• StudenterUppsala

Intervjudeltagare sökes till uppsatsarbete kring ämnet förlossningsmetoder

Hej! Vi är tre studenter som läser första terminen på Samhällsvetarprogrammet vid Uppsala Universitet. Vi har till uppgift att skriva en uppsats där vi själva fått välja ämne och inriktning. I vårt fall så har vi valt att rikta in oss på planerat kejsarsnitt och de attityder som finns kring denna förlossningsmetod. Vi kommer att genomföra en intervjustudie och söker nu deltagare till denna studie.

Specifikt så letar vi efter:

- Personer som fött vaginalt mellan år 2009-2014

- Personer som fött med ett planerat kejsarsnitt (icke medicinskt) mellan år 2009-2014

- Är boende i Stockholm eller Uppsala

Vi räknar med att intervjun kommer att ta drygt en  halvtimme och vi möts på en tid och plats som passar dig. Intervjun kommer att spelas in men du som intervjuobjekt kommer att vara anonym i sammanställningen av dina svar till vår uppsats. Om så önskas, så bifogar vi gärna sammanställningen från intervjun i ett mail där ni får möjlighet att godkänna det sammanställda materialet innan vår slutgiltiga deadline. Tyvärr kommer vi inte att kunna erbjuda någon ekonomisk kompensation för er medverkan, men vi bifogar gärna slutresultatet av vår uppsats till er om så önskas.

Om ni har ytterligare frågor som inte besvarats i texten, tveka inte att höra av er! Hoppas att ni kan och vill bidra med värdefull hjälp till vårt arbete - tack på förhand!  /Johan, Katia & Hedda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-05 16:21
    För ytterligare frågor kontakta oss på mailen forlossning@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-06 15:59
    UPPDATERING!
    Vi har nu valt att bredda vår undersökning och vi söker er som;
    - Fött vaginalt mellan år 2004-2014
    - Fött med ett planerat kejsarsnitt (icke medicinskt) mellan år 2004-2014
    Intervjun sker via telefon alternativt i person om ni har möjlighet att träffas i Uppsala eller Stockholm.
  • Svar på tråden Intervjudeltagare sökes till uppsatsarbete kring ämnet förlossningsmetoder
  • Velouria

Aaaw, vad synd att det är i Uppsala och att det ska vara mellan 2009 och 2014 om man genomfört planerat KS, annars hade jag absolut ställt upp. 
    Lycka till!!

Bajsbrygga
  • StudenterUppsala
    Velouria skrev 2014-05-05 16:21:45 följande:
    Aaaw, vad synd att det är i Uppsala och att det ska vara mellan 2009 och 2014 om man genomfört planerat KS, annars hade jag absolut ställt upp. 
    Lycka till!!
    Hej! Vilken osis, hade ju varit toppen annars!
    Stort tack!!
  • StudenterUppsala

UPPDATERING!
    Vi har nu valt att bredda vår undersökning och vi söker er som; 

- Fött vaginalt mellan år 2004-2014

- Fött med ett planerat kejsarsnitt (icke medicinskt) mellan år 2004-2014

Intervjun sker via telefon alternativt i person om ni har möjlighet att träffas i Uppsala eller Stockholm. 

Email: forlossning@yahoo.se

• Tutilure

Jag har fött tre barn med KS 2005, 2006 och 2008. Bor i Uppsala och kan ses personligen.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • StudenterUppsala
    Tutilure skrev 2014-05-06 16:02:15 följande:
    Jag har fött tre barn med KS 2005, 2006 och 2008. Bor i Uppsala och kan ses personligen.
    Hej Tutilure! 

Det låter helt fantastiskt! Mejla oss gärna på forlossning@yahoo.se så att vi kan höras vidare .

Tack på förhand!
    /Hedda, Katia och Johan
  • Sockerdockan

Jag födde vaginalt 2013 och kan gärna intervjua via Skype eller telefon :)! Bor i Hudiksvall.

• StudenterUppsala
    Velouria skrev 2014-05-07 23:47:49 följande:
    Jippie! 
    humledummle skrev 2014-05-08 00:05:31 följande:
    Jag födde vaginalt 09 kan mötas i Stockholm
    Sockerdockan skrev 2014-05-08 09:47:39 följande:
    Jag födde vaginalt 2013 och kan gärna intervjua via Skype eller telefon :)! Bor i Hudiksvall.
    Vi är ytterst tacksamma att ni visar intresse för denna studie! Vi ber er alla mejla oss på forlossning@yahoo.se för att kunna bestämma tid och ev plats beroende på intervjuform. Hoppas på att höra från er :)

Svar på tråden Intervjudeltagare sökes till uppsatsarbete kring ämnet förlossningsmetoder