• Anonym (Lina)

Min kille är transa

Har haft pojkvän 6 månader. Nu berättar han att när han är hemma på efter sitt jobb så vill han vara kvinna. Gör
    om sej helt när han kommer hem. Känns konstigt hur ska jag förhålla mej till detta? Hur hade ni reagerat??
    Sexuellt ingen direkt skillnad.

• Svar på tråden Min kille är transa
  • Madmoiselle

För mig hade det inte spelat någon roll. Det hade bara varit kul att shoppa tillsammans. Läs på mer om transor på tex RFSL.

• ManiLund

Låter ju fantastiskt! Nu kan du ha honom både som man, älskare och väninna! Många kvinnor upplever ju att de får dra en alldeles för stor del av lasset hemma - inget problem för dig! Andra känner att deras män inte i tillräcklig grad bejakat sina mjuka, kvinnligare sidor - inget problem för dig!

Om ni har samma storlek (kanske lite väl optimistisk) kan du dessutom utöka din garderob mer eller mindre gratis.

Potentiella problem är om du tycker det är avtändande med en transa. Men så lät det inte.  Om ni får oväntade besök ska han då springa och byta om till sin mansidentitet? Jag hade tyckt det var lite jobbigt.

• Anonym (Pappa)

Jag hade inte fortsatt träffa människan. Men det är för att min pappa har samma sak - alltså att han vill vara kvinna och tack vare det så har jag lärt mig att dessa killar oftast har andra problem (som djupa depressioner osv), vilket jag inte alls har lust att "deala" med.

Sen så är detta bara min bild av transsexuella, alla människor är olika {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Lina)

Han kommer nog ut med tiden.
    Känns lite konstigt när han ligger där rakad med string och linne.

• Anonym (Bridie)

Jag hade dumpat direkt.
    Alla får göra vad de vill men jag väljer om jag vill stanna eller inte.

Jag gillar manliga män!

• Acubens

För mig låter lite som om du är en kille som fantiserar om att komma ut som transa och vill se vad folk har för åsikt om det. 

• sina
    Anonym (Pappa) skrev 2014-05-06 15:07:47 följande:

Sen så är detta bara min bild av transsexuella, alla människor är olika {#emotions_dlg.flower}

Det är ju rätt stor skillnad på transvestiter och transsexuella, om man säger så. Sen kan man ju vara schysst och försöka undvika ordet "transa".
  • Anonym (Svårt)

Jag dejtade en kille som visade sig vara transvestit med dragning åt småflicksklänningar. (Och blöjor). Hade nog klarat den första delen, men sen blev det för mycket. Synd, för han var snäll och rar.

• transa

hej jag e en hemma transa o jag älskar att klä mig i sexiga korsetter trosor med mera men om min flickvän skulle säga att jag inte fick använda sådana kläder skulle det nog ta slut.. men man måste respektera att inte ha det var dag.. prata om det o så-... vi har hittat våran lösning o det tror ja alla kan bara om man vill .. 

Svar på tråden Min kille är transa