• ALLIEVERDO

Min dator fick helt plötsligt blå skärm och problem att komma in igen MM

Hej, här om dage blev helt plötsligt dataskärmen blå och sen statade om sig.
    Den frågde om jag ville starta i senaste okej läget så att säga. Oke, det har jag råkat ut för förut. Så gjorde det, men det fungerade ine av nån anledning. Sen kom jag inte in i datorn mer den dagen.
    Testade nästa dag igen och då lyckades jag komma in i den, men å fungerade inte nätverket eller kopplingen till routern..sen blev den blå igen och startade om sig.
    happ..

Jag leker nu lite datatekniker genom att läsa på interet.
    Det är windows 7 engelska.

Kom in på nån blå sida med masa menyer osv, men vågade trycka på nåt så tog exit.
    Nu är jg innte p Advanced Boot Option.. men åerigen våga jag inte trycka på nåt egentligen

Safe Mode
    Safe mod with nerworking
    safe mode with command prompt

enable boot logging
    enable low-resolution video
    ast known good config.
    directory services restore mode
    debugng mode
    disable automatic restart on system failure
    disable driver signature enfrcment

• Svar på tråden Min dator fick helt plötsligt blå skärm och problem att komma in igen MM
  • Fia 28

Jag hade liknande problem med förra datorn. Då var det iaf problem med moderkortet.

• ALLIEVERDO

MIn datorn är ju flera år så jag är inte förvånad om den brakar ihop. MEN jaghar för mig att liknande hänt förut och jag löst det, men många år sedan.
    Men då kanske jag hade hjälp av nån.hmm..

Däremot att jag inte kan få kontakt med nätverket/routern retar mig mycket.. tänkte jag åtminsonte kunde fått fixat lite saker som ligger i datorn de små stunder jag lyckas komma in.

Svar på tråden Min dator fick helt plötsligt blå skärm och problem att komma in igen MM