Analsprickor
Okej, jag har ett väldigt jobbigt problem som jag inte lider av så mycket egentligen, men jag börjar oroa mig för det... jag är en tjej på 23 år som har sprickor i analen. Jag vet inte varför de har kommit fram. Jag är väldigt sällan hård i magen eller har diarré utan jag bajsar normalt bajs typ en gång om dagen, jag har inte varit gravid eller fött barn, jag har sällan analsex (och sprickorna har inte uppkommit i samband med det), vad mer...? Torkar mig inte extremt mycket heller. Men på senaste tiden har det kommit sprickor heeeela tiden. Det kommer blod på pappret när jag torkar, typ en ljusröd liten strimma. Om jag har bajsat på morgonen och sen går och kissar på eftermiddagen så kan jag känna att det "spricker upp" lite grann när jag torkar bakåt. När jag har vaginalsex kan det spricka i analen också, och även i mellangården. Häromdagen kände jag t.o.m. hur det sprack upp när jag satt i badkaret och duschade! Jag ansträngde mig inte eller nåt utan bara satt helt lugnt och stilla
Jag kan absolut inte gå till läkare med det här, har aldrig varit till gynekolog och är inte redo att gå dit heller (har blivit våldtagen tidigare men det hör inte till problemet). Egentligen är det inte ett jättestort problem, det gör inte så ont mer än att det svider när jag torkar typ, och om jag bajsar medan det finns en "färsk" spricka så gör det såklart lite ont. Men det är ju inte normalt! Vad kan det bero på? CANCER?!
Jag kan tillägga att jag har anorexia, inte jättesvår men jag har dåligt med underhudsfett och har väldigt torr hud om det kan spela roll? Tog blodprover som inte visade på några brister.