• Anonym (give up)

dessa jävla ungar....!

Exakt som rubriken, nu känner jag så och mina jävla ungar knäcker mig, totalt!! Jag har nästintill nervsammanbrott pga mina två bråkiga ungar, varje jävla dag ska det bråkas och tjafsas. Slänger ut dom snart. Är mammaledig men önskar helst att vara det utan dom, för de stjäl all värdefull tid med deras äckligt bråkiga tjafs och ger mig ju tamejfan ingen ro!!!! Aaaaah!! Gråter, tjuter, skriker, slåss, jag känner att de får för mycket kärlek, jag är helt enkelt för jävla soft. För hur mycket kärlek och regler, disciplin jag ger dom blir de som hund och katt. Får ägna dagen åt att hålla de på skilda håll, så vänder jag ryggen åt, bam!! Så smäller det! "ut ur mitt hus " har blivit vanligare här hemma. Så jag känner och jag känner att jag faktiskt tappar tycke för dem. Älskar dom, skyddar dom, ja men jag vill inte se dem vistas i samma rum när de sätter igång. Fy Faaaan för mina ungar. Ge mig rååååååd, nuuu!!

• Svar på tråden dessa jävla ungar....!
  • Anonym (h)

Jag kan garantera att dom är som dom är för att du är som du är......

• Anonym (Hahaha)

Ring Nanny akuten nuuuuuu....hahaha

• La Lola

Hur gamla är de och vad gör ni på dagarna?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pandamamma79
    Anonym (h) skrev 2014-05-02 11:08:09 följande:

Jag kan garantera att dom är som dom är för att du är som du är......

Det var det första jag också tänkte!
  • Anonym (give up)

Snarare så får deras idoga bråkande mig över kanten, ger mig panikångest, de är totalt respektlösa skitungar!!!

• Anonym (SkitungeKanDuVaraSjälv)
    Anonym (give up) skrev 2014-05-02 15:56:50 följande:

Snarare så får deras idoga bråkande mig över kanten, ger mig panikångest, de är totalt respektlösa skitungar!!!

Skit får skit!
  • Anonym (Ggggg)
    Anonym (give up) skrev 2014-05-02 15:56:50 följande:

Varför gör de så?
  • Anonym (Hahaha)

Om du tog ansvar som förälder och sa ifrån och lärde om disciplin så skulle du se att det blir ändring, barn styr inte föräldrar öräldrar styr barnen och lär dom rätt och fel beteende. Kom ihåg barn är vad man uppfostrar dom till.

• Anonym (andas)

Ibland känner man sådär, speciellt om man är hemma hela dagarna och inte får någon ny energi någonstans ifrån. Kan du ta dig ut, göra nåt kul för dig, träffa en vän, gå på spa, vad som helst bara det är något som du själv gillar. Ge dig själv en chans att andas ut och få lite ny energi. Då brukar det kännas bättre. Jag känner liksom du emellanåt, vissa dagar bara fungerar inte medan andra är hur bra som helst. Nu har jag varit hemma alldeles för länge också (för mig iaf) och jag behöver träffa andra vuxna och få använda hjärnan för att må bra. Hitta dina egna andningshål. 10 min meditation/avslappning när ungarna kikar på tv/film, ett varmt bad, gör en måbra musiklista att lyssna på när du gör tråkiga saker hemma (städa, laga mat osv).

• SFL80

Alltså, du är föräldraledig med en bebis och har dessa två hemma under dagarna också om jag fattar det rätt? Oavsett så tycker jag att du är grym som står upp för dina känslor. Du, eller jag, är inte superhjältar. Vi är människor. Det är jobbigt att ha barn. Det fanns en tid då jag bröt ihop minst tre gånger in dagen och jobbade min man över 10 minuter sprutade tårarna! Det är bättre nu, barnen är större, jag har fått göra saker som utvecklar mig. För det handlar om det också när man är föräldraledig, hur fint det än må vara att vara hemma med sina barn så gillar, iaf jag, tanken på att utvecklas och göra saker för mig. Det gör i det långa loppet något gott för mina barn.
    Det jag kan trösta dig med är att du är inte ovanligt otålig, stressad eller dålig som förälder. Inte heller är dina barn värre än andra barn, tro mig. Du är bara i en situation som förmodligen inte överensstämmer med den fantasi du hade av den innan den uppstod. Det blir, som många även bekräftar, lättare ju äldre de är. Kram på dig!

• Anonym (give up)
    SFL80 skrev 2014-05-02 18:43:33 följande:
    Alltså, du är föräldraledig med en bebis och har dessa två hemma under dagarna också om jag fattar det rätt? Oavsett så tycker jag att du är grym som står upp för dina känslor. Du, eller jag, är inte superhjältar. Vi är människor. Det är jobbigt att ha barn. Det fanns en tid då jag bröt ihop minst tre gånger in dagen och jobbade min man över 10 minuter sprutade tårarna! Det är bättre nu, barnen är större, jag har fått göra saker som utvecklar mig. För det handlar om det också när man är föräldraledig, hur fint det än må vara att vara hemma med sina barn så gillar, iaf jag, tanken på att utvecklas och göra saker för mig. Det gör i det långa loppet något gott för mina barn.

Det jag kan trösta dig med är att du är inte ovanligt otålig, stressad eller dålig som förälder. Inte heller är dina barn värre än andra barn, tro mig. Du är bara i en situation som förmodligen inte överensstämmer med den fantasi du hade av den innan den uppstod. Det blir, som många även bekräftar, lättare ju äldre de är. Kram på dig!

Tack, ja det är så jag känner rakt av. Inte så jag är, så jag känner. Jag blir tokig av att gå hemma, och när barnen då inte kan sysselsätta sig ordentligt utan blir beroende av att jag åker iväg med dem nånstans för att finna behovet, så blir det nästan värre. De tips du gav om utveckling ska jag absolut ta till mig. Jag funkar bäst med balans i mitt liv och nu har jag inte det. Allt handlar om hem och barn. Jag har inte ens några vänner..det pga att jag låtit mitt privatliv, familj tagit överhanden samt att några har flyttat långt bort så har man tappat kontakten pga det. Har heller inte orkat skapa nya kontakter. Hade en ny vän, men var tvungen att säga upp kontakten Ska kanske försöka gå till öppna förskolan, bli bättre på att åka hemifrån när sambon kommer hem.

Jag hoppas att det blir lättare ju äldre de blir, de är ju ändå 6 och 7 år.
  • Anonym (B)

Men är de så gamla har de ju skola på dagarna och du kan även ha dem på fritids en stund... så får du en längre stunds vila på dagen. Då är de också tröttare och har inte samma behov av stimulans när de väl kommer hem.

• Anonym (frustration)

Jag förstår att det kan kännas både frustrerande och jobbigt ibland, men ditt sätt att uttrycka din frustration som du gör i trådstarten, låter i mina öron bedrövligt. "Mina jävla ungar".. det låter allt annat än vackert, och för mig är det ofattbart att man uttrycker sig så om sina barn, hur jobbiga man än tycker de och situationen är. Jag hoppas verkligen att barnen slipper höra det. Det lär inte göra dem mindre jobbiga.

• Anonym (give up)
    Anonym (frustration) skrev 2014-05-03 10:58:06 följande:
    Jag förstår att det kan kännas både frustrerande och jobbigt ibland, men ditt sätt att uttrycka din frustration som du gör i trådstarten, låter i mina öron bedrövligt. "Mina jävla ungar".. det låter allt annat än vackert, och för mig är det ofattbart att man uttrycker sig så om sina barn, hur jobbiga man än tycker de och situationen är. Jag hoppas verkligen att barnen slipper höra det. Det lär inte göra dem mindre jobbiga.

Jag skrev exakt ur känslan för stunden, inget redigerad, rakt av. Vem har sagt att man säger till sina barn vad man skriver /pratar av sig med utomstående?
  • Anonym (give up)
    Anonym (B) skrev 2014-05-03 10:32:45 följande:
    Men är de så gamla har de ju skola på dagarna och du kan även ha dem på fritids en stund... så får du en längre stunds vila på dagen. Då är de också tröttare och har inte samma behov av stimulans när de väl kommer hem.

Inget fritids då jag är mammaledig. Skola korta dagar. Vid lov ännu värre än efter och före skolan. Det finns bra dagar. Detta är taget ur en mycket dålig dag, vilket är 7/10 ungefär.
  • catgirl
    Anonym (give up) skrev 2014-05-02 10:28:04 följande:
    Exakt som rubriken, nu känner jag så och mina jävla ungar knäcker mig, totalt!! Jag har nästintill nervsammanbrott pga mina två bråkiga ungar, varje jävla dag ska det bråkas och tjafsas. Slänger ut dom snart. Är mammaledig men önskar helst att vara det utan dom, för de stjäl all värdefull tid med deras äckligt bråkiga tjafs och ger mig ju tamejfan ingen ro!!!! Aaaaah!! Gråter, tjuter, skriker, slåss, jag känner att de får för mycket kärlek, jag är helt enkelt för jävla soft. För hur mycket kärlek och regler, disciplin jag ger dom blir de som hund och katt. Får ägna dagen åt att hålla de på skilda håll, så vänder jag ryggen åt, bam!! Så smäller det! "ut ur mitt hus " har blivit vanligare här hemma. Så jag känner och jag känner att jag faktiskt tappar tycke för dem. Älskar dom, skyddar dom, ja men jag vill inte se dem vistas i samma rum när de sätter igång. Fy Faaaan för mina ungar. Ge mig rååååååd, nuuu!!

Har dom inga kompisar att vara ute och leka med eller att följa med hem?
  • asta66
    Anonym (Hahaha) skrev 2014-05-02 17:30:15 följande:
    Om du tog ansvar som förälder och sa ifrån och lärde om disciplin så skulle du se att det blir ändring, barn styr inte föräldrar öräldrar styr barnen och lär dom rätt och fel beteende. Kom ihåg barn är vad man uppfostrar dom till.
    Visst är det så. Men barn är också väldigt olika. Att påstå att man är en perfekt förälder bara för ens barn är lugna är väl lite i överkant.
  • Anonym (frustration)
    Anonym (give up) skrev 2014-05-04 02:22:31 följande:

Jag skrev exakt ur känslan för stunden, inget redigerad, rakt av. Vem har sagt att man säger till sina barn vad man skriver /pratar av sig med utomstående?
    Ingen har sagt att man säger till barnen exakt vad man känner för dem mitt i frustrationen. Inte jag heller. Jag skrev bara att jag hoppas att  barnen slipper att höra det du gav utlopp för i din trådstart. Dina ordval är väldigt grova enligt mig, och jag kan inte förstå att man öht väljer att föreviga de tankar och känslor genom att starta en tråd på FL Det ser illa ut i skrift.

Att du befinner dig i en jobbig situation har jag full förståelse för, det är bara ordvalen när du beskriver den som jag reagerar på.
Svar på tråden dessa jävla ungar....!