• bebissmurf

ska hon föda?

Vår hona försvann ifrån oss den 6/11-13. Hämtade henne i förrgår och misstänker nu hon blivit dräktig och kanske till och med ska föda. Hur vet jag säkert? Hon e ju rund om magen och så och även tappat hår runt bröstvårtorna. När hon bäddar så blir hon stel som en pinne men hon kröker på ryggen samtidigt :/ någon som vet?

• Svar på tråden ska hon föda?
  • Mamma14

De låter som att det är något på gång. Om ni känner mellan bakbenen på henne så borde de ligga en unge där, om hon dessutom blöder lite och ofta tvättar sig där bak så är de nog nära.

• bebissmurf

Svårt att känna men det är spänt där nere. Hon tvättar sig massor men inte sett något blod eller annan vätskan. Därför jag börjar undra om jag inbillar mig eller då. Men om jag känner mjukt så som du säger så rör slidöppningen på sig. Hmm

• Mamma14
    bebissmurf skrev 2014-05-02 17:58:12 följande:

Svårt att känna men det är spänt där nere. Hon tvättar sig massor men inte sett något blod eller annan vätskan. Därför jag börjar undra om jag inbillar mig eller då. Men om jag känner mjukt så som du säger så rör slidöppningen på sig. Hmm

Då är det bara invänta dom små miraklen :) men håll ett öga på henne ifall hon får problem.
Svar på tråden ska hon föda?