När kan man tidigast efterlysa någon?
måste det gå ett visst antal timmar? det handlar om en vuxen person alltså och inte ett barn som gjort sig onåbar sen imorse.
måste det gå ett visst antal timmar? det handlar om en vuxen person alltså och inte ett barn som gjort sig onåbar sen imorse.
Berätta lite mer än så.
Det där med visst antal timmar är väl bara i hollywoodfilmer?
Men om det inte finns några "misstänkta" omständigheter, dvs hot om självmord eller hot om våld från andra, så gör nog inte polisen så mycket efter bara ett par timmar.
Det är inte förbjudet att hålla sig undan.
Jag tycker absolut att bakgrunden spelar någon roll när det gäller en försvunnen person för polisen, men eftersom du tar det så lugnt kan det väl knappast handlar om någon seriös händelse. Så vänta lite, han är bara full och knulla runt lite, därefter kommer han hem.
24 tills........... timmar, beroende på hur allvarligt det verkar för polisen och om det finns någon risk för vems som helst liv.
såklart jag skulle berätta bakgrunden till polisen.
Är det en förvirrad ålding som försvinner och det är kallt ut så bör man nog agera snabbt.
Är det en vuxen som är ute och reser och inte hört av sig blir det inte lika bråttom.
En dygn (24 timmar)
fått svar på min fråga även så tack ni som svarat.