• Runes

Vill SD "kasta ut invandrare"?

Bengt Westerberg sa så idag men jag minns inget av det som verkar ren lögn igen, bara att Migrationsverket redan har ett program för återvandring.

• Svar på tråden Vill SD "kasta ut invandrare"?
  • WhiteOleander

Ja invandrare som begår allvarliga brott men inte vanliga invandrare.

• Jacqueline

Vad jag förstått vill dom bromsa invandringen med 90% vilket verkar ganska logiskt eftersom att Migrationsverket själva gick ut med siffror för något år sedan att endast 11% av alla invandrare som kommer hit är sk "flykting" och verkligen är i behov av skydd/hjälp och resterande 89% är sk anhöriginvandrare/arbetskraftinvandrare(varför vi nu behöver det med dagens arbetslöshetssiffror).

Vad jag förstår så vill SD även införa Direkt utvisning för grövre brottslingar ,dvs att det ska "ingå" i straffbalken precis som livstid ,1år-2år osv och det hårdaste skulle då vara utvisning utan chans att återkomma.

Meeen jag kan ju ha missuppfattat allt?

• Snuttan80

Grovt kriminella bara, med all rätt. Och stoppa invandringen, vilket verkligen är dax!

• Runes
    puss skrev 2014-05-07 19:41:33 följande:
    ja.
    På vad?
  • Gredelina
    WhiteOleander skrev 2014-05-07 19:45:19 följande:
    Ja invandrare som begår allvarliga brott men inte vanliga invandrare.

Exakt, och det får jag nog hålla med om.
  • Gredelina
    Snuttan80 skrev 2014-05-07 20:26:43 följande:
    Grovt kriminella bara, med all rätt. Och stoppa invandringen, vilket verkligen är dax!

Fast inte stoppa helt. Läste precis på deras hemsida. De vill ta in färre för att ta hand om de som kommer hit.
  • Runes

Domstolar beslutar om utvisning men de som fått asyl kan sällan utvisas.

• Gredelina
    Runes skrev 2014-05-08 00:04:02 följande:
    Domstolar beslutar om utvisning men de som fått asyl kan sällan utvisas.

Det är det som de vill ändra om det gäller grova våldsbrott, tror jag. Rätta mig gärna om jag har fel.
  • Runes
    Gredelina skrev 2014-05-08 00:07:21 följande:

Det är det som de vill ändra om det gäller grova våldsbrott, tror jag. Rätta mig gärna om jag har fel.
    Det verkar svårt.
Svar på tråden Vill SD "kasta ut invandrare"?