• Anonym (Förlossningen)

Förlossningen Sundsvall

Hej :)
    Jag undrar om någon här har fött barn på förlossningen i Sundsvall och vill berätta om sina erfarenheter?
    Hur var rummen? Hade alla tillgång till dusch/toalett? Hur är barnmorskorna där? Kände ni er trygga och omhändertagna? Togs det hänsyn era önskemål? Osv, berätta gärna :)

• Svar på tråden Förlossningen Sundsvall
  • vemvet

Jag födde där 2010. En fantastisk förlossning! :) Stort rum med eget badrum med sittbadkar och dusch. Nu gick hela min förlossning väldigt lätt och de höll undan allt onödigt från mig så jag upplevde det inte så sjukhusaktigt. Inga nålar sattes i förebyggande syfte. Jag satt i badet i två timmar och fick sen akupunktur av barnmorskan. Jag hade turen att ha samma barnmorska från det att jag kom in till att sonen var ute. Jag började krysta då hon egentligen skulle sluta, men både hon och sköterskan som var med stannade över för att inte byta mitt i det stadiet. Både barnmorska och sköterska upplevde vi som trygga, lugna, pedagogiska och uppmuntrande. Vi fick stanna på rummet och lämnades i fred när vi ville till läkarundersökningen var gjord och kunde åka hem.

• 1987varettfintår

Födde också där 2010. Har för mig att det var relativt nyrenoverat då och att alla rum har egna badrum med sittbadkar.

• Anonym (Förlossningen)

Tack för era svar! Det känns väldigt betryggande att höra :)

Det var ju jättebra att bm och usk stannade kvar tills bebis var ute, då känner man ju att man räknas som patient :)

• Anonym (Nilza)

Jag födde 2012, är supernöjd! Kom in tidigt i förlossningen för att jag fick en blödning (visste ej att det var pga förlossningen startat vid tillfället) och en barnmorska tog sig tid att gå igenom tips och andning i en hel timme. Både till mig och min sambo. Superfräscha rum, bra med egen toalett + bad, fantastisk personal osv

• Anonym (Förlossningen)
    Anonym (Nilza) skrev 2014-05-07 15:45:23 följande:
    Jag födde 2012, är supernöjd! Kom in tidigt i förlossningen för att jag fick en blödning (visste ej att det var pga förlossningen startat vid tillfället) och en barnmorska tog sig tid att gå igenom tips och andning i en hel timme. Både till mig och min sambo. Superfräscha rum, bra med egen toalett + bad, fantastisk personal osv
    Åh vad kul att höra :) Känns väldigt tryggt att de tar sig tid för en :)
  • Nyfikna72

Fast inte tror jag alla rum har nåt badkar direkt? Jag har då inte sett till nåt de tre ggr jag har varit där.

• Anonym (Förlossningen)
    Nyfikna72 skrev 2014-05-07 17:03:56 följande:
    Fast inte tror jag alla rum har nåt badkar direkt? Jag har då inte sett till nåt de tre ggr jag har varit där.
    Jag har faktiskt aldrig hört att alla rum ska ha det heller.. Men jag har ju aldrig varit där. Själv vill jag bara ha dusch.. Bada är nog inget för mig i det läget.
  • Anonym (Nilza)
    Nyfikna72 skrev 2014-05-07 17:03:56 följande:
    Hmm... jag har fött barn två gånger i olika salar och båda gångerna, samt varit på besök i ytterligare en sal och alla dessa tre hade egna badkar i alla fall. När födde du barn?
  • Nyfikna72

Jag har inte fött barn, det har sambon gjort........ Det var -06, -12, -13 De två sista i nåt handikappanpassat rum så det kan ju tänkas att det normalt inte har badkar.

• Jessan

Jag födde i mars 2011. Har ingen annan erfarenhet, så har inget att jämföra med direkt, men det var en bra upplevelse. Stort rum, stort badrum, gullig personal.

Tidigare (2-3 år sedan) vet jag att det har varit ont om personal på sommaren, men annars har jag bara hört bra saker.

• Jessan

Kan tillägga att jag hade en tjej som var student eller vad jag ska säga under hela dagen, och när hennes skift slutade vid 16-tiden valde hon att stanna kvar för det var då mina krystvärkar kom igång, det tyckte jag var väldigt gulligt av henne.

• Anonym (Förlossningen)

Det verkar som att de flesta har upplevt engagerad och trevlig personal vilket ju faktiskt är viktigast :) Så roligt att höra!

• fyrabarnsmor4

Min lillasyster fick sina döttrar i Sundsvall BB. Juni 2011 och december 2013.

Första gång. Hon var himla nöjd de dagar hon o hennes man var där även om det slutade med kejsarsnitt
    Andra gång: Planerad kejsarsnitt (för det visade sig att hon var trångt därför kunde bebisen inte komma ut) men hon fick starka värkar tidigt på morgonen de hann lämna storasyster hos min mamma (som fick lämna barnet på förskolan) innan de åkte iväg så det var ganska bråttom.

Hon sa bara bra saker om Sundsvall BB även patienthotell som man får övernatta.

Svar på tråden Förlossningen Sundsvall