• Corn

När kan man tidigast efterlysa någon?

måste det gå ett visst antal timmar? det handlar om en vuxen person alltså och inte ett barn som gjort sig onåbar sen imorse.

• Svar på tråden När kan man tidigast efterlysa någon?
  • Anonym (?)

Berätta lite mer än så.

• Anonym (hm)

Det där med visst antal timmar är väl bara i hollywoodfilmer? 
    Men om det inte finns några "misstänkta" omständigheter, dvs hot om självmord eller hot om våld från andra, så gör nog inte polisen så mycket efter bara ett par timmar.
    Det är inte förbjudet att hålla sig undan. 

• Anonym (Mia)
    Corn skrev 2014-05-05 14:15:05 följande:

måste det gå ett visst antal timmar? det handlar om en vuxen person alltså och inte ett barn som gjort sig onåbar sen imorse.

Jag tror det ska gå 24 timmar el mer innan man kan anmäla en person försvunnen. Men hör med polisen och hör vad dom säger. Lycka till
  • Corn
    Anonym (hm) skrev 2014-05-05 14:19:33 följande:
    Det där med visst antal timmar är väl bara i hollywoodfilmer? 
    Men om det inte finns några "misstänkta" omständigheter, dvs hot om självmord eller hot om våld från andra, så gör nog inte polisen så mycket efter bara ett par timmar.
    Det är inte förbjudet att hålla sig undan. 
    nej det är ju inte det. jag får vänta då. :/
    Anonym (?) skrev 2014-05-05 14:18:35 följande:
    Berätta lite mer än så.
    det kan jag inte och det spelar väl ingen roll heller.. bakgrunden.
    Anonym (Mia) skrev 2014-05-05 14:20:39 följande:
    Jag tror det ska gå 24 timmar el mer innan man kan anmäla en person försvunnen. Men hör med polisen och hör vad dom säger. Lycka till
    mm kanske får göra det.

tack för svaren.

• Anonym (?)

Jag tycker absolut att bakgrunden spelar någon roll när det gäller en försvunnen person för polisen, men eftersom du tar det så lugnt kan det väl knappast handlar om någon seriös händelse. Så vänta lite, han är bara full och knulla runt lite, därefter kommer han hem.

24 tills........... timmar, beroende på hur allvarligt det verkar för polisen och om det finns någon risk för vems som helst liv.

• Corn
    Anonym (?) skrev 2014-05-05 14:40:31 följande:
    Jag tycker absolut att bakgrunden spelar någon roll när det gäller en försvunnen person för polisen, men eftersom du tar det så lugnt kan det väl knappast handlar om någon seriös händelse. Så vänta lite, han är bara full och knulla runt lite, därefter kommer han hem.

24 tills........... timmar, beroende på hur allvarligt det verkar för polisen och om det finns någon risk för vems som helst liv.
    det var ju lugnande varför är du otrevlig?

jag är inte hysterisk än vad hjälper det men när han inte ens har tagit med sig sin telefon så blir jag ju småorolig. men jag får vänta.
  • Corn

såklart jag skulle berätta bakgrunden till polisen.

• Kjell2

Är det en förvirrad ålding som försvinner och det är kallt ut så bör man nog agera snabbt.

Är det en vuxen som är ute och reser och inte hört av sig blir det inte lika bråttom.

• Corn
    Kjell2 skrev 2014-05-05 15:07:37 följande:
    Är det en förvirrad ålding som försvinner och det är kallt ut så bör man nog agera snabbt.

Är det en vuxen som är ute och reser och inte hört av sig blir det inte lika bråttom.
    vi bor ihop och han är inte ute och reser. nåt hände och han försvann och lämnade allt. ringt folk han känner men ingen vet. ingen telefon. hoppas att han bara är ute och dräller runt på stan eller nåt.
  • Anonym (?)
    Corn skrev 2014-05-05 15:21:51 följande:
    vi bor ihop och han är inte ute och reser. nåt hände och han försvann och lämnade allt. ringt folk han känner men ingen vet. ingen telefon. hoppas att han bara är ute och dräller runt på stan eller nåt.
    När försvann han Corn?
  • Kjell2
    Corn skrev 2014-05-05 15:21:51 följande:

Efter mer än en natt skulle i alla fall jag kontaktat polisen. Eventuellt tidigare, beror på omständigheterna.
  • Corn
    Anonym (?) skrev 2014-05-05 15:23:30 följande:
    När försvann han Corn?
    imorse innan åtta.
  • Corn
    Madmoiselle skrev 2014-05-05 15:24:44 följande:
    En dygn (24 timmar)
    oki. trodde jag hade sett för många filmer för jag hade 24 timmar i tanken.

• Corn
    Kjell2 skrev 2014-05-05 15:25:11 följande:

Efter mer än en natt skulle i alla fall jag kontaktat polisen. Eventuellt tidigare, beror på omständigheterna.
    eftersom att jag glömde göra inlägget som anonym kan jag inte berätta så mycket men ja är han inte hemma efter natten så kommer jag vara jätteorolig.
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2014-05-05 15:23:30 följande:
    När försvann han Corn?
    Så nu passar på, människan, antingen är du seriös och verkligen vill ha svar eller så har du lite tråkigt hemma. Du berättar här att någon vuxen människa har försvunnit. Jag vill gärna hjälpa dig, men för att göra det krävs lite mer än dumma svar. Är han försvunnen eller ej? Misstänker du han råkat ut för något brott eller snarare för att han slickar någon grannflicka? Polisen kommer inte att göra någonting eftersom personen är vuxen. Jag är inte polis. Jag bara jobbar för polisen när det gäller psykologiska problem. Jag förstår att du är orolig, men är han verkligen försvunnen, tycker du? Om ja, anmäl det till polisen (men du vet att du får betala varje polis-, räddningstjänst- ect. om den sker i onödan). 
  • Corn
    Anonym (?) skrev 2014-05-05 15:36:19 följande:
    Så nu passar på, människan, antingen är du seriös och verkligen vill ha svar eller så har du lite tråkigt hemma. Du berättar här att någon vuxen människa har försvunnit. Jag vill gärna hjälpa dig, men för att göra det krävs lite mer än dumma svar. Är han försvunnen eller ej? Misstänker du han råkat ut för något brott eller snarare för att han slickar någon grannflicka? Polisen kommer inte att göra någonting eftersom personen är vuxen. Jag är inte polis. Jag bara jobbar för polisen när det gäller psykologiska problem. Jag förstår att du är orolig, men är han verkligen försvunnen, tycker du? Om ja, anmäl det till polisen (men du vet att du får betala varje polis-, räddningstjänst- ect. om den sker i onödan). 
    ja undrade över antal timmar hur är det en dum fråga? utifall att han inte kommer hem idag. jag bara frågade en fråga. förlåt mej då.
  • Corn

fått svar på min fråga även så tack ni som svarat.

Svar på tråden När kan man tidigast efterlysa någon?