Inlägg från: Anonym (mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamman)

Trött o hängig 4-åring utan matlust

Hej. Min 4 åring växer inte som har ska, det har hållit på så senaste åren, han följer inte sin kurva. Läkaren har tagit några blodprover för ett år sedan men sedan har ingen tagit detta på allvar.

Han vill aldrig äta, kan få i sig lite fil på morgonen o kvällen med tvång. ibland någon 1-2 tuggor av lunchen eller middagen. Han är ständigt trött och vill vila i soffan nästan jämt. Han gråter på nätterna.

Igår svimmade han vid matbordet av trötthet o sov sedan 2 timmar o var trött hela kvällen. Detta blir bara värre o värre o jag är jätte orolig!!!!!

Det enda vi fått är en tid hos en barnhälsovårdspsykolog. Men vad fan ska vi dit o göra. vi har ett lugnt o harmoniskt hem o han går bara halvtid på dagis. vad ska jag görA?

• Svar på tråden Trött o hängig 4-åring utan matlust
  • Anonym (mamman)

bvc, barnmottagningen, vc. Känner mig bara helt hjälplös.

• Anonym (mamman)
    my1313 skrev 2014-05-04 15:46:41 följande:
    Och av vilken anledning vill de att ni skall träffa psykologen? Är det matsituationen som är så problematisk eller finns det någonting annat som får dem att ge remiss dit?
    Han går ej att få i maten. Dom säger att det kan vara något i matsituationen som gör att han inte äter o att det är därför vi ska träffa en barnpsyk. Men det är inte så! Han mår illa av att bara se mat. han kväljer, Nu har han även fått blå ringar runt ögonen o ser blek o sjuk ut. bvc skjöterskan blev förskräkt när hon såg honom o hon sa direkt att den här pojken har järnbrist. Han ska till vc igen  imorgon men jag antar att de inte kommer att bry sig denna gången heller. Vad kan det vara för något som han har? jag är orolig o rädd.
  • Anonym (mamman)

Hej Det gick dåligt. Han tog sänkan o inget mer. Han sa att prover tagits för ett år sedan och det skulle vi nöja oss med. Det var bara att traska hem med en trött och hängig kille.

Svar på tråden Trött o hängig 4-åring utan matlust