• vinvinvin

Kan jag fråga om hon vill ligga?

Jag är helt sjukt dålig på detta med att få mer än bara vänskap med tjejer.

Finns nu en tjej i mitt liv som jag umgås ganska mycket med och vill verkligen mer än bara vara vän med henne. Vet dock inte om jag vill ha ett förhållande eller inte.
    Vi har även sovit ihop ganska många gånger utan att något hänt. Har dock aldrig riktigt gjort något försök till detta med henne bara för att jag är så sjukt osäker och vill inte något förstöra mellan oss.

Kan jag bara lite casual fråga henne om hon vill ligga nästa gång vi ses?
    Skulle hon säga nej, skulle våran kompisrelation vara förstörd då? Skulle hon kanske säga ja fast hon inte vill och då är den ju verkligen förstörd :(

Vill verkligen inte att våran relation ska förstöras på något sätt då vi har sjukt kul ihop.

Kan tillägga att jag är sjukt dålig på att läsa människor och vet inte riktigt vad folks reaktioner betyder alltid.

Eller hur ska jag på bästa sätt få reda på om hon vill mer än bara vara kompisar utan att förstöra något mellan oss.
    Måste få detta ut skallen så jag kan börja tänka på annat :(

• Svar på tråden Kan jag fråga om hon vill ligga?
  • läppar
    vinvinvin skrev 2014-05-06 19:05:59 följande:
    Jag är helt sjukt dålig på detta med att få mer än bara vänskap med tjejer.

Finns nu en tjej i mitt liv som jag umgås ganska mycket med och vill verkligen mer än bara vara vän med henne. Vet dock inte om jag vill ha ett förhållande eller inte.
    Vi har även sovit ihop ganska många gånger utan att något hänt. Har dock aldrig riktigt gjort något försök till detta med henne bara för att jag är så sjukt osäker och vill inte något förstöra mellan oss.

Kan jag bara lite casual fråga henne om hon vill ligga nästa gång vi ses?
    Skulle hon säga nej, skulle våran kompisrelation vara förstörd då? Skulle hon kanske säga ja fast hon inte vill och då är den ju verkligen förstörd :(

Vill verkligen inte att våran relation ska förstöras på något sätt då vi har sjukt kul ihop.

Kan tillägga att jag är sjukt dålig på att läsa människor och vet inte riktigt vad folks reaktioner betyder alltid.

Eller hur ska jag på bästa sätt få reda på om hon vill mer än bara vara kompisar utan att förstöra något mellan oss.
    Måste få detta ut skallen så jag kan börja tänka på annat :(
    Varför inte bara ta en fika/promenad o luska lite gött huruvida hon vill mer än vänskap?
    Vill hon bara vara vänner, så lär hon inte lacka bara för att du frågar,
    utan till 99.9999999% så blir hon smickrad - men kanske ändå "bara" vill vara vänner.
    (o det är ju inte så bara;)

(o sedan så har du på ett naturligt sätt, sått ett tankefrö hos henne,
    så rätt som det är så kanske hon tar ngn form utav initiativ till ngt mer)

(o då kanske inte DU längre än intr. o då får hon ångra sig lite, haha:P)

(menar inte att man behöver dissa för sakens skull, utan att då kanske du
    har hunnit bli intr. av ngn annan:)

Goooooood Luck mate SkålSkål

• Mamori

Säg det på ett skämtsamt sätt för att kolla hennes reaktion.

• Anonym (b)

jag skulle då aldrig sova ihop med en kille jag inte kunde tänka mig ha sex med. Mao tror jag att hon skulle kunna tänka sig det Glad

har ni tex kysst varann eller nåt sånt innan? Annars kan du väl starta i den änden, försöka ge henne en kyss, kram, ja nånting som visar att du inte bara vill sova?

• Anonym (Mats)
    Anonym (b) skrev 2014-05-06 19:36:49 följande:
    jag skulle då aldrig sova ihop med en kille jag inte kunde tänka mig ha sex med. Mao tror jag att hon skulle kunna tänka sig det 

har ni tex kysst varann eller nåt sånt innan? Annars kan du väl starta i den änden, försöka ge henne en kyss, kram, ja nånting som visar att du inte bara vill sova?

• sch32

Nej det ska du inte säga bara sådär, kan bli hur stelt som helst. Bjud hellre över henne på en trevlig filmkväll med god middag och vin. Sker det inte något per automatik då kan du isåfall poppa frågan (nödfall) om ni hamnar i skedställning, får du nobben där så kan du ju alltid skylla på vinet.

• Anonym (Nej)

Nej, man frågar inte om någon vill ligga. Man lägger in en stöt, läser av signaler och hoppas på det bästa.

• Anonym (Pi)
    Anonym (Nej) skrev 2014-05-06 22:33:38 följande:
    Nej, man frågar inte om någon vill ligga. Man lägger in en stöt, läser av signaler och hoppas på det bästa.
    TS har ju medgivit problem att läsa folk så det var inte ett särskilt genomtänkt råd.
  • Stårschan

Sovit ihop? I samma rum eller i samma säng? För det är ganska stor skillnad. I min ungdoms dar hände det flera gånger att jag sov med killar jag inte alls ville något mer med. Det var liksom bara ett tecken på att man kände sig trygg med honom som kompis.

Om du gillar henne, men inte ens vet om du är intresserad av ett förhållande, tycker jag att du ska lägga bort tankarna på sex om du inte vill döda det ni redan har. Vill du sedan testa tycker jag att sch32 hade ett riktigt bra råd!

• Pluxus

Risken är stor att hon blir väldigt chockad om du helt plötsligt visar dig sexuell mot henne om du inte visat det innan. En sexförfrågan till en tjej från en kille som är hennes vän kan i hennes öron låta riktigt konstigt speciellt om ni inte haft en sexuell spänning sedan tidigare. 

Om du frågar kommer hon bli tvungen att ändra inställning till dig på bara några sekunder. Hon kommer inte palla det... 

Tänk dig själv. Du har en killkompis som du känner väl. Ni är sådär härligt avslappnade så ni kan till och med somna i samma säng på fyllan eller när ni kollat på någon film. Helt plötsligt och random när ni tar en öl eller är ute på en promenad utbrister han "Du? jag vill ha sex med dig, kan jag få ta dig i röven?" skulle du inte bli lite chockad? I den stunden kanske du inte ens skulle ägna en tanke åt att din kompis läggning eller hur du står sexuellt utan du skulle mest bli chockad för att kom från honom. 

Kanske en skum liknelse men det nog ungefär så hon kan ta det.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Pi) skrev 2014-05-08 11:08:04 följande:
    TS har ju medgivit problem att läsa folk så det var inte ett särskilt genomtänkt råd.

Spelar ingen roll. Man kan fortfarande inte fråga.
  • Cornellia
    Anonym (b) skrev 2014-05-06 19:36:49 följande:
    jag skulle då aldrig sova ihop med en kille jag inte kunde tänka mig ha sex med. Mao tror jag att hon skulle kunna tänka sig det Glad

Jag skulle absolut kunna sova med någon av mina manliga vänner, utan att för den skull vilja ligga med honom.
  • Stårschan
    Cornellia skrev 2014-05-08 13:32:08 följande:

Jag skulle absolut kunna sova med någon av mina manliga vänner, utan att för den skull vilja ligga med honom.
    Mycket lättare att sova om man inte ligger och suktar, ju!
  • P30

Jag utgår ifrån att ni brukar sova i samma säng. Börja med att pilla henne i håret eller smeka lite på axeln. Med största sannolikhet kommer du att få någon reaktion som även du kan tolka. Om inte så tar du det sakta vidare, axel, rygg. Lek med fingertopparna mot hennes hud, från troskanten och upp till nacken. Försiktigt med en nagel, med fingertopparna, med hela handflatan i långsamma, långsamma rörelser i ett mönster som hon inte kan förutsäga. Efter några minuter stoppar du in handen under tröjan på samma sätt, efter ytterligare några minuter drar du upp tröjan till axlarna.

Håll utkik om hon hjälper till genom att lyfta på överkroppen eller tvärt om försöker hålla fast tröjan för att få reda på vad hon tycker om situationen. Om hon frågar vad du gör säger du bara att du vill ha kroppskontakt och närhet, det gillar väl alla människor, var det inte mysigt? Om hon säger nej sluta, så slutar du förstås, säger OK, vänder dig om och försöker somna. Prata inte bort det alls.

Om hon hjälper till med att lyfta på överkroppen för att få upp tröjan gillar hon åtminstone närhet med dig. Ta det lugnt och försiktigt och ge henne massa tid att få vänja sig vid din hand på hennes kropp. Håll utkik efter signaler som ökad andhämtning, att hon ler eller "spinner". Efter ytterligare ett tag säger du: vi tar av tröjan helt. Använd hela ryggen, fråga om hon är kittlig och i så fall var, fråga om det kittlas och om det är bra eller dåligt. Fokusera på nacke, axlar, sidan av halsen, smek försiktigt bakom öronen.

Lägg dig lite närmare, smek över rumpan, vidare ner över låren och se om du får någon reaktion. Om inte, flytta dig lite neråt, smek henne från vaderna och upp över baksidan lår. Efter några minuter drar du ner trosorna över rumpan och smeker försiktigt och framför allt sakta från svanken och ner mot vaderna och tillbaka.

Om hon fortfarande inte sagt något eller hintat om hon tycker om det eller inte kan du nog utgå ifrån att hon är väldigt blyg. Fråga om hon tycker att det är ok och om du får fortsätta. Kräv att få ett ja innan du fortsätter. Om hon bara är tyst finns det ju risk att hon somnat och då får du helt enkelt avsluta där och då och somna själv hur orimligt det än verkar. Berätta att om du inte får ett ok så kommer du sluta för att du tror att hon sover...

Om du får ett ok säger du att hon får lägga sig på rygg istället. Om hon är blyg vänder hon ansiktet bort från dig. Börja med att försiktigt och sakta smeka hennes mage. Cirkel för cirkel tar du dig högre upp mot brösten centimeter för centimeter. Snudda dem och gå vidare. När du gjort det några gånger, smek dem försiktigt med fingertopparna. Inget klämmande på dem som stressbollar, cirkla med fingertopparna runt bröstvårtorna och ta av henne tröjan. Ägna mycket tid åt hennes överkropp, hals, kinder, haklinje, ner mellan brösten, återgå till bröstvårtorna och bort igen. Nyp försiktigt om bröstvårtorna och fråga om hon tycker om det, om det skall vara hårdare. Berätta gärna om hennes fantastiska kropp för henne några gånger. Inget tjat, men några gånger.

Lycka till så hoppas vi att ni båda får en fantastisk upplevelse. Låt framför allt henne få möjligheten att få en sådan där upplevelse hon aldrig glömmer, där hon och hennes kropp är helt i centrum och dyrkas och utforskas av dig. 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anders 386

Hur sjutton kan man sova ihop med nån av motsatt kön utan att sätta in en stöt?  Grymt imponerad av hur unga människor kan hantera sina lustar nuförtiden....    Glad

• Stårschan
    P30 skrev 2014-05-08 13:56:18 följande:
    Jag utgår ifrån att ni brukar sova i samma säng. Börja med att pilla henne i håret eller smeka lite på axeln. Med största sannolikhet kommer du att få någon reaktion som även du kan tolka. Om inte så tar du det sakta vidare, axel, rygg. Lek med fingertopparna mot hennes hud, från troskanten och upp till nacken. Försiktigt med en nagel, med fingertopparna, med hela handflatan i långsamma, långsamma rörelser i ett mönster som hon inte kan förutsäga. Efter några minuter stoppar du in handen under tröjan på samma sätt, efter ytterligare några minuter drar du upp tröjan till axlarna.

Håll utkik om hon hjälper till genom att lyfta på överkroppen eller tvärt om försöker hålla fast tröjan för att få reda på vad hon tycker om situationen. Om hon frågar vad du gör säger du bara att du vill ha kroppskontakt och närhet, det gillar väl alla människor, var det inte mysigt? Om hon säger nej sluta, så slutar du förstås, säger OK, vänder dig om och försöker somna. Prata inte bort det alls.

Om hon hjälper till med att lyfta på överkroppen för att få upp tröjan gillar hon åtminstone närhet med dig. Ta det lugnt och försiktigt och ge henne massa tid att få vänja sig vid din hand på hennes kropp. Håll utkik efter signaler som ökad andhämtning, att hon ler eller "spinner". Efter ytterligare ett tag säger du: vi tar av tröjan helt. Använd hela ryggen, fråga om hon är kittlig och i så fall var, fråga om det kittlas och om det är bra eller dåligt. Fokusera på nacke, axlar, sidan av halsen, smek försiktigt bakom öronen.

Lägg dig lite närmare, smek över rumpan, vidare ner över låren och se om du får någon reaktion. Om inte, flytta dig lite neråt, smek henne från vaderna och upp över baksidan lår. Efter några minuter drar du ner trosorna över rumpan och smeker försiktigt och framför allt sakta från svanken och ner mot vaderna och tillbaka.

Om hon fortfarande inte sagt något eller hintat om hon tycker om det eller inte kan du nog utgå ifrån att hon är väldigt blyg. Fråga om hon tycker att det är ok och om du får fortsätta. Kräv att få ett ja innan du fortsätter. Om hon bara är tyst finns det ju risk att hon somnat och då får du helt enkelt avsluta där och då och somna själv hur orimligt det än verkar. Berätta att om du inte får ett ok så kommer du sluta för att du tror att hon sover...

Om du får ett ok säger du att hon får lägga sig på rygg istället. Om hon är blyg vänder hon ansiktet bort från dig. Börja med att försiktigt och sakta smeka hennes mage. Cirkel för cirkel tar du dig högre upp mot brösten centimeter för centimeter. Snudda dem och gå vidare. När du gjort det några gånger, smek dem försiktigt med fingertopparna. Inget klämmande på dem som stressbollar, cirkla med fingertopparna runt bröstvårtorna och ta av henne tröjan. Ägna mycket tid åt hennes överkropp, hals, kinder, haklinje, ner mellan brösten, återgå till bröstvårtorna och bort igen. Nyp försiktigt om bröstvårtorna och fråga om hon tycker om det, om det skall vara hårdare. Berätta gärna om hennes fantastiska kropp för henne några gånger. Inget tjat, men några gånger.

Lycka till så hoppas vi att ni båda får en fantastisk upplevelse. Låt framför allt henne få möjligheten att få en sådan där upplevelse hon aldrig glömmer, där hon och hennes kropp är helt i centrum och dyrkas och utforskas av dig. 
    Allvarligt! Du borde åka runt i landets nior och hålla kurser för pojkarna så att de vet vad de ska ta sig till när det är dags!
  • läppar
    Anonym (Nej) skrev 2014-05-06 22:33:38 följande:
    Anonym (Pi) skrev 2014-05-08 11:08:04 följande:
    Anonym (Nej) skrev 2014-05-08 13:26:34 följande:

Spelar ingen roll. Man kan fortfarande inte fråga.
    Haha, vad sköna ni är - vilken skön liten konversation :))

"o hoppas på det bästa" säger lite om hur det är att vara kille - hoppa, o inte veta
    om fallskärmen löser ut sig, får utlösning  Tungan uteDrömmerTungan ute

Svar på tråden Kan jag fråga om hon vill ligga?