• ChiliFrö

SNABBT Svar! ! Ramlade ur sängen i sömnen! ?

Dottern 1 år ramlade ner från sängen här för en halvtimme sen och jag är såklart orolig att hon kan ha hjärnskakning. De jag undrar är hur ska jag kolla henne och vad är onormalt trött när man ramlat i sömnen? Jag vaknade av dunsen och tog upp henne och började trösta och kolla efter vart smällen tog. Hon blev givetvis väldigt rädd men inom 3 min hade hon somnat. Först kändes det skönt men nu känns det olustigt. Hon ligger bredvid mig nu och sover, rör sig och snarkar inemellan som vanligt. Behöver jag oroa mig eller ringa 1177?

• Svar på tråden SNABBT Svar! ! Ramlade ur sängen i sömnen! ?
  • Akua

Men ring 1177!! Varför ens fråga här när du kan få råd att sjukvårdsutbildade personal!

• catgirl
    ChiliFrö skrev 2014-05-04 01:35:37 följande:
    Dottern 1 år ramlade ner från sängen här för en halvtimme sen och jag är såklart orolig att hon kan ha hjärnskakning. De jag undrar är hur ska jag kolla henne och vad är onormalt trött när man ramlat i sömnen? Jag vaknade av dunsen och tog upp henne och började trösta och kolla efter vart smällen tog. Hon blev givetvis väldigt rädd men inom 3 min hade hon somnat. Först kändes det skönt men nu känns det olustigt. Hon ligger bredvid mig nu och sover, rör sig och snarkar inemellan som vanligt. Behöver jag oroa mig eller ringa 1177?

Ring 1177 om du känner dig orolig då dom kan hänvisa dig vidare eventuellt.
  • Frontline

Sluta oroa dig, vi har 3 barn och alla 3 har ramlat ur sängen och slagit i huvudet utan påföljder..

Dom klarar mer en du tror...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ronaldino

Så länge det inte är klinkers golv och väldigt hög säng är det väldigt sällan det händer något allvarligt

• Vitrysk hockeyhjälte

It happens. Inget att noja över. Är du orolig av någon anledning, ring 1177 i så fall.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Tveksamt

Ursäkta, men när blev folket så korkat att vi förlitar oss på anonyma främlingar på nätet för att ge oss råd om saker som potentiellt skulle kunna vara livsfarliga istället för att utnyttja de kostnadsfria alternativ som finns nära till hands för att få svar från professionell hjälp?

Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Frontline
    Tveksamt skrev 2014-05-04 01:45:39 följande:
    Ursäkta, men när blev folket så korkat att vi förlitar oss på anonyma främlingar på nätet för att ge oss råd om saker som potentiellt skulle kunna vara livsfarliga istället för att utnyttja de kostnadsfria alternativ som finns nära till hands för att få svar från professionell hjälp?
    När blev folk så korkade att ställa frågor där svaret finns i framtiden?

Vem vet vad som händer
  • catgirl
    ChiliFrö skrev 2014-05-04 01:35:37 följande:

1177 finns ett samtal bort bara.Slå dom en signal och rådfråga(dom är sjukvårdskunniga rådgivare)
  • ronaldino
    Frontline skrev 2014-05-04 01:47:17 följande:
    När blev folk så korkade att ställa frågor där svaret finns i framtiden?

Vem vet vad som händer
    Nja professionell hjälp 1.30 en lördagkväll ? Inte så säkert det. De kunniga syrrorna jobbar inte lika mkt obekväm tid. Fast det är klart han ska ringa dit.

Sen känner inte alla till det utan tror man ska köra till akuten. Jag visste inte om det för ett par år sen.

Och till sist kan även FL ge bättre förklaring och bakgrund än att förlita sig på en enda person på tfn kanske stressad av många samtal.

Inte korkat alls m a o
  • Amanda84

Varför ringer man inte 1177 först? Majoriteten här på FL är inte sjukvårdsutbildade utan kommer bara med gissningar.

Jag har i alla fall fått höra att om barnet gråter så är det oftast ingen fara. Om barnet börjar kräkas eller blir mycket slött så är det läge att åka iväg.

• Lindsey Egot the only one

Varför inte väcka henne och låta henne somna om igen? Kan du få kontakt med henne dvs väcka henne är det ingen större fara och 1177 kommer be dig göra samma sak.

• Modernmom

Äh, det är ingen fara. Så jävla högt var det uppenbarligen inte eftersom hon somnade om efter tre minuter. Alla mina fyra har ramlat ner för sängarna och det har gått fint. Minsta dottern bröt näsan, men man gör ju ändå inget åt brutna näsor, så det var liksom inget att uppröra sig över.

• fluu

Min unge trillar ur sängen lite då och då. Första gången var vi inne på akuten och de log bara över "nervösa första gångspäron".
    Hon trillar ur sängen med ett jäkla brak, gallskriker, men är trött och vill fortsätta sova. Ibland får hon tjusiga blåmärken, men händer inget mer dagen efter så släpper vi det.
    Ni kan ju som vi lägga en madrass nedanför sängen, men det är ju inte alltid att ungen prickar den ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden SNABBT Svar! ! Ramlade ur sängen i sömnen! ?