• DummaMej33

Vet inte vad jag ska tycka!?

Sonen har Adhd och drag av autism. Hans skolgång har inte varit enkel men han har nu tagit sig igenom 3 års gymnasiestudier och tar studenten  om en månad. Hans lärare nu sista året har inte jag träffat men av vad min son säger så verkar läraren inte alls tycka om min son, vilket iof inte är jättekonstigt då sonen har svårt för auktoriteter och är säkert inte den lättaste ibland.

När dom haft praktik har denna lärare satt min son på "konstiga" ställen som legat väldigt långt bort osv. Han har även haft åsikter om min sons diagnoser att det bara är lathet och bortförklaringar m,m.

Min son har sökt massor med sommarjobb och igår var han på anställningsintervju på ett ställe något han var tvungen upplysa läraren om då han var tvungen vara ledig. När sonen kommer därifrån så ringer läraren och frågar hur det gått och min son kan inte säga något mer än att dom kommer höra av sig inom några dagar. Då ringer läraren till platsen och rekommenderar att dom ska träffa en ANNAN kille i klassen som inte blivit kallad för intervju!!!!! Denna kille ringer och talar om det för min son och vi vet inte vad läraren sagt, men antagligen har han ställt till det så min son inte får sommarjobb där,utan den andra killen!

Jag är arg och ledsen och undrar om en lärare verkligen får göra så här????

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska tycka!?
  • Drottningen70

Vilket svin. Ställ honom mot väggen och dra in rektorn.

• Afla

Jag hade nog också dragit in rektorn (eller annan överordnad). Jag kan inte tro att det skulle vara ok för en lärare att göra så. Det är en sak att läraren pratar med företaget om man uppgett honom/henne som referens annars ska de väl inte lägga sig i det (som inte hör till skolan)

• DummaMej33

Jag har tänkt kontakta rektorn, men får inte för sonen än, han vill se om han får sommarjobbet eller inte. Men tyvärr verkar det inte som han får det då en kompis barn också varit dit och fått svar redan :(

Jag hade inte sagt något om företaget kontaktat honom, men nu var det ju tvärtom! Precis som läraren inte ville att min son skulle få sommarjobb där......usch jag är så ledsen för hans skull. Han får kämpa så mycket ändå :(

• Drottningen70

Ge mig numret så ska jag personligen ringa å skälla. Jag har pms men är en jävel på att formulera mig iskallt och vasst..????????

• DummaMej33
    Drottningen70 skrev 2014-05-07 22:21:51 följande:
    Ge mig numret så ska jag personligen ringa å skälla. Jag har pms men är en jävel på att formulera mig iskallt och vasst..????????
    Bara sonen gett sitt tillåtande så! Nackdelen med myndig unge.
  • Hallonbåt02

Kan inte din son och den andra killen snacka ihop sig och gå till rektorn tillsammans? Kanske värt att fråga din son om han går med på det.

Svar på tråden Vet inte vad jag ska tycka!?