JessicaDeluxe79 skrev 2014-05-06 01:19:01 följande:
Jag har inte alltid trott på karma, då hade jag nog inte gjort så mycket skit i min ungdom... Men jag tror att jag betalt tillbaka en del av mina elakheter/dumheter genom att vara hjälpsam och ställa upp sjukt mycket för mina vänner genom åren dock. Men jag har ett exempel på sånt som nästan kan få mig att tro att karma verkligen finns.
Jag känner nämligen en person som varit en riktig jävla skata och rent ut sagt ELAK mot så gott som alla i åratal. Det var slagsmål på krogen, ragg på andras partners bara för att jäklas med dem, skitsnack om varenda människa, stölder och förskingring, droger och lögner om allt och alla mm mm.
Denna människa sitter idag och har cancer på flera ställen, och lider enormt av smärtor och ångest över sin situation. Personen själv tror stenhårt att det är karman som slagit till, och faktum är att jag faktiskt, hur förbjudet och elakt det än må vara, känner lite för att säga "you had it coming" och jag tycker någonstans att personen i fråga nästan får "skylla sig själv" lite.
Ett annat exempel som förmodligen handlar mer om slump är en hästmänniska jag träffat genom åren som behandlat sin personal och sina hästar riktigt jäkla illa i åratal. Jag vet, jag var med och såg och hörde en hel del. Den människan har idag fått rejäla skador pga en hästrelaterad olycka, och är förlamad så det känns för mig litegrann som karma också. Ironin i hela grejen, att hästar behandlats så illa under så lång tid och sen blir den här människan själv invalidiserad för resten av livet på grund av just hästar. Jag tycker ärligt talat inte synd om den personen, även om jag förmodligen inte borde säga detta.
Intressant trådstart, intressant inlägg, o även, (för mig:) intressant att
jag för första gången ännu har kvar lite godis i ägget trots att påsken är över,
(köpte nog lite mer än vanligt....iofs....men imorrn är det nog slut, ngn mer som har kvar?)
(vad nu påskagodis har med just karma att skaffa - men jag ska nog komma på ngt:)
(höll på att skriva, jag ska nog kläcka ngt fyndigt, men jag hann hejda mig i tid:P)