt oregelbunded, ibland med 1 månads mellanrum, ibland 6.
    Sist jag hade mens var veckan innan jul.
    I början på mars hade jag och min kille ganska mycke sex.(utan skydd)
    Veckan innan trodde jag helt säkert att jag skulle få mens eller hade ägglossning då mina bröst var ömma och "mensvärk". Men fick ingen mens.
    2 veckor efter allt sex gjorde jag ett graviditets test, för att vara på den säkra sidan. Visa neg.

    Men nu har jag mått jätte dåligt ett tag. Mina bröst har varit ömma i ca: 1½ och i fyra dagar har jag haft intensiv mensvärk och värk i hela magen.
    Idag var jag HELT säker på att den skulle komma, så jag stoppade i en tampong.. men efter ett par timmar tog jag ut den och de var bara lite lite blod på den, som en lillfinger nagel. Detta var nu ca 6 timmar sedan, och fortfarande ingen mens. Har aldrig varit med om liknande förr! Blir lite orolig :(

    Så min fråga: Vad kan de bero på att min mens inte kommer igång och KAN de vara så att jag är gravid och kanske gjorde testet för tidigt?

    Mvh. Eissi

Svar på tråden Varför får jag inte min mens?