3 eller 4 barn?
kan man välja bort nr 4 utan att ångra sig?
kan man välja bort nr 4 utan att ångra sig?
Vad menar du?
Det vet du inte förrän efteråt, så det gäller att vara helt säker på att man gör rätt ...
Vi har tre barn väldigt tätt och skulle egentligen inte ha fler nu är jag så oplanerat gravid. Vi överväger abort för att ha ork och ekonomi til de tre vi har.. Altså bra mamma till tre eller ok till 4?
Jag skulle inte förespråka ett fjärde barn. Det finns väldigt många människor och jordens resurser räcker inte till. Abort vore alltså det mer ansvarsfulla alternativet, inte bara för din egen familj utan även för jordens befolkning i stort.
Ha själv fyra barn o allt bli väl vad man gör det till.
Som nån sa till mig "man ångrar aldrig de barn man får, bara de man inte får" personen syftade då på abort
Det är bara du som kan avgöra om du vill behålla eller inte. Har ni ett gott nätverk? Jag har själv två barn tätt och pluggar på universitetet och är slut som människa. Jag har gjort två aborter för att jag vet att jag inte hade orkat,jag hade klarat det men samtidigt vill jag kunna göra saker såsom resor som jag värderar högt och ge mina barn en bra grund med sparpengar och uppmärksamhet etc. Jag har aldrig ångrat en abort då jag är så säker på just dessa faktorer..men detta är ju jag.