• Anonym (Titti)

Mer volym i håret!

Har rätt fint mjukt hår och behöver få mer volym i det.
    Någon som har något tips på en bra produkt? Eller kanske något man bör undvika :)

• Svar på tråden Mer volym i håret!
  • Nyfikeeen

Använd schampo och balsam som är till för att få mer volym, föna håret upp och ner, det finns ett volympulver som heter "dust it" som man pudrar i hårbotten och sen gnuggar in och då får man mycket volym!!, annars tupera håret och avsluta med volymhårspray:)

• Emmalinnéa

Har d färgat hår skulle jag inte rekommendera volym shampoo eller balsam då detta sliter på färgen mer.
    Tvätta ditt hår med shampoo och balsam som passar ditt hår. Sen skulle jag satsa på ett volym mousse som du har i innan du fönar håret i rötterna samt värmeskyddande i resten av håret. 
    Är du lite emot att sätta onödigt värme i håret föna med kalluft på, i villket fall som helst med huvudet upp och ner eller med en STOR rundborste för att lyfta rötterna.
    Puder i hårbotten går också men då känns håret smutsigt och strävt.

Vill man ha extra volym  tupera toppen av håret och spraya men det är inte så skonsamt.

Super volym då ska man spraya med hårspray (gjord för att använda värmeverktyg på) i håret sen tupera rötterna över hela huvudet och sedan gå över allt tuperat  med en plattång. INTE skonsamt men effektivt, det viktigaste är att välja rätt hårspray.

Björn Axén Urban Work Me Flexible SprayUrban by Björn Axen Heatprotection Spray The Heat Is On i gruppen Hårvård / Styling / Hårspray hos Bangerhead (12256000)

• Mrs Okänd

Jag som testat lite No poo fick enorm volym av rågmjölstvätt och rasullera. Men jag vill inte själv ha mer volym så det blev för mycket.

Svar på tråden Mer volym i håret!