• Parisaa

BF oktober sthlm

Hej på er :) Jag väntar mitt andra barn och har bf 28 oktober. Hur mår ni alla? Jag har rul 26 maj nu, längtar verkligen, tror att det blir en tös till. Har en på 11 månader nu!

• Parisaa

Tack :) åh så härligt!! Första barnet?

Lillium skrev 2014-05-08 13:00:11 följande:
    Grattis och välkommen! Jag var på rul i måndags och allt såg bra ut och vi väntar en liten tjej :)

• Parisaa

Grattis till graviditeten :) du låter som en stark morsa. Visst är det värt all börda i slutändan? ;) Jag väntar mitt andra barn med, tätt inpå faktiskt, har en tös på 11 månader så det blir 1,5 år mellan dem. Har rul 26 maj och längtar som tusan, tror att det blir en tjej till, då skulle min tös ha roligt både nu o i framtiden :) ni mäklare är väldigt synsk av sig så hon sa tom att det blir en tjej så det blir spännande o se ifall hon har rätt!! Det är fullt ös här hemma då vi ska flytta ut 28 maj dessutom. Spännande med ett hus denna gång, har bott i lgh hela tiden med min man. Mitt illamående gick över ganska fort under denna graviditet, höll i sig typ vecka 7-12 och därefter släppte det. Men med tösen varade de vecka 7-15.. Mår ganska likadant, därför det känns som en tjej!

Poff skrev 2014-05-11 23:07:35 följande:
    Hej! Hoppar in, 21 år och väntar andra barnet, bf 2/10! Har en tös på 11 månader här hemma :) bor söder om stockholm med min sambo! Läste att några av er andra fortfarande fortfarande är nätta, jag har gått upp 15 kilo och har mage som jag hade i v 30 med dottern!! Har mått väldigt illa väldigt länge, ett illamående som bara botats med mat, och haft dålig självdisciplin... Men, jag gick upp 25 kilo förra gången också och lyckades gå ned dem med HÅRD barnvagnsträning på 6 månader (sen vände det igen eftersom jag blev gravid igen haha!). Har Rul på onsdag, så nyfiken! Grattis till er alla, hoppas ni mår bra!! :)

• Parisaa

Min mäklare* ska det stå!

Parisaa skrev 2014-05-12 07:10:25 följande:
    Grattis till graviditeten :) du låter som en stark morsa. Visst är det värt all börda i slutändan? ;) Jag väntar mitt andra barn med, tätt inpå faktiskt, har en tös på 11 månader så det blir 1,5 år mellan dem. Har rul 26 maj och längtar som tusan, tror att det blir en tjej till, då skulle min tös ha roligt både nu o i framtiden :) ni mäklare är väldigt synsk av sig så hon sa tom att det blir en tjej så det blir spännande o se ifall hon har rätt!! Det är fullt ös här hemma då vi ska flytta ut 28 maj dessutom. Spännande med ett hus denna gång, har bott i lgh hela tiden med min man. Mitt illamående gick över ganska fort under denna graviditet, höll i sig typ vecka 7-12 och därefter släppte det. Men med tösen varade de vecka 7-15.. Mår ganska likadant, därför det känns som en tjej!

• Parisaa

Hade ni rätt? ;) blev det en pojke? Ja verkligen, det är ju både bekvämare o roligare att ha ett hus. Speciellt för mig som är van vid lägenheter. Kör på med familjelivet nu!! :D Just bland mina vänner så har inga skaffat tätt inpå så det ska bli kul att "chocka" dem för jag väntar till rul, sen hamnar det på Facebook! En rolig grej :)

Poff skrev 2014-05-12 16:16:07 följande:
    Parisaa - ja dom små liven är verkligen värda allt! Vad kul att du också får tätt mellan, tycker det verkar vara ganska många ändå som får barn så nära, vanligare än jag trodde faktiskt. Just nu ser jag det bara positivt, tror dom kommer få stor glädje av varandra! ..wow vad häftigt att ha eget hus, det är en riktig dröm för oss! Jag har alltid bott i hus och är uppväxt på hästgård mitt ute på landet, så lägenhetslivet är ganska nytt för mig och jag går bara och längtar

• Parisaa

Åh vad härligt :) en liten underbar tös. Har ni tänkt ut nåt namn än? Jag kunde med knappt hålla mig men lyckades trots allt haha, så den 26e kommer det ut men jag har ju några vänner som har sett mig ute och då lagt märke till det.

Poff skrev 2014-05-122:50:49 följande:
    Nu försvann hela inlägget verkar det som! Skrev att det blir en till liten flicka och det känns fantastiskt! Och att vi inte hade tålamod att vänta med att gå ut med det utan gjorde det offentligt i v 13... :) spännande med reaktionerna haha.. :)

Poff skrev 2014-05-16 22:50:49 följande:
    Nu försvann hela inlägget verkar det som! Skrev att det blir en till liten flicka och det känns fantastiskt! Och att vi inte hade tålamod att vänta med att gå ut med det utan gjorde det offentligt i v 13... :) spännande med reaktionerna haha.. :)

• Parisaa

Det var ett fint namn. Jag gillar amerikanska namn väldigt mycket, min tös heter Melody och namn som står på tur är Kayla, Destiny... får se vad det blir :) gillar namn med "y" som du märker. Såklart du ska vara stolt, ett mirakel som snart ligger i dina armar. Har du Facebook kanske? Känns mer privat o tryggt där! :)

Poff skrev 2014-05-17 20:58:37 följande:
    Nej, vi tänker hela tiden! Dottern var så självklar, nu är det jätte svårt! Jag är lite sugen på Penny, det tycker jag är rart. Har ni några namnideer till er skatt? Kul att gå ut med det oavsett, jag kände mig så himla stolt när jag fick säga det! :)

• Parisaa

Hej och grattis! :) Spännande med ditt första barn. Jag minns den känslan. Nu väntar jag mitt andra barn. Hur mår du i övrigt? :)

lnzmra skrev 2014-05-20 19:47:18 följande:
    Hej! Jag är 22 år och väntar mitt första barn BF 23/10-14 ð

• Parisaa

Sov med en kudde mellan knäna :) har samma besvär. Ar på akupunktur under första graviditeten och fet hjälpte direkt.

lnzmra skrev 2014-05-22 13:57:06 följande:
    Tack så mycket ðväldigt spännande och kul! Jag har mått ganska bra, mått små illa gör det än. Men har fått ont i ryggen(redan) mindre kul.

• Parisaa

Heeej alla fina :)
    Vart håller ni hus? Hur alla?
    Nu har halva tiden gått och sommaren är här nu. Hoppas att ni klarar er fint i värmen, jag föredrar lite svalare väder :)

8 aug flyttar vi äntligen till vårat nya hus!!
    Inte så mycket kvar nu.

Har märkt att många inte är så aktiva här, hoppas på att det förbättras :D vore ju kul att prata med andra här i sthlm!

• Parisaa

Spännande :) har du någon gissning? Själv så bor jag med norr om sthlm. Vart håller du hus? Vi flyttar snart till kista! :) kommer du att jobba hela graviditeten? Är själv mammaledig o kommer att fortsätta att vara det så jag är ledig ännu ett år efter födseln.

dittkvarter skrev 2014-06-09 17:43:56 följande:
    Hej! 26 år, bor norr om Sthlm och väntar första barnet 31/10! Varit på Rul men kollade inte könet.. Får bli en suprise!! :D tiden går så fort.. Snart sommar och semester och sen jobba lite innan det blir flhet. Jag har en mage men inte förändrats så mkt annars.. Känns skönt :)

• Parisaa

Åh vad roligt! Lycka till :)

lnzmra skrev 2014-06-09 16:15:14 följande:
    Hej! Jag bor i Stockholm Haninge. Det rullar på skönt att halva tiden gått, det närmar sig med storm steg. Imorgon ska vi på rul, äntligen! ð

• Parisaa

Det funkar bra att svara såhär med :) annars så klickar man på komma tecknet ovanför det inlägg du vill svara till.. jag mådde dåligt vecka 6-12, illamående endast. Psykiskt påfrestande. Det är så skönt nu när man mår bra, då njuter man ännu mer. Vad starkt av dig att jobba så pass! Det skulle jag inte orka göra, jag känner att jag själv förtjänar vila innan förlossningen, kvalitetstid med mig själv :D Härligt, då blir vi typ grannar! :) om det är en kille så slår väl hjärtat saktare än när det är en tjej va? Minns nåt sånt.

dittkvarter skrev 2014-06-09 21:59:19 följande:
    Jag vet inte hur man direkt svarar i ett inlägg (skriver genom telefonen). Jag tror mest det är en pojke! Får kolla sen när man mäter hjärtljud vad som stämmer in mest! :) Jag bor i Sumpan så det är nära Kista! Verkligen mysigt med hus :) va härligt att vara sådär lång"ledig" tsm med barnen! Jag mår superbra nu och har mått hela tiden så jag planerar att jobba så långt det går, ca 14 dagar innan BF typ!

• Parisaa

Det är väldigt påfrestande för ryggen, knäna osv när man är höggravid. Sen spelar ju jobbet stor roll med. Står man eller sitter mkt.. det dumma är ju om du känner att du inte orkar mer så är det en himla process att fixa med papper p sånt med försäkringskassan. Jag har liksom redan nu skickat in alla papper, lärde mig det från första graviditeten. Hoppas på en bra handläggare nu!!

dittkvarter skrev 2014-06-10 22:28:33 följande:
    Jag har ju inte så mkt erfarenhet (eller ingen alls) över att vara gravid så jag kanske kommer på att efter sommaren så varken kan, vill eller orkar jag ;) vi får se! Vore ju en dröm att börja min mammaledighet innan sommarsemestern men tyvärr inte jättemöjligt ekonomiskt! Just nu börjar jag må lite illa så det blir typ första grav symptom isf! (Och ja, nått sånt är det med hjärtljuden)

Svar på tråden BF oktober sthlm