Inlägg från: Raggarmunk |Visa alla inlägg
  • Raggarmunk

Försöker få barn men röker!

njaaa...så mycket svårare att bli med barn är de inte bara för att man röker...
    å ska du sluta röka så måste du göra det ett tag innan plusset så att giftet
    har försvunnit ur kroppen,men skulle du vara storrökare och bli gravid
    så ´kan de vara farligare för barnet att du slutar tvärt, för då går alla gifter ur din kropp å in i barnets.
    En bm brukar inte rekomedera att man slutar röka tidigt i en grav för det kan framkalla missfall...
    risken är då åxå större förr missfall än om du fortsätter röka under grav...

• Raggarmunk
    Anonym (Deprimerad) skrev 2014-05-05 23:39:51 följande:
    Jag har provat alla hjälpmedel jag kan komma på tidigare, bland annat tabletter från läkarna men dom gjorde mig så illamående att jag spydde, tyvärr :(

Raggarmunk, jag har pratat med bm här på familjeliv bland annat och dom har sagt att det inte är någon fara alls med att sluta röka tvärt. Svårt att veta vad som är in eller ut när alla säger olika :/

Hjärta
    ja de barnmorskor på både mvc och spec mvc hävdar att de kan ställa till problem... frågan är hur legitim ngn bakom datan verkligen är ;) är du säker på att hon kan sin sak?

om jag var dig så skulle jag ta kontakt med en bm i din kommun å fråga istället :)
Svar på tråden Försöker få barn men röker!