• Linnea1994

Hur ofta byter ni strumpbyxor och kalasbyxor?

Med anledning av hur ofta man byter trosor i en annan tråd undrar jag det.

1 Nylonstrumpbyxor som anvönds tex under kjolen
    2 Kalabyxor (tjocja bomullsstrumpbyxor) som används under byxorna då det ör kallt.

• Svar på tråden Hur ofta byter ni strumpbyxor och kalasbyxor?
  • Fia 28

Nylonstrumpbyxor använder jag aldrig, och vet fortfarande inte vad kalasbyxor är för något.

• La Lola

Kalasbyxor? Finns det nån människa över 5 år som använder det ordet? Om ens 5-åringarna gör det.

Strumpbyxor, oavsett tjocklek, används tills de går sönder eller blir synligt slitna.
    Använder såna några gånger per år. Under brallorna bär jag långkalsonger om det är kallt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • LillGris

Kalasbyxor vet jag inte vad det är men nylonstrumpbyxor använder jag tills de går sönder

• Drottningen70

Ett par gånger i veckan. Men jag förstår dock inte relevansen i jämförelse med underbyxor, då man ju faktiskt har underbyxor under både nylonstrumpor och långkalsonger/kalasbyxor, och dessa inte har direktkontakt med själva könsdelarna.

• iceball

Är det med fot så skulle jag byta efter en dag, eftersom jag byter sockar varje dag på både mig och dottern. Utan fot blir ju precis som vanliga byxor, så de skulle jag kunna ha på någon dag innan jag tvättar.

• Pissenisse

Lika ofta som jag byter strumpor, varje dag! Förresten så säger jag också "kalasbyxor";)

• Linnea1994

LillGris skrev 2014-05-07 14:36:04 följande:
    Kalasbyxor vet jag inte vad det är men nylonstrumpbyxor använder jag tills de går sönder
    Så här ser dom ut, et par klassiska ribbstickade som är jättesköna på vintern. Hittade bilden i en annan tråd här på FL.

• La Lola
    Linnea1994 skrev 2014-05-08 10:54:23 följande:
     Hittade bilden i en annan tråd här på FL.

Jo., det gjorde du säkert.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • dessan59
    nej, jag använder inte strumpbyxor, jag får panik när jag har dom på mig!

Det känns som min kropp är inlåst på riksbanken! grenen får jag aldrig till, totalt värdelöst!

jag har kanske haft strumpbyxor 20 ggr i mitt liv, undviker så mycket jag kan!
  • Stårschan

Använder samma 2-3 dagar.

• Linnea1994
    dessan59 skrev 2014-05-08 11:49:10 följande:
    nej, jag använder inte strumpbyxor, jag får panik när jag har dom på mig!

Det känns som min kropp är inlåst på riksbanken! grenen får jag aldrig till, totalt värdelöst!

jag har kanske haft strumpbyxor 20 ggr i mitt liv, undviker så mycket jag kan!

Använder du aldrig kjol/klänning då?
  • Radhuspinglan

Jag använder inte samma två dagar i rad, med anledning att jag alltid matchar överdel med underdel - och linnen tvättas efter en dag. Och ja, jag har bara ett par rosa, ett par blå, ett par vita och ett par svarta - med matchande linnen till.

Svar på tråden Hur ofta byter ni strumpbyxor och kalasbyxor?